Ein raud torsdag

 

I dag var ein av helgedagane i mai. Ein raud og fri dag med støle musklar.

 

Her går tida fort, som det skulle være ei overrasking. Dagane er aktive. Dei siste dagane har føtene mine vore tømmerstokkar. Tunge som bly.

Vi går turar, trenar og held på. I går hadde eg ei krevjande oppleving og ei fantastisk god ei. Den krevjande var ein opp-opp tur. Nokon på gruppa spekulera på om det var den same dama som dei gjekk med dagen før, for da hadde eg både fart og kreftene til å kommunisera i bratta. Men eg mista mest pusten på tur opp til setra.

Vi var opp på ei seter som heite ….(og det namnet har eg ikke her no :)). Det som overraska meg var gardane som låg utanfor synsvidda når vi er nede i sentrum. Fordi det er så bratt at dei kjem vekk.


Seinare fekk eg være med på handtrening. Det var utruleg god. Tenk å stikka hendene ned i varm voks slik at dei vart gode og varme. Ta av voksen og trena hender…

 

I dag hadde vi og ein fin tur opp og forbi Olavsstøtta. Opp til støtta var det svært bratt, men etterpå var det vakkert og flatt å gå innover. Vi gjekk i to timar.

 

Seinare var eg med på ein busstur inn til Gudbrandsjuvet. Og igjen var eg imponert av vakker natur. Eg tok bilete frå alle vinklar og legg her nokre ut:








Og så til slutt på tur attende var vi innom Jordbærstova, og eg hoppa over kaka og tok berre ein kopp kaffi. Men skeia ut med røykelaks vel attende.


 

12 kommentarer
    1. Det er helt fantastisk hva vår flotte natur kan by på av opplevelser <3 Jeg blir helt målløs av bildene dine 🙂 Noe så fantastisk 🙂
      At det krever sin kvinne å holde tritt der, det kan jeg veldig godt forstå. Og alle dager kan man ikke ha like mye energi. Men du er så tøff. Jeg beundrer deg. Du har lov å være sliten etter alt dette. Men slitenheten kommer jo av at du har brukt deg, ikke av at du stresser eller ikke henger med i hverdagslivet 🙂
      Ønsker deg en god dag i dag, med mer energi enn den forrige 🙂
      Klem <3

    2. å så heldige dere er som fikk den flotte turen 🙂 desverre fikk ikke min gruppe utflukt denne gangen og det er første gang det har skjedd med meg ,nyter turen din eg da hi hi,ha en superfin treningsdag 🙂 her går det i hagearbeid

    3. Eva: Ja, det er en fantastisk natur her. Veldig artig å oppleve. Men det er så mange vakre steder i landet vårt, mange steder en skulle vært.
      Det er sant Eva, dette er å være sliten på en god måte. Og resultatet er at det må bli bedre.
      I dag har jeg forresten sprunget :))))), tenk det, Og nå skal jeg snart i bassenget.
      Ønsker deg en riktig fin fredagskveld.
      Klem

    4. fruensvilje: Det var veldig artig å få med seg denne turen. Og jeg kan tenke meg å ta med meg familie til Valldal senere for å vie fram den flotte naturen. I dag har vi hatt intervall :). Kos deg meg hagen.

    5. Marthe Dybdahl: Tusen takk :). En blogg kan nok være bra på mange vis tenker jeg. Vi er så mange forskjellig mennesker med ulike interessefelt, men jeg synder nok mot en ting….tror ikke mye tekst er så heldig :).

    6. Det ser nå jammen bratt ut der dere gikk, så ikke så rart at du ble tung i pusten! 😛 Dagsformen kan variere veldig den…uten at vi alltid vet hvorfor. Flotte naturbilder. Det høres deilig ut med varm voks på hendene. Har aldri prøvd det! Innbydende skilt til Jordbærstova. Du var “Sterk” som sto i mot den kaka! 😀

    7. Enda flere nydelige bilder fra tur 🙂 Jeg får nesten lyst til å dra dit selv 😉
      Ja en må regne med at kroppen sier litt ifra når det plutselig blir så mye aktivitet. Det går over igjen når den blir vant til det 🙂
      Kos deg masse i helgen 🙂

    8. karidansen: Det VAR bratt :).
      Takk, det er veldig mye vakker natur her.
      Opplevelsen med å få vokse hendene og trene de er både en estetisk nytelse og så godt. Skal prøve å få tatt bilde av det :).
      Jordbærstova skal jeg tilbake til seinere, da vart det greit å stå i mot :)))).

    9. Åse Helen: Du må ta deg en tur hit en gang, absolutt verdt å besøke Valldalen :).
      Men det er mange vakre steder rundt om i vårt vidstrakte land.
      Kroppen min er nok i en lettere sjokktilstand nå, he, he. Men det blir nok bedre når jeg blir vant – som du sier :).
      Ha en riktig god helg du også :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg