HEIM!

 

I ro og mak etter ein lang dag. Før ljoset slokkes for natt og drøymar.

 

Eld i omnen og ein stor kopp te. Nett vridd nøkkelen om i mi eiga dør. Ei lita stund i stolen med data i fanget må eg unne meg. Det er så utruleg godt med litt tid for seg sjølv på slutten av ein dag.

 

Desse dagane. Dei går så fort, så fort. Ja, veit det betyr at vi snart er komen fram til våren. Men det betyr også at den snart er over. Huff, dette vart kanskje litt drygt. Bomper over temaet.

 

Det har vore helg. Det er måndag. Det har snødd. Gradene ligg rundt 0 og eg pakkar i meg c-vitamin. For sjuk vil eg ikkje verta, sjølv om kroppen er litt ruskete. Eg har vore hos foreldra mine. Med rester av maten etter helga. Så da vart det middag på meg og. I helga feira vi fødselsdagen til far, med halvparten av barnebarna til stades. Dei to i Oslo og den eine i Bergen var ikkje med. Trur nok alle hadde nokre fine timar saman.  

 

Vi hadde det her hos meg. Det betydde i praksis at det vart gjort ei grundig rydding. Dotrene mine og eg var einig at det var bra vi hadde det her og fekk ein gjennomgong av heimen. Så å kome heim til ein rein og ryddig heim er godt.


 

Høyrde på radioen ein dag at folk som er for ryddig, for detaljert, vil ha problem med akkurat og ha det ryddig. Der har du meg. Mellomste søster kommenterte i helga korleis eg reagerte med misnøye når koppar var set feil inn i skåp. Det var heilt riktig, og er……eg likar ikkje at folk set ting på feil stad. Eg strever etter system over alt. Men eg har gjeve opp. I alle fall i mange år var eg nøydt til å oversjå systema. Men eg nyt det når det er tilnærma.  

 

Det ser kanskje ikkje slik ut hos meg, men eg trivest best når det er eit system. Sjølv om eg ikkje anar kor lesebrillene mine er for tida :).

 

No skal eg straks pusse  tenner og byssan lalle. Men først ein liten dose c-vitamin.

 

Riktig god natt.

 

4 kommentarer
    1. du er som meg du,jeg liker også å ha system både i og utenfor skap og skuffer,ja endatil i oppvaskmaskina :)men jeg har gitt opp kampen,ja ikke på alt men på enkelte felt :)) en god hyggestund etter arbeidsdag tror jeg er helt nødvendig,en skal tross alt leve.
      Jeg gleder meg til våren og håper den blir superlang :))

    2. Jeg måtte flire litt da jeg leste om at døtrene dine syntes det var godt at du fikk ordnet litt i heimen. Det er sånn her hos meg også ser du. Det er lurt å arrangere selskap og be gjester, for da MÅ jeg rydde. Da får jeg gjort alt jeg ikke ellers orker. Selvsagt med den konsekvensen at jeg ligger som et slakt i flere dager etterpå da, men…. 😉
      Men det ser så koselig ut på bildene med dere alle rundt bordet 🙂 Noe av det som er viktig, å samle familie og dem man er glad i. Så kan det i grunnen nesten bare være rotete. Så lenge man er med dem man bryr seg om 🙂
      Jeg ser også frem til våren ja. Kan nesten ikke vente. Og sånne tider man er glad i, går veldig fort. Jeg håper på en lang og fin sommer som en naturlig følge til våren 🙂
      Ha en flott dag i dag. Her skinner solen, og det er kaldt og vinterlig i været.
      Solhilsen til deg <3

    3. fruensvilje: He, he, ja oppvaskmaskina også :). Men det er viktig å gi slipp, og ikke minst er det viktig å slappe av.
      Vi går for en superlang vår i år :)))).

    4. Eva: Tror barna våre skjønner hva som er godt for oss, og de vil så gjerne vi skal ha det bra. Tror du ikke det :)?
      Men du har rett, etter en slik ryddeøkt må vi “betale”. Prøver å holde det i sjakk, ikke la det skli ut.

      Det er veldig fint å kunne dele tid med en familie en har det bra med, tenker på hvor heldig en er som kan ha det slik. Og faktisk tror jeg at jeg rydder mest fordi jeg vil ha det bra, ikke sikker på om gjestene bryr seg like mye om det :).

      Våren skal bli skikkelig godt å nå tak i. Men dagene har blitt mye lengre.
      Riktig god og fin natt og nydelig mogendag i solskinnet :).
      Godnatt :))).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg