Framgong

 

Timane fletter seg i kvarandre. Eg er i gong……..

 

Eg er i gong med det nye livet. Det nye livet som skal vare. Og eg må dele noko eg er så ENORMT glad for.

 

Det var berre så vidt eg fekk lov til å reisa hit på rehabilitering og trening av den unge turnuslegen. Fordi venstre kne berre plutseleg hovna opp. Heilt utan grunn. Og kneet har så klart bekymra meg. Kor mykje kunne eg vera med på?

 

Tysdagskvelden var eg med å gjekk ein tur på ein liten time på krykkjer. I går var eg med på trening i basseng, i går kveld var eg med å gjekk ein tur utan krykker som varte ein time. I dag hadde vi gjennomgong i treningsrom. I ettermiddag var eg med å gjekk ein tur i til dels bratt oppoverbakke på ein og ein halv time. Og i kveld var eg i bassenget og først da eg skulle symje på magen var eg stiv som ein stokk, men eg strekte og tøygde og til slutt klarte eg det.

 

Og kneet, kneet vert både betre og betre. Eg haltar mest ikkje. Dette gjer meg så glad og eg måtte dela.

HURRA!!!!!

 

Her er bilete frå turen som tok ein og ein halv time og som gjekk opp til ein foss.

 





12 kommentarer
    1. Blir glad når jeg leser dette..at du trives og har fremgang ..virkelig bra dette oppholdet ikke “gikk i vasken”pga kneet ..flott natur ser det ut til ..så de forrige bildene også…ser ut som et fint sted å være å samle litt energi :)) Sov godt og så ønsker jeg deg et fortsatt fint opphold :))

    2. Jeg synes det med kneet var en dårlig grunn til å la oppholdet vente. Det finnes så mange ting man kan gjøre selv om man har diverse vondter. Det gjelder bare å tilrettelegge og finne det som passer best. Viktigst av alt er at det skjer noe som er positivt for sinnet 🙂 Og det er det jo helt tydelig her. Ikke bare for sinnet, men også for alle vondtene, som truer med å ta overhånd. Og kanskje er det akkurat dette som er så viktig nå. Å kunne se at man faktisk kan bekjempe det som truer med å ta overhånd.
      Kjempepositivt at dette går rette veien. Det trenger du virkelig 🙂 Så glad på dine vegne. Kos deg masse videre 🙂 Klemmer godt <3

    3. god morgen,ja no blei eg så glade at eg nesten får frysninger :)) den følelsen av å kjenne kor godt det gjør å komme i gang og kjenne att kroppen blir bedre og bedre og med det så kommer overskudd og energi snikande innpå :)) kos deg videre og ha en nydelig dag.Herlige irrgrønne bilder fra turen opp til vassverket,ja du må nyte det virkelig

    4. annebe: Så koselig at du syns det, ja det er virkelig bra det ble tur. Og naturen er kjempeflott.
      Håper jeg kroppen hjem med proppfull av energi.
      Takker for det og du må ha en riktig fin helg :))).

    5. Eva: Det som var ergerlig var at det var så mye jeg ikke kunne vært med på, men heldigvis ser det ut til å løse seg disse greiene med foten. Veit ikke hva legen var redd for, men det var nok at det kunne bli verre antakelig.
      Jeg har en fryktelig stivhet og en del vondter, men det er denne slitenheten som jeg har opplevd som verst. Håper og tror at dette er det som kan få spiralen til og gå andre veien. Og jeg må få dette til å snu, om ikke er jeg plutselig en gammel kjerring – og det kan vi ikke ha noe av – he, he.
      Takk, så godt og høre – jeg er også veldig, veldig superglad. Gode kemmer gjør godt og klemmer tilbake..

    6. fruensvilje: Åååå, så trivelig å høre. Ja, dette at foten kom seg så fort er jeg bare så glad for, nå er det bare det å gå opp trapper som er problematisk (og gnagsåret…men det er min egen skyld).
      Du har vært oppe ved vassverket ja, kanskje på setra også…?
      I dag er vi litt utslått hele gjengen, så i kveld blir det nok full avslapping.

    7. Kanskje kneet var et signal om at “Nok er nok”…..? Kroppen kan finne på å signalisere mye “rart” når belastningene blir for store. Så bra at det går den rette veien. Jeg unner deg dette så inderlig! Takk for at du tar deg tid til å dele! Varm klem! 😀

    8. opp til setra som går fra vassverket har jeg nok ikke vært på :)) ville no når eg var der men det var for mye snø i høgda.Det høres ellers ut som att dere trenger litt kvile ja sånn er det innimellom 🙂

    9. Det er så herlig å høre at det går så bra og at du allerede kjenner bedring 🙂 Nydelige omgivelser du går tur i også. Skikkelig godt for sjelen å ferdes på sånne plasser 🙂
      Det blir vel litt roligere ikke helgen for deg, så du får kose deg masse og lade opp til ny uke 🙂

    10. karidansen: Så fin kommentar…..ja, det kan hende det var det kneet signaliserte, det er i hvert fall mye mer fornøgd nå :).
      Jeg er i hvert fall utrulig glad, og skal bruke tiden her nede best mulig. Føler det er resten av mitt liv det er snakk om.
      Takk og klemmer varmt tilbake :))))).

    11. fruensvilje: Det er klart det var snø da du var her, det er nok alt for tidlig for meg opp der foreløpig…men tror nok jeg skal klare det.
      Vi har nok hatt behov for kvile i helga…men litt aktivitet har det vært :)).

    12. Åse Helen: Ja, gjett om jeg er så glad for å kjenne bedringen :D. og det er veldig vakkert her…..og foto turer er virkelig balsam `:))).
      Helga er roligere, og det er også veldig godt med egentid…..tror vi alle føler på det.
      Du må ha en god helg :)).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg