Eg orkar…….liksom ikkje……..i kveld

Eg synest lauvet er brungult på trea. Våren vil ikkje heilt jubla. Sjølv om den mest gjer det. Berre ikkje akkurat no.

 

Ein laurdag  er snart over. Nest siste kvelden heime på ein månad. I dag tok yngste og eg turen på butikken med mor. Etterpå fekk vi servert pizza, kaffi og kaker. Litt rart å tenkje på at eg ikkje skal møta dei resten av mai månad. Mor uttrykte at ho såg fram til eg var heime igjen, det er eg som på sett og vis er tryggheita deira.

 

Elles bor dei lunt og det blomar flittig utanfor huset. Men våren er litt sein på våre traktar i år.

 

Dagen starta tidleg for meg med hjulskift. Da fekk eg veta at hjullageret var modent for å skiftast ut. Og bilverkstaden ville ikkje gå god for at det ville halda turen dit eg skal på måndag. Ikkje kunne dei ta det den morgonen for eg drog heller. Eg trudde at bilen vart i orden etter EU-kontrollen og arbeidet da, men så er det både det eine etter det andre som kjem på. Eg ser ikkje anna råd enn ta sjansen, så får eg finna ein verkstad dit eg skal. Akkurat no orkar eg ikkje tenkje verken hit eller slik.

 

Utanfor huset eg bor i er våren ikkje kome så langt. Det ser mest ut som haust var det noko  som sa.

 

I morgon må eg få pakka, men ikkje heilt greitt. Eg får liksom ikkje tinga til for tida. Det er litt innballa alt. Tenkte å montera ein genser til eg skulle nedover. Kanskje eg skulle sett på den i kveld……??????

 

Eg får berre kome over denne kneika, for eg TRUR på framtida og at eg har noko fint i vente, kanskje eg har noko kjempefint……..

 

Ha ein fin laurdagskveld!

 

8 kommentarer
    1. god morgen.Vi får tru att dine foreldre greer seg bra når du er her,det er ikke slik att barna skal være butne av å ta vare på sine foreldre resten av livet,så eg håper du greier å slappe av og BARE tenke på deg selv i kommende uke :))
      og du her er bensinstasjon og helt sikkert verksted med borti gata her 😉 og genseren kan du montere her,det er mnge som har med egne arbeid tid å jobbe med på arbeidstova,skal en kjøpe alt her kan det fort bli dyrt i løpet av en måned ) for en finner fort ut att det er hyggelig å jobbe med noe på ettermiddagen

    2. Flotte vårbilder 🙂 Tror det er bra for alle parter at du tar vare på deg sjøl litt…og ikke bare tenker på andre :)) Håper virkelig bilen holder, ordner seg nok uansett , men best å slippe plunder underveis :))
      Mye jeg skulle gjort også….og du får nok pakka ,selv om det tar litt tid :)) Du har nok masse fint i vente..også får du bare nyte dagene du er på rehabilitering..og tenke at nå er det deg som skal være i fokus…men jeg vet det er ikke lett :)) Klem<3

    3. Det ser ut til at det skal være litt om og men……..før du kommer deg av garde. Jeg tror…og jeg sier TROR, at det er viktig at foreldrene dine (og alle andre som har blitt litt “avhengige” av deg) må klare seg UTEN deg ei stund. Nå må noen andre steppe inn om det trengs. Det er så fort gjort å bli vant til at det er en som “alltid skal ordne opp”. Og den som har havnet i den rollen, har også lett for å tro at det skal det være slik……Det er farlig å leke Klara Klok for andre…..(Nå prater jeg om Karidansen Klukk, altså) men du velger sjøl om du vil lytte til rådene. Når du kommer til Muritunet, KAN det være greit å sette noen grenser i forhold til hvor mye og hvor ofte du vil være tilgjengelig på mobilen…. Nå skal du først og fremst ta vare på dine behov! Stor klem og GOD TUR!!! 😀 😀 😀

    4. fruensvilje: Jo da, foreldrene mine vi klare seg. Jeg har bare bestemt meg for å være til hjelp for dem….ikke noen som har lagt det p meg. Men det var likevel litt sjokkerende den tanken at dette handla bare om meg.
      Takk for gode råd, genseren ble ikke montert :))). Har forresten skrevet liste hva som skal med, men har falt ut av pakkinga. Men nå må jeg snart være ferdig…..

    5. annebe: Takk :). Ja, du har rett i det…og ramler jeg ut kan jeg i hvert fall ikke være til hjelp. JA, bilen HÅPER jeg også virkelig på!!!!
      Håper du også får oppholdet du måtte klage på tidligere…det er viktig dette, jeg veit…og det er så mye lettere og se at andre trenger. Men nå er jeg snart på tur. Klem :))) <3

    6. karidansen: Ha, ha….disse utfordringen er visst mitt lodd :))).
      Som jeg sa lengre nede i ett svar, det er ikke foreldra mine som har forventet at jeg stiller, men et valg jeg tok med å flytte tilbake hit. Jeg har nok følt meg i slekt med selveste LØVEN, at jeg klarte og skulle klare-. Nå ser jeg det ikke stemmer. Men Kariklok ser jeg uten noe form for klukk. Vi lærer og erfarer – og både du og jeg veit du har rett :)). For dette er selve livet med all den lærdom det rister ut av ermet. Og Muritunet skal brukes for det er verdt, for nå skal kjerringa reises…..ser det nesten bokstavelig for meg……
      Skal tenke på dette med mobil (nå er jeg i den heldige situasjonen at lyden på den virker nesten ikke).
      Men alvorlig skrevet….føler litt siste sjanse for muligheta til et funksjonelt liv.
      Og TUSEN TAKK, takk og takk….dette SKAL bli bra. Megaklem <3

    7. Kjenner meg godt igjen her, hvor alt står stille. Og man ikke klarer å komme i mål. Man kommer jo i mål, til slutt. Det tar kanskje bare litt ekstra tid.
      Men nå står du ved et veiskille. Ting skal forandres, og du skal blomstre. For en herlig vår. Jeg krysser fingrene for deg jeg <3
      Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg