Å gjera

 

Jippi, eg skimtar i den meir flinke sida mi. Det siste døgnet har eg gjort ting. Ting utanom det som er naudsynt.

 

Så akkurat no har eg det litt godt inni meg. Plana var å gjera enno litt meir, men eg er tung i kroppen. For den vil ikkje noko. Den er litt håplaus.

 

Men likevel, eg har fått den med meg litt.

 

I går vart det ikkje noko ball…….den trilla vekk. Plana var ikkje for far, han syntest det var for mykje snø og vêr og slikt. Og når ein er 91 må ein få lov til å synest det. Så i staden trilla vesle syster mi og eg innover til dei og der fekk vi servert potetkake. Det er også godt. Før vi køyrde til dei rota eg i gjennom  korga med handarbeid, og opp tok eg ei strikking som har kvilt lenge. Den vart med, og eg fekk sauma inn alle trådane både på bolen og ermene. Og så fekk eg plukka opp til halsen.

 

For ikkje alt for lenge sidan fekk eg og avslutta eit jakkeprosjekt med hjelp av mor. Det tok eg og med. Knapphola vart alt for store, og knappane eg har i vil eg ha i. Så fekk eg sauma dei inn i går, så no dett ikkje kneppinga opp og jakken kan brukast.

 

I dag kledde eg på meg og fekk starta på ei plan. Eg har styra mykje med ved i periodar.

Og så er det eit la som står ute, og det står under eit tak – slik at det dryp ned i det. Inne i vedboda er det ikkje plass til noko meir.



Så fann eg ut at eg kanskje kan stabla inne under trappa. Da vil veden tørka. Så hadde ei lita økt med å trilla inn ved. Synest ikkje det har noko å seia om det ligg ved her under trappa.

I morgon er det meldt skikkeleg med vind, så plana er å koma meg tidleg opp for å reisa inn til butikken. Skal handla til foreldra mine, men må koma meg heim til vinden er meldt vil auka.

 

12 kommentarer
    1. Så utrolig nydelige strikkeprosjekter du har <3 Det minner meg om at jeg også har noen uferdige prosjekter liggende. Kanskje på tide å gripe fatt i det.
      Veldig god følelse det der når man har fått gjort litt som synes igjen. Da føles ikke alt forgjeves 🙂
      Og ved er godt å ha. Jeg har heldigvis fått alt mitt under tak. Men det spørs om jeg har så mye som du har 😉 Uansett, veldig lurt å ha det under trappa. Da får man nyttet plass som ellers ville være litt bortkastet 🙂
      Kos deg videre nå i kveld. Det har du virkelig fortjent etter alt du har fått utrettet <3
      Klem

    2. Jeg liker å strikke, da slapper jeg i grunnen helt av og tankene bare flyter rundt omkring. Stable ved fant jeg ut at er god trening, men jeg er i grunnen mye flinkere til å fyre opp denne veden da…ha fortsatt en fin fredagskveld :))

    3. dette var et flott strikkeprosjekt og flott var den du hadde på også,ja du må få ferdig trøye nr to også,kjekt å få ferdig og kunne ta i bruk 🙂
      det er mye jobb med ved og varme gir den i flere omganger :)) først ute så inne hi hi,veden kan godt ligge under trappen,det skjemmet overhode ikke

    4. Da har du jo fått gjort en del..til tross for at du følte deg litt tung i kroppen , det er bra 🙂 Jobbing med ved er vel litt terapi også…men her er det stort sett mannen som gjør den jobben 🙂
      Bra de knapphulla ble fiksa…for jakka var jo kjempefin 🙂 Ønsker deg ei riktig fin helg og klem fra meg i Mjøndalen:)

    5. Eva: Finn fram strikkeprosjekta dine du også, så motiverer vi hverandre til å få de ferdig :). Jeg har også en rosarosa jakke liggende, var sannsynlig erkefeminin da jeg starta det :D.

      Veden under trappa fungere, men spekulerer på når jeg kan begynne å brenne av den? Blir kort vei for å hente ved, nå er den litt i lengste laget. Men ved er riktig godt og ha :)))).

      Håper helga di har vært fin, skal se om jeg får blogget litt i kveld. Og så ha en lese økt hva dere har gjort på :).

    6. fruensvilje: Ja, ikke sant – det er derfor en begynner å strikke – en vil ha de på :). Kjenner jeg har fått en dose selvsikkerhet nå, fantaserer i hva det neste skal bli. I første omgang hva jeg skal få ferdig i neste omgang. Har nok mye å lære av deg :).

      Fungerte greit å legge veden under trappa, nå vinters tid har jeg inngangen der. Egentlig er denne gangen arbeidsrommet mitt, eller ment å fungere som det. Jeg har inngang oppe, men den er ikke helt funksjonell om vinteren – men en gang, en gang en gang……skal det bli :)))..

    7. annebe: Det er godt i etterkant i hvert fall og ha utført….og en mann til å gjøre noe er ikke å forakte :))).

      Jakken er jeg glad for kan brukes, og moren min som hjalp meg mot slutten likte jakken så godt at nå strikke hun også seg en også :).
      Håper også du har hatt en trivelig helg :)).

    8. Oldemorbloggen: Håper eg verken skal frysa denne vinteren eller neste, og kanskje beholdninga kan helda til vinteren etter det også :))). Og om ikkje må eg verta vener med motorsaga, for tre har eg nok av, men motorsaga skuler berre morskt på meg….så den er nokså skummel :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg