Dagar og år

 

Så gjekk denne dagen sin veg også. Sjølv om kvelden ikkje er ung laga eg meg ein kopp kaffi.

 

Ikkje lurt, nei ikkje lurt å drikke kaffi etter halv elleve om kvelden. Men veit du, akkurat det gjer eg-. Eg drikk kaffi og et eit feitande kakestykke. Deileg!!

 

Eg har ikkje gjort noko i dag. Men eg har hatt eit hyggeleg besøk. Vi snakka om slikt vi synest er viktig. Om levd liv og framtid. Eg vart spurt om og være med på eit kurs, så skal sjekke opp det etter eg har posta innlegget. Men eg veit nok eg ikkje må leggja opp til for mykje. Det er så lite som skal til for at ikkje er noko til.

I helga skal vi feira far, han fyller 91 år i morgon. Vi tek feiringa på søndag her hos meg. Og blir 10 rundt bordet. Så i morgon må eg være litt flinkare enn i dag. Og seinare dreg eg innom forelda mine, vi må feira litt på sjølve dagen også. Det er og sannsynleg at ei av jentene mine kjem heim i morgon kveld. Faren min ynskjer seg gamalost, men vi må da vel finne på noko meir. Men heilt enkelt er det ikkje å finna på noko.

Frå feiringa i fjor da far runda 90 år

 

9 kommentarer
    1. Jeg blir veldig urolig av mye kaffe på kvelden..men av og til tar jeg en kopp for det :)Så koselig bilde..håper det blir ei fin feiring ..91år er jo virkelig verdt ei feiring..mormor er 95..og jeg besøker henne hver uke :)ønsker han seg gamelost ,må vel det være bra..hehe…
      Natta 🙂

    2. så flott å få feire 91 levde år :)) fine foreldre du har.Gamalost likte min farfar også med sirup på 🙂 men jeg har ikke lært meg å like den smaken,tenker du finner noe greit å gi ham,hva med et nytt par myke gode ullsokker

    3. Så koselig at faren din ønsker seg gammelost 🙂 Husker faren min også likte det. Men han ble ikke så gammel dessverre. Og en bit gammelost, sammen med en annen overraskelse er jo kjempefint. De er ikke så storforlangendes de gamle 😉 Koselig å feire, tror de setter like stor pris på det jeg 🙂
      Jeg drikker ikke kaffe. Kun motekaffe står på min meny en sjelden gang. Dvs. caffe latte og sånn type kaffedrikker. Og det sier seg selv at det ikke blir hver dag 😉
      Men, du har visst å nyte en god glede, koppen med kaffe, og et kakestykke. Sånn skal det være vet du 🙂 Det er de små gleder som gjør dagene gode 🙂
      Ha en kjempefin dag i dag også 🙂
      Klem

    4. Ingrun: “Gammelost” sa han her om dagen. Bare det. “Det er nok di må itj tænk på nå annja” sa han.
      Har du en god ide?

    5. annebe: Gammelost må han få veit du :). Men bør finne på noe mer. Barna skal også være med på presangen.
      Ha du en mormor på 95, så koselig. Litt morsomt dette, din familie har rukket en generasjon til i forhold til min he, he. Men så er du litt yngre enn meg da….så slik blir det ikke helt sammenlignbart. Faren min var 34 da han fikk meg og jeg var også over 30 da jeg fikk barn.
      Det er så godt og få ha med seg den eldre generasjonen, så åra må feires.

    6. fruensvilje: Likte faren din også gammelost :). Ja ullsokker kan være en tanke, men har brukt å gi han det også. Kanskje han bare skal få et gavekort, så kan han bestille det han føler han trenger.
      Mor og far er heldig som får dele sine eldre år sammen, de er riktig så søte og rørende i omsorgen for hverandre.

    7. Eva: Var din far også en gammelostelsker :)). Så du mista han tidlig du da, faren din. Slikt er sørgelig.
      Nei, elde mennesker forventer ikke så mye.

      Jeg kan drikke kaffe når det er, men jeg begynte ganske sent med det. Oppover tjue åra gikk det på te hjemme og cappuccino når vi gikk på cafe med C…..de først var begynt å dukke opp i Oslo på den tiden.
      Det er viktig å kose seg. Jeg bør til å tenke på å kose meg på et annet vis, for knærne mine sier “au, au” om dagen, kroppen er i en sørgelig befatning og energien er en tragedie. Men det blir, det blir tenker jeg. Gidder ikke stresse og gi meg selv dårlig samvittighet, slikt skal det være slutt meg.
      Ha en riktig super, duper dag du også. Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg