Slik MÅ du fordi du bør fordi du skal

 

Livet vil alltid sjølv avgjera korleis det vert. Og folk vi alltid meina noko om det.

 

Da eg var ung trudde eg at dei som var vaksen var akkurat det. Vaksne. Eg trudde kvart menneske fekk betre forstand dess eldre det vart. Eg har nok alltid sett på forstanden som ein klokskap livet har utvikla. Ein vart betre å leva samen, til å forstå kvarandre, fordi ein hadde funne ut så mykje gjennom eit levd liv. -Slipa av seg dei spisse kantane så ein kunne ta dei kloke avgjerslene.

 

Eg hugsar samtalen mellom tre lærarinner, dei hadde nettopp fylt femti år og dei prøva å overgå kvarandre med å fortelja om feiringa si. Den eine meire fantastisk enn den andre. Eg var nokre år over tjue og kraftig desillusjoner over ein slik konkurranse.  Dei var ikkje betre og mognar enn barn “eg er dyktigare enn deg!”

 

I dag sat eg attmed eit bord saman med tre personar. På nabobordet sat ei som syntes det var forkasteleg med dei jordbrukseigendomar som folk berre sat på. Folk burde selje til yngre krefter var hennar tydlege meining – slik at dei unge fekk sjansen til å gjera noko produktivt med dei. For da kunne vi få unge par til å flytta hit til kommunen trudde ho. Vi rundt bordet mitt var alle tre slike sittarar……. Så ho syntest sikkert det var godt å få sagt noko slikt direkte til oss, sjølv var ho i gong med utvikling og i tillegg var ho nokre år yngre.

 

Eg reflekterte over dette; at sjølv om vi alle hadde passert femti og den eine var langt opp i sekstiåra, så kan ein vel fortsett skapa noko. Og alle vi tre hadde born, faktisk tre kvar, kven veit kva dei vil ein gong ……….

Og til slutt, eg ser når landbrukseigendomar vert lagt ut for sal blir dei liggande lenge.

 

Eg brydde meg ikkje om å delta i ein samtale som eg opplevde som dømmande. Så eg valte berre å høyra på. “Du har vel litt skog du” sa ein av dei andre til meg. Kor på ho var raskt ute og vil vite om eg var mykje i skogen. For………eg skulle nok ikkje hatt denne eigedomen. Godt vaksen, utan mann og ikkje vart det noko med meg heller………

Eg vert av og til så frykteleg sliten av dei små samfunna og alt dei veit og alt dei synest. Men eg er i gong med å bli meir tjukkhuda og kanskje eg rekk å nå i nok energi før eg blir alt for gamal………..og da kan den henda eg ikkje vil gå like stille i dørene.

 

Men hittil har eg nok med å byggje meg attende til det livet har forbruka. Og så vil eg hjelpa foreldra mine så langt eg kan for at dei skal ha dei siste åra best mogleg. For den kjærleiken ein kan gje kvarandre er viktigare enn den dyre bilen og alle dei flotte tinga ein kunne hatt om ein har hatt eit anna fokus.

 

Og ein gong vil jorda bli prisgjeve for maten som kan dyrkast der for dei fleste, og ikkje som i dag; korleis tena på den for at få kan kjøpe seg fleire ting, slik vi skal for å pynta oss for kvarandre. Og ha den gjevast femti års dagen etter ein har vore ung.

 

Om det er så klokt veit eg ikkje. Det kjem nok an på augo som ser.  

 

8 kommentarer
    1. Rart det der, alle har en mening om alt og alle, alle har en mening om ting de kanskje ikke veit alt om.
      De klokeste er de som bare lytter…. og noen mennesker blir nok mer voksne med årene, men bare noen …
      Ha en strålende dag :))

    2. passionisthegenesisofgenius: Tror du bare det er noen? Kanskje de som har god tankeevne bare er fødd med det………da vil en møte klokere barn enn voksne. Og det er vel akkurat det som er tilfellet :). Det må jeg tenke på.
      Ha en superfin dag du også, det som er igjen av den :).

    3. Vi drukner lettere i mengden(på godt og vondt) hvis vi er bosatt i en større by. Jeg bor også på bygda i et jordbrukssamfunn. Det er ikke så veldig lenge til jeg må flytte på meg. Synes det er greit at de unge får overta snart. Jeg er også ei som bare “bor”- Leier bort jord og fjøs. Tok over av spesielle årsaker – ikke fordi jeg ønsket meg gard.
      Det er så lett å synse , mene og dømme – særlig om det en vet lite om…. Vi får la det prelle av som best vi kan, og la andre få være i fred med sitt – hvis det er det som er deres ønske. Respekt, heter det vel…… 🙂

    4. karidansen: Ja, om ens egne unge vil overta, eller om en selv ønsker å selge. Jeg tenkte nok å få til noe da jeg flyttet hit, men det var bare den STORE slitenheten som det ble noe av. Jordene er det nabogårdene som disponerer. Jeg tenkte da jeg tok valget med å flytte hit og kjøpe, at det er jorda vi lever av.

      Respekt vil vi og bør vi få……men ser at en må visst bjeffe litt for å få det. Og her i huset er det bare hunden som bjeffer foreløpig. MEN det blir alt 🙂 🙂 :))))

    5. Best å overse sånne uggne kommentarer og meninger. Hva om denne damen forsøkte å gjøre noe selv med det hun synes er feil? Kanskje pipa ville fått en annen lyd da?
      Jeg har ikke så mye til overs for bedrevitere. Så du gjorde rett i å bare lytte 🙂
      Men er jo av og til interessant å høre hvordan andre mennesker tenker da 😉
      Du har store verdier som skal gå til dine barn en vakker dag, og sikre deres fremtid. Det er hva du bør fokusere på. Så får bedreviterne bare synes det de synes. Det er ikke deres sak 🙂

    6. Eva: Hun hadde sin agenda, så tror hun ikke syns mitt ståsted er relevant. I ettertid er jeg blitt enda sikrere på der jeg selv står :). Det er bra.
      Best er de menneskene som evner å lytte.
      Veit ikke om noen av barna mine er interessert, men ser de har en bevegelse mot andre verdier/syn – der en gård kanskje kan få plass på sikt. Og en gård behøver ikke være slik den har vært. Så vi får se :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg