Kaffe og kjeks

 

Ein pause i ein lang dag er ikkje å forakta. Torsdag i kvardagen sitt teikn er i farta.

 

Da eg sto opp i dag var naturen gul og himmelen blå.

Lyden eg vakna til førte til at eg tenkte på kleda. Kleda på snora. Det regna. Fann ut at eg berre kunne ta det med ro, for dei vart nok ikkje våtare. Da eg seinare var på tur såg eg at vinden hadde også herja med dei. Så eg har teke dei inn og putta dei i tørketrommelen. Dei var forbausande tørre etter regnskyllet.

No har eg funne fram havregrynskjeksa, dei eg baka til jul med både mykje sukker og smør i. Eg kan ikkje kasta maten, derfor et eg den. Etterpå skal den magre sti følgjes.

Greier du å laga passe med mat til jula?

 

Om ikkje så lenge skal eg på farten. Først nokre timar i bøkene si verd, så skal eg handla for foreldra mine og hjelpe dei med å rydda jula bort.

 

Juletreet mitt har hamna på terrassen. Lucas, boffen, vart med i dragsuget da eg var ute ein tur. Han måtte svinse framom kattene, så da eg var på tur inn att skunda han seg for da ville han inn også.


Paff vart han da døra stengdes framom nasen. “Men Lucas, du veit da du ikkje går inn gjennom terrassedøra.”

Men han var snar rundt huset der eg opna for han ved inngangsdøra. Eg har ein rar hund, ikkje går han trapper og han rygger rett som det er.

Ha ein nydelg dag.

 

7 kommentarer
    1. julekaker i boks kan jeg godt kaste,men havregrynskjeks er fin turmat så dei hadde eg ikke kastet.Desverre lager eg litt for mye småkaker så litt blir kastet i år også,men ikke mye og ikke kromkakene :))

    2. Her i gården er midlene begrenset, så det er ikke så mye jeg har for mye av, for å si det sånn 😉 Men jeg er svært kresen på om noe har gått ut på dato. Det takler jeg dårlig 😉
      Nydelig hund du har. Ble i grunnen ganske betatt. Og jeg er ikke særlig glad i hunder (er redd). Men de er flotte på avstand, og på bilder 😉
      Viktig å ta mange pauser i hverdagen. Det er da man har tid til å kjenne etter og nyte de små gleder 🙂

    3. Her er det alltid passe med mat. Jeg handler 2-3 ganger i uka, og har alltid handleliste. Også i jula. Jeg planlegger også middager for en uke av gangen. Julekakene blir bakt etter ønsker, og derfor ble de spist opp tidlig.
      Så herlig å ha tøy hengende ute. Finnes det noe bedre lukt i tøyet? 😀

    4. fruensvilje: Det er en kunst å lage akkurat. Lagde ikke så mye småkaker, så de er borte nå. Har igjen havregrynskjeksene, noe pålegg bland annet et par sildesalater – og brød, men det ligger i fryseren. Liker ikke å kaste, men noen ganger må man.

    5. Eva: Ja, veit du har ekstremt lite å klare deg med – husker du skreiv om det. Datostempling er jeg også forsiktig med.

      Takk for at du likte hunden min, det liker hundeeiere veit du, he, he. Han er en veldig enkel hund, snill og passe makelig…..men vi bør vel bli litt mer aktive begge to utover – så han bør nok til å ta meg med seg ut :))).

    6. Fruemmel: Det høres ut som du har kontroll på de greiene der. Vi var ganske mange i en stor del av jula, så jeg ville at disse dagene skulle være bugnende. Men nå skal jeg over på mye mer kosthold…..men regner med at det skal være…..eller bør være klart til magrere kosthold neste uke.

      Ja, ikke sant, det er nydelig med tøy som har hengt ute. Legge seg nybadet i sengetøy som er tørket ute er en av de større luksusene jeg kan tenke meg :)).

    7. mat kaster vi ikke,bare tørre julekaker om vi løyver,men da er dei også gjerne glemt og funnet igjen i løpt av sommeren :)) her er også mye pålegg og sild men det er bare deilig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg