Planlegg ei plan

 

Snart er eg i gong. Snart. Med det som er godt for meg.

 

I dag skal eg ingenting…………..eller, noko skal eg sikkert. Men eg har inga plan. Eg har vorte så glad i tida utan plan. Når ein dag står heilt tom og eg kan disponera den akkurat som eg sjølv vil.

 

Men noko må ein, det er klart. Sjølv om det å sitte i meditativ stilling i heile dag har funka for meg. Og så må eg ha mat. Eller må og må -. Lite ein må. Eg har i alle fall kome i mål med havregrynskjeksene frå jul. Omtrentleg. Dei siste er smurt på, og med ein stor kopp kaffi er det heilt greitt. Så no nærmar det seg.


 

Eg kom over eit forslag i TARA helse, til å få bort nokre kilo. Ei lita sjokkbehandling i spenningsfeltet avgrensa kalori inntak, vegetarmat og faste. Og så gjekk dette berre over to veker. Syntest det såg greitt ut. Det er ikkje hovudsakeleg for å gå ned, sa eg til nokon her om dagen. Og det er sant. Men eg vil tru det vert ein hyggeleg bi effekt. Det er denne kjedeleg stivheita i kroppen, alle vondtene i musklane som eg vil få bort. Og eg veit at når eg får ned sukkerinntak og oppgradert grønsakinntak, så vert alt mykje betre. I tillegg til mindre kilo blir det betre å være meg.

Men ikkje i dag……i morgon, i morgon, men ikkje i dag…….

Ikkje i morgon heller. I morgon har eg planar, opp til mange. Når dagen lakkar litt utpå set eg meg i bilen og durar opp til Trondheim.  Skal ha ei søsterviting. Dei flyttar frå huset sitt som dei har budd så lenge i når våren startar.  Så vi har avtalt dette medan alt er som det er. Det er eit hyggeleg hus. Ja, ei hyggeleg søser også. Så da passar det ikkje å strata med ekstraordinære mat inntak når eg er der. Om eg skal starta midt i ei veke, eller om eg startar ein måndag har eg ikkje funne ut enno. Men det er ikkje så lenge til no. Og for så vidt gle eg meg. Til å få ein kropp det er betre  bo i. I alle fall det.

 

Går eg i gong med desse fjorten dagane er dei berre inngangen til ein sunnare og meir kontrollert livsførsel. Kan være bra med ein sjokkstart. Berre så det er sagt.

Fram for energi, opptur, topptur og kropp med futt..truttelutt.

Ha ein riktig fin søndag.



Ps. gløymde eg må lesa nokre dokument i dag.

 

12 kommentarer
    1. Har også en dag uten planer i dag…spiste havregrøt til frokost og nå ser vi litt på tv ..skulle ha gått en tur , men vi får se 🙂
      Vi har stort sett sunnt kosthold, og etter noen utskeielser i jula er det godt å spise på den måten igjen…føler seg mer vel da 🙂
      Håper du får en koselig tur til søsteren din 🙂
      Ha en fin dag videre 🙂

    2. Sånne dager med ingen planer er herlig 🙂 Da kan man pusle rundt og gjøre det som faller en inn. Du får kose deg masse hos slstra di i Trondheim og kjør pent 🙂

    3. det høres ut som du har noen koslige dager i vente,ikke noe er bedre en søstertid :)) når det kommer til diett er det skjelden en god ide,det beste er å spise vanlig sunn mat,litt minde mengde pr måltid og heller et måltid eller to ekstra pr dag,altså 4-5 små måltider for dag.Du kan nyte det meste av pålegg,men syltetøy og brunost er høgenergimat med masse sukker :),ta litt ekstra grønnsaker til middag og heller en potet mindre,kaffen bør nytes svart og litt bevegelse hver dag og du har med en gang en mye sunnere hverdag :))

    4. Så deilig med en dag uten planer. Sånn har det vært her også. Dvs planen var å henge på sofaen sammen med kjæreste, se film og strikke. Mulig vi går en tur etter middag….
      Jeg forstår godt at du vil gjøre en innsats for å slippe vondtene i kroppen. Det er slitsomt med de små plagene. Jeg har gjort det samme selv, og det er så herlig å ha en kropp uten vondter og med masse energi!! Veier fortsatt 30 kg for mye. Men jeg regner med at det er mye lettere å gå ned i vekt når energien er på topp 😀

    5. annebe: Takk skal du ha. Spiser for så vidt sunt, er ganske opptatt av kosthold. Men har lett for at det går for lang tid mellom måltidene.
      Håper dagen din ble fin og rolig :).

    6. fruensvilje: Det blir koselig med en dag i Trondheim. Det blir ikke bare søstertid, men tantungetid og dattertid også sannsynlig :).
      Tror det denne gangen kan være lurt å gi meg en kick start, før jeg går over til mer vanlig livsførsel. Men det er bare to uker….og for så vidt vanlig mat. Det er det som er ett av mine problemer, spise ofte nok. Det går for lang tid i mellom. Men jeg har et verktøy som fungerer, som jeg kommer til å ta i bruk igjen.
      Bevegelse vil jeg nok sette fokus på nå framover. det er veldig viktig:).

    7. Fruemmel: Ble det en rolig søndag for dere :)?
      Har du skrevet innlegg mer spesifikt hva du har gjort for å få energien opp?
      Det vil jeg også tro, at når du har energi vil det være enklere å bruke den konstruktivt også til vektreduksjon.
      Jeg burde ned 40 kilo :/.

    8. Dager uten planer må nytes til fulle. Da kan man gjøre akkurat det man faktisk der og da har lyst til. Om det så handler om å vaske badet, eller bake brød. Eller rett og slett bare sitte og lese blogg og surfe på nettet 😉
      Kosthold er viktig. Men jeg tror ikke dietter har så mye for seg egentlig. Viktigst er å spise jevnlig, spise variert, og ikke hverken overdrive eller underdrive noe. Og selvsagt, om man vil kutte litt vekt, så går det jo å venne magen til litt mindre mengde ved hvert måltid. Det har jeg gjort, om enn litt ufrivillig. Men det gikk greit det også 😀
      Viktigst å kose seg, uten å overdrive 🙂

    9. Eva: Ja, det er viktig å kunne kose seg. Og jeg er ening om at kur ikke er tingen. Tanken min var bare å gi meg et sjokk for å snu “skuta”. Jeg er ikke i gang med noe ennå. Har vanskelig å sette dato. “Startmotoren” virker ikke for å komme i gang. Fryktelig energitom. Men skal få det til :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg