Ein liten pause

 

Sol, regn og vind. Fredagen er glitrande med dråpar på ruta. Og ljoset viser fram det ei flink husmor ikkje ville ha vist fram.

 

Her i huset bor inga flink husmor, men eg treng å leika ei i dag. For går alt som det skal, blir det feiring i morgon. Akkurat i skrivande stund er eg usikker. For snart på tur heim kjem ei sjuk, nyutsprunge 18 åringen. Og i seinare tid har vi ikkje blanda sjukdom og gamle menneske, så det er den feiringa i morgon……. Men får berre avventa, og eg må handtere dagen som det vert fest i morgon. Derfor er det berre å brette om armer og ermer og slikt.

 

Dei kurande og diettprega dagane slo meg på ein måte meir ut enn elles. Plastikk etter salatar, frukt og anna emballasje vart berre liggande igjen på benken. Slik kan det ikkje ligge. Men dei ti dagane har resultert i fem kilo vips borte……sjølv om eg er fullstendig klar over hendinga plutseleg attende……. Og i går fekk eg klump i magen av sodd og kaker.


 

Gårdagen, ein dag for tårar, vemod og tankar. Slik det er når nokon har gått bort. Men og ein dag til å treffe folk eg ikkje har sett på lenge. Kjente at energien min ikkje var heilt til stades, så måtte forholda meg til det. Derfor var eg nok meir introvert enn ekstravert. Og ein slik dag er god når ein er heime igjen, når ein kan ta av seg dei mørke kleda.

 

Gårdagen starta med ein frukost, ein fri og vanleg frukost. Feiring av ferdig fart. Eg hadde mykje halve matrestar att, halv appelsin og opna granateple, slikt. Derfor brukte eg opp noko med å laga meg ein fruktsalat. Ein god start dagen.

 

Snart må eg ut og hente klesvasken som har blåse av klessnora. Ta med meg boffen inn, som er ute og leikar seg med venninna si. Han var oppe på nabogarden og henta henne. Når leiken for hunden er slutt skal eg til å leika denne husmora. Før eg hentar sjuklingen som kjem med bussen. Ein frank og fri dag er godt i gong heilt utan fritidsproblem.

 

Ein riktig fin fredag til deg som har vore innom på vitjing.

 

6 kommentarer
    1. Jeg tror de flinke husmødrene er dem som har husmoraktiviteter som sin hovedinteresse og største glede i livet 🙂 Jeg er heller ikke noen flink husmor. Jeg er en ekte skippertakshusmor <3 Og sånt får det bare være 😀
      Jeg trives med det sånn 🙂
      Og dietter og sånt, klart det setter kroppen i alarmberedskap. Den er vant til annet inntak, og så plutselig skjer en forandring, klart den gir beskjed da 😉 Regner jo med at du har fått i deg alt du trenger 😀
      Alltid trist å vinke farvel til noen. Og samtidig gir det jo anledning til møter og refleksjon.
      Når jeg kikket på bildene dine, fikk jeg så enormt lyst på knekkebrød. Så innen jeg kommenterte, måtte jeg gå og lage meg knekkebrød med brunost. Nå er de fortært 😀 Takk for inspirasjonen 🙂
      Så dumt at jubilanten har blitt syk. Jeg krysser fingrene for at hun blir fort frisk igjen, og at festen kan holdes som planlagt 🙂
      Kos at hundene kan være ute og leke sammen 🙂 Ser veldig fint ut der du bor. Sikkert veldig godt for både mennesker og dyr 🙂
      Ha en fortsatt fin dag. Kos deg med forberedelser og med festen, hvis/når den går av stabelen...Og gratulerer så mye til den nybakte voksne 🙂
      Klem <3

    2. Nyt dagen din. Og vi er alle flinke på det vi liker å gjøre… Jeg liker ikke husarbeid, ergo er jeg ikke flink heller 😉
      Håper sykdommen glir over hos 18 åringen, så dere kan feire i morgen 😀

    3. Håper sjukklingen kvikkner til og dere får gjennomført feiringa …men ikke lurt å utsette eldre folk for smitte …
      Gått ned fem kilo alt…det må jo være en motiverende start til å fortsette å spise sunn /mager mat..så godt ut det du hadde gjort i stand 🙂
      Alltid rart når noen en kjenner blir borte…selv om de har høy alder 🙂
      Ønsker deg uansett ei fin helg <3<3

    4. Eva: Takk for det, hun syns hun burde kjøpe seg noe hun kan ha i veska som hun ikke kunne før. Men hun har ikke så lyst til og ha verken øl, vin eller snus :))). Men hun ble for syk til feiringa, så vi utsetter.
      Knekkebrød er absolutt godt. Har lyst å lage meg selv, har egentlig lyst til å lage det meste – slippe all tilsetningsstoff. Og denne kuren jeg gikk på var nok mer full av næringsstoffer enn hva jeg greier å få med i det daglige kostholdet.
      Hunden(e) har et godt og fritt liv her vi bor. Ja, det gjelder oss med to bein også :).
      Tenkte på at starten og slutten av livet er like naturlig, men det er motsatte fortegn på følelsene rundt de to hendelsene.
      Jeg liker både og ha det ryddig og oversiktlig, og de gangene det fungerer er jeg happy. -Men for oftest fungerer det nok ikke. Men alt må være som det er, så gjør det beste ut av det :))).
      Du må ha ei super helg. Klem <3

    5. Fruemmel: Takk :)- det rare er når jeg har hatt for eksempel tegneoppdrag (noe jeg liker) kan jeg godt finne på og støvsuge og slikt i stedet. Så antagelig liker jeg ikke å gjøre det jeg MÅ.
      Feiinga måtte nok utsettes, blir neste helg.
      Nyt helga di :)))

    6. annebe: Denne gangen gikk det ikke å presse planene gjennom, hun ligger varm under tepper og dyner nå.
      Ja, jeg greie å fortsette det som er bra for meg, jeg spiser nok sunt til vanlig også – men for store og sjeldne måltider og lite bevegelse.
      Vemodig at folk forsvinner, men det er livet og veldig naturlig. Og etter hvert rykker en opp som den eldste generasjonen, det blir rart det…
      Ha en riktig god helg, kos deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg