Ei tid for alt

Heime igjen. Brette seg langflat ut i sofaen. Kjenne, med kvar trevl i kroppen kor fantastisk det er.

Sjølv om alt er mindre, meir uorden og større kaos, så er det godt. Godt og være heime.

I går sette eg kursen opp til Trondheim der søstera mi og mannen hadde kjøpt seg nytt hus. Eg var spent på å sjå nyhuset. Elles var eg med i bøtteballetten som skulle vaske ned gamlehuset. Ein sosial happening. Det var godt organisert, så det tok ikkje lange stunda. Huset dei hadde budd i i over tjue år hadde fått seg nye eigarar.

Eg synest hus er artig. Og å få visning i ein ny bustad er ein nyting. Mest som eg kjenner tærne krøllar seg i fryd. Huset var stort, fantastisk og låg eit steinast frå sjøen. Det einaste var at da vi kom var det ei frykteleg lang fjøre.

Vi åt pizza etterpå og så fekk vi ei flaske vin kvar.

Jentene mine kom og framom

Eg vart over til i dag. Først gongen eg vakna og såg ut, var det snødd. Det viste seg at klokka var så tidleg at eg kunne sove litt til.

Da eg sto opp var eg spent på utsikta, men det var fjøre no og.

Seinare kom sjøen opp, og vi gjekk oss ein lang tur.

Og eg tok bilete:

Endene låg  duppa like nedanfor

Vi er i alle fall ikkje born

Her vil eg bu når eg vert fuggel

Attende til endene

Etter turen var tida komen til å reisa heim.

Eit lite minne frå ei svunnen tid da alt var anleis sto like bortom

Kjende eg var for energitappa og sa i frå til jentene mine at eg reiste heim utan å koma framom dei. Men så køyrde eg feil, og plutseleg var eg på tur inn til sentrum der dei var.

Det vart likevel ikkje noko treff, for dei hadde hatt telefonen på lydlaust, det var litt dumt…..men vi treffest snart. Så da var det å finna vegen ut igjen, hamna på Ila og kjende meg mest ikkje igjen i Prinsenkrysset.

Men eg kom meg heim utan at det skjedde noko formasteleg. For i ettermiddag var eg verken ein god bilkøyrar eller noko spesielt god til noko. Eg var berre litt lei meg for å møta på denne forbaska labre energien mine. Men det er berre ein veg og det er oppover.

– Blir bra til slutt.

1. Alltid fint å komme hjem igjen ,når en har vært på farta 🙂 Hyggelig at du fikk hjulpet søstern din å vaske der de hadde bodd`og bra dere fikk hygga dere litt også 🙂 Masse flotte bilder over her..og det så koselig ut det fuglehuset også..synes jeg ser du er fugl å bor der ja..hehe…
      Da får du slappe av, hente krefter og ha ei fin kommende uke <3

2. Ja, spennende med hus. Jeg liker å INNREDE! Veldig koselig bilde av jentene dine, både motivet og fargene + måten du har “ordnet” det eller redigert…. Jeg har ikke greie på slikt i det hele tatt, men det er sikkert moro å kunne. 😀

3. du har hatt et par utrolig aktive dager,hadde vært tom for energi eg også etter en slik ferd.Hvor lang tid tar det for deg å kjøre til Trondheim?
      Nydelig utsikt din søster fikk fra heimen sin da

4. Så fint det må være å bo helt i strandkanten 🙂 Jeg er ganske sikker på at søsteren din kommer til å trives veldig godt der 🙂 Og utrolig flott å ha så mange til å hjelpe seg. Og vin er jo en veldig hyggelig takk å få 🙂
      Mange fine bilder fikk du jo også tatt 😀 Så herlig 🙂
      Jeg har vært i Oslo i helgen, og har tatt 121 bilder. Må se å få satt noen inn i bloggen etterhvert 🙂
      Håper at formen kommer seg igjen. Må ikke glemme at det nettopp har vært sykdom i huset. Det tar tid å skylle bort alle sporene etter det 🙂 Ha en kjempefin uke du fine dame <3

5. annebe: Ja, ikke sant :). Var fint å kunne hjelpe, hun hjalp meg da jeg solgte for snart åtte år siden.
      Vi hadde en veldig fin tur langs sjøen, det går en sti som heter Ladestien, og den er forlenga….var veldig mage mennesker som var ute og gikk.
      Du må også ha en riktig fin uke, håper formen din vil være fin. Klem

6. karidansen: Ja, innredning er spennende. Dette huset er veldig stort, tre stuer+ en loftstue, og fem soverom tror jeg det måtte bli. Så hun får litt og henge fingrene i søsteren min.
      Jeg bruker et veldig enkelt redigeringsprogram. Er du interessert kan jeg sende link, det er et gratisprogram og lett i bruken.

7. fruensvilje: Det tror jeg ikke for du rekker over så mye :).
      Jeg kjører på ca. to timer dit, spørs hvor i Trondheim. Bruker litt over en time til Orkdal, og fra der kan jeg bruke alt fra en halv time til nesten en time, avhengig av trafikken.
      Ja, søsteren og mannen har funnet seg et flott hus med nydelig utsikt.

8. Eva: Det tror jeg hun vil også, men de får litt å hengefingrene i, huset er stort og det er hagen også. Men en helt fantastisk beliggenhet. Jeg syntes ikke jeg fortjente vinen, for jeg kom senere enn de andre :).

Turen vi gikk i dag var aldeles nydelig, stien går nesten hele veien ved sjøen…..usikker hvor lag den er, men sikkert flere mil om en går hele veien.

Geder meg til å se bildene dine fra Osloturen.

Du har nok rett i det at kanskje energien er tappa pga. sykdom, ryggen er i hver fall ikke bra.
      Takk, takk søte deg. Riktig fin uke til deg også, klem <3

9. Oldemorbloggen: He, he, nei vinflaska er nok uåpna:)))-
      Vi hadde ein riktig fin tur, så den turen der kjem eg til å ta opp igjen. Hadde eg hatt eit betre apparat har det nok vorte mange fleire bilete.

10. Becca Alexandra: Var innom bloggen din også, men tekte jeg skulle besøke deg igjen – i dag fikk jeg ikke til å kommentere :).

11. fruensvilje: Håper det går bra når dere skal ut på tur til sommeren……men da kan dere sikkert ta ofte pauser. Jeg skal kjøre ned til Oslo til helga, det gruer jeg meg til.