Fredag og aprilsnø

 

Vinteren vil ikkje heilt sleppe taket. Men sommaren lurar i sprekkene.

 

Det er helg. Fredagen er straks over. Det er kaldt i min del av verden. I dag har eg sett både løvetann og snø. Både tidleg sommar og vinter.

Snøen var strødd over trea da eg køyrde over fjellet. Sidelengs var det snødd. Eg var for å hente mellomste.

 

“Eg har lyst på biff og fløtegratinerte potet” sa ho da eg spurte.

 

Så det har vi ete. Vi har kosa oss og vi finn nok straks natta begge to.

 

Og denne enkle rapporten får være nok i kveld. For eg er frykteleg oppbruka av dagen. Den var litt for lang, veka har også vore for lang.

 

I morgon skal eg svare, lese og skrive til andre sine ord.

 

No seier eg berre god natt.

 

16 kommentarer
    1. Løvetann har ikke jeg sett enda…men det kommer mange i hagen utover sommeren :)) Ikke snø her i dag…men grått og regn..og nå er det straks ut og handle :))
      Hørtes ut som god mat dere koste dere med…i kveld blir det pizza her..det synes jeg er både enkelt og godt..ikke noe rot etter vi har spist..og det er deilig å slippe :)) Ønsker deg ei fin helg videre 🙂 Klem <3

    2. Det er imponerende hvordan enkelte vekster er i stand til å vokse og blomstre på karrigste grunn. Løvetannen er en vakker blomst synes jeg. Blomsterhodet lukter godt og er mjukt og behagelig å ta på. Det er bare det at det er så mange av den……… og at den gjør seg så dårlig i vase på grunn av den slappe stilken. Biff og fløtegratinerte poteter…. det er snadder!

    3. Løvetann er ekte vårtegn ja 🙂 Både snø og vårtegn på samme dag, ja sånn kan april ofte Være. Jeg har tatt inn sommer blomstene jeg har kjøpt for her er det 6 grader og regn ikke dag.
      Ha en riktig fin dag med vinter eller vår 🙂

    4. Løvetann og snø hører årstiden til. Det er en egen sjarme i akkurat de tingene 🙂
      At uken har vært for lang, kan jeg godt føle på. Jammen godt det er helg 🙂
      Kos deg masse videre nå i helgen <3 Klem 🙂

    5. annebe: Maten på fredag var god, mindre smakfull den i går som var hjemmelaga hamburger. Pizza er enkelt- og godt :).
      Den ga seg den snøen her også, heldigvis. I dag er det ganske fint.
      Ønsker deg en fin søndag :).Klem<3.

    6. karidansen: Ikke uten grunn noen barn blir kalt “løvetannbarn”, de som greier seg tross alle dårlige odds.
      Enig med deg, jeg er veldig glad i løvetann, eller gullboste som vi kaller dem her. Når de lyser opp bortover. Nydelige er de til å bruke til likører de også.

    7. Åse Helen: Det er vel sagt at april kan være så varierende, den narrerværet…
      Du har det kaldt hos deg du også, litt nedtur når været blir dårligere. Men det blir, alt :). Her er det ganske bra i dag.
      Nyt søndagen :))).

    8. Eva: Helg er godt, og jeg håper helga di er god. Jeg skal innom å lese blogger nå. Har vært litt lite tid til det i noen dager.
      Klem <3

    9. det er faktisk isende kaldt her i Valldal også for tiden,krysser fingrane for att varmen kommer til ditt opphold begynner )det er uansett grønt og fint her.
      du får kose deg litt ekstra før du kommer,det er ikke mye flotegratinertee poteter her i huset hi hi ,her baserer dei all mat på lett varianten og masse salat

    10. fruensvilje: Jeg må nok ta med meg både tynt og tykt til oppholdet. Får håpe den siste uka di blir fin og varm.
      Jeg tenker det er et moderert kosthold, så de fløtegratinerte potetene vises nok på skjemaet jeg skal levere over inntak de siste to ukene :))).

    11. må du skrive notis over hva du spiser hjemme før du kommer ) det viste eg ikke,du får spise det du vil her,men meningen er at vi skal spise mindre porsjoner og ofte ) men det som serveres er magre produkter og ikke helfete

    12. fruensvilje: I og med jeg har kommet inn på en gruppe med BMI over 30 er det fokus på matinntak. Så de vil kartlegg vanene våre for vi skal “læres” opp til sundt kosthold. Akkurat det har jeg nok bra kunnskap om – men håper det helhetlige bildet av oppholdet vil hjelpe meg milevis framover med energi nivået.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg