Dei runde og dei firkanta

  

Eg snakkar verken om vekt eller musklar, men slik vi er samanskrua til den vi er. Korleis vi fokuserar og kva vi vektlegg som viktig.

 

“Føler du det? Ja vel, ja? Og da er det rett da liksom?”

 

Skeptikarane, dei med fakta. Dei som hugsar og har kontroll på vedtekter og lovverk. Som hugsar korrekt lengda på- og kva for elv som er den lengste. -I Noreg eller i verda elles. Det er dei som set premissane.

 

Om ein går rundt i verda og føler ting, er eigentleg ikkje det gangbar mynt. For kvar står det om du har rett eller feil? Du vil fort verta mistrudd, for kven veit om dette berre er noko du innbiller deg?

 

Føler og ting er to ord som er ubrukeleg i ei verd der alt skal dokumenterast.

Ting?”

-“Det heiter kalligrafipenn”.

-“Det der er ei hydraulisk kran”.

-“Det er feil å seia dubbeditt, dette er ikkje noko skitt, det er tavlekritt!”

 

Kan du orda og kan du bruka dei utan å føle, men med å kalla alt med det rette namn, utan å seia ting, da kan du regjera og vite korleis det er i demokratiets namn.

 

“Ho er lei seg?”

 

“Korleis veit du det, har ho sagt det?”

 

“Nei, men eg ser det”

 

“Og da meiner du at du har rett?”

 

Dei runde og dei firkanta menneska var det ein som sa, han hadde lov til å seia slikt fordi han var psykolog.

 

Det er interessant. Vi menneskjer er interessante.

 

Hadde ein samtale med mi mellomste.

 

Eg fortalte eg følte eg ikkje kunne bruka ordet føle i ein diskusjon sa eg.

“Eg føler akkurat det same,” sa ho.

“Og ordet ting“.

Vi var einig om det også. Det var eit ubrukeleg ord når vi ville bli teke på alvor i seriøs samtale.

 

Men vi kunne bruke ordet når vi to snakka, og når vi snakka med våre likemenn. Dei som trur på at vi føler, og at det vi føler er meir riktige enn ei subjektiv oppfatning farga av oss sjølve.

 

“Er du ikkje heilt frisk” sa eg til legen før ho hadde opna munnen.

Nei, ho var ikkje det, eigentleg var ho ikkje det.

 

For vi  menneskjer sender ut fullt av ørsmå signal, og nokre av oss oppdagar dei lett og andre gjer det ikkje. Og korleis kan dei som ikkje ser dei tru på noko dei ikkje ser……..??

 

“Så du forsto det du altså, ja……nei eg såg det ikkje da, men eg og ser det no”.

 

Slikt kan nokon som les verda gjennom følelsar høyra………..etter ei stund, frå nokon som likevel trur på ein og har oppdaga det same.

 

Eg hugsar eg las til barna ei historie om maurane, dei streva og sleit, bar og drog  og kika i bakken etter meir å sanka. Så var det den eine mauren som såg opp. Han fekk sjå himmelen, alle stjernene, og han fortalte kva han såg. Dei andre maurane lo og syntest denne mauren var heilt håplaus, for deira jobb var å leita på bakken etter det dei hadde bruk for. Og ikkje brydde dei om slikt tull som å sjå opp, kva skulle det føre til? For dei visste da at heile verda var slik som den på bakken.

 

Slik er det. Alle veit vi berre det vi veit. Står vi med ryggen mot kvarandre vil perspektivet være heilt ulikt, sjølv om vi står så nærme.

 

 

No har eg sett vakre himlar. I kveld. Eg køyrde mellomst i veg for at ho kunne reisa attende til byen. Den siste natta hadde gjort underverk, og ho greidde både eta og snakka. Så håper ho blir heilt bra no.

 

På tur heim måtte eg stoppa og ta bilete av fjorden eg bor attmed. Og himmelen. Fekk med meg solnegongen etter nok ein nydeleg dag.


 

14 kommentarer
    1. Hei, dypt og interessant innlegg dette her. Nydelige bilder også. Kan jeg få spørre hvilken kommune du er hjemmehørende i?
      Ta gjerne turen innom min blogg om du vil

    2. Ja, det er sant det, vi ser alle verden i forskjellig perspektiv. Vi har ikke samme syn på alt vi ser, for vi ser det med forskjellig utgangspunkt og forskjellige øyne.
      Det var tankevekkende og fint skrevet dette her 🙂 Og som alltid, nydelige bilder <3
      Fortsatt herlig kveld til deg <3

    3. Ja alt skal dokumenteres sier de. Men med det skaper de sin begrensing.
      For en manipulerende person kan “dokumentere” alt mulig. Om han er en dyktig svindler.
      Og det skjer en masse som ikke kan dokumenteres.
      Snusfornuft kaller jeg det. Å lukke øynene for det åpenbare.

    4. det enkle er ofte det beste heter det,og det gjelder ord og setninger også 🙂 mitt hode har iallefall litt problemer med å følge med om det blir for mange pedagogisk riktige ord.Dubeditter derimot er et ord jeg liker å bruke hi hi godt å høre att dere er i ferd med å bli friske igjen.
      Deilige bilder,solnedgang er vakkert.Nå har eg fått dato på mitt opphold på muritunet,jeg blir der fra 7 april og ut måneden 🙂

    5. Jeanette Myren: Takk skal du ha. Jeg skal innom bloggen din, var det forresten her for noen dager siden – og tenkte jeg skulle tilbake for å kommentere :).

    6. Eva: Syns nok det å møte alt for skjematiske mennesker kan være en utfordring….det blir nesten som en befinner seg på forskjellige kloder. Men jeg hadde en oppvekker her for en stund siden, at vi ikke har forutsetning til å forstå stort annet enn det vi har erfaring på. Heldigvis er mye overførbart.
      Ellers takker jeg og takker :))).
      Håper du har en riktig god natt <3 <3

    7. Sverre: Ja, ikke sant – begrensninger. Og ord kan vries og tolkes i det uendelige. Og dette synet som gjør at vi ser det åpenbare så forskjellig.

    8. fruensvilje: Da er i hvert fall ikke orda pedagogisk riktig ,he, he:)))), Vi holde oss til duppeditter vi, og kan vi slenge på “ting” og “føler” så er jeg lykkelig i alle fall:))).
      Fikk telefon her om dagen med forslag Meråker, men jeg syntes ikke det virka helt riktig for det var fokus på depresjon…og akkurat det kan jeg ikke påstå jeg er. Så enden på den visa var at det vart sendt søknad til Muritunet, så det skal vel godt gjøres at jeg kommer så snart inn. Men det har vært kjempehyggelig :).

    9. Å lese verden gjennom følelser….. God måte å si det på…. Mange vil at “ting” skal være omhyggelig dokumentert og vitenskapelig bevist. Jeg synes det blir en snever måte å se verden på. Det finnes trolig like mange sannheter som det finnes mennesker. Godt at jenta di er bedre. Skikkelig halsbetennelse er fryktelig smertefullt. Her velger jeg bilde nummer tre. Det var det første jeg festet meg ved. 🙂

    10. karidansen: Ja, sannhetene er nok så mange, men heldigvis har vi disse treffpunkt. Men syns inn i mellom at forståelsen er litt begrensa….som sønnen min sa så treffende: ja, æ skjønne det der så godt at vi e forskjelli, men bli så irritert på at annjer itj skjønne det. Han blir eldre han også, og vil nok skjønne at det er AKKURAT det han må akseptere, at en ikke kan påregne andres forståelse.
      Heldigvis blir vi friskere her i huset også. Hun har hatt noen fryktelige dager, hun ringte meg for litt siden og hadde tålt turen og teaterstykket om kvelden.
      Artig med bilder, men litt begrensa å ta bilder med mobil. Ønsker meg et speilrefleks, har ett – men minnebrikken vil ikke sitte, og tror ikke dette er noen vits og reparere. Forresten er apparatet i hvert fall åtte år….tror det er gammelt til den type teknikk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg