Fekk besøk på soverommet

Eg vakna med ein touch energi. For i dag hadde eg lyst til fleire ting. Ohoiiii…….

 

Butikk, tur, trening inne……ja, så og rydding i hytta..og vasking av klede. Skjønar..??

 

Etter frukosten skulle eg skriva to brev som eg skulle senda. Det føltes surt og kaldt ute, så eg kledde på meg. Eg skulle kjøpe meg 17. mai sløyfe, blåbær, te og litt nøtter for å kosa meg med i kveld.

Før eg reiste hit til Valldal var eg ein dag oppe på setra, for mellomste hadde så lyst og ta seg ein tur dit medan eg var borte. Men ikkje hang nøkkelen på kroken sin, ikkje låg den i nøkkel skuffa. Ikkje fann eg den i korga eller kleda eg meinte å bruka sist eg var der.

Da eg pakka ut etter eg kom hit kjende eg noko i lomma til ei turbukse. Og JA……der var nøklane, så no skulle eg i veg å sende dei.

 

Da eg var i butikken og hadde funne fram det eg skulle ha, oppdaga eg at eg ikkje hadde teke med meg korthaldaren. Og JA……..eg vertoppgjeve av meg sjølv. Men det positive var at eg fekk ein tur med rask gange attende, fekk skifta til ein meir pustande utapåjakke. Kom meg til butikken og fikk handla og gjort det eg skulle.

 

Før eg gjekk skulle eg skifta på senga. Da eg kjem inn på soverommet labbar ein stor dorsk skapning mot meg. Den var så dorsk at eg henta apparatet før den måtte ut. Slikt besøk var ikkje velkommen. -Sjølv om han mangebeinte virka både hårete og barsk vart han vippa ut.

Ellers regnar det no, så den tenkte skogsturen er skrinlagt. Men det skal bli eit besøk på treningsrommet for full musikk om litt.

14 kommentarer
    1. Eg tenkte at dette blir spennande lesing, besøk på soverommet. Er han mørk eller lyslett eller har han kan hende raudt hår, eller ikkje hår i det heile tatt? Så var det berre ei bille, skuff, skuff. Eg skulle ta bilde av ein edderkopp som gjekk på den kvite kjøkengardina mi, ein dag. Før eg visste ordet av det, var den forsvunned og no går eg rundt og tenkjer at ho sit i ein hyrna og glor på meg. Eg har edderkoppfobi.

    2. Oldemorbloggen: He, he….eg får vel fortelja om besøket når det blir litt meir spanande….kunne vorte frykteleg spanande dette om det hadde vore meir fart i hårlurven. Eg hadde skrekk for edderkoppar før, men det har faktisk gått over :). Får håpa din vert sitjande der i hjørnet :)))).

    3. Ting dukker som regel opp når man ikke leiter etter dem….:)) Blir fin i morgen med ny 17 maisløyfe du da…her blir jeg nok ganske upynta ..for blir været ok tar vi en tur i naturen i stede for å se tog og slike ting..:))
      Høres fint ut med gåtur og trening på treningsrommet..bygge opp litt styrke og kondis er nok bra :))
      Kunne jo fått besøk av noen andre enn det der..hehe..Klem, fin dag videre og fin 17 mai <3

    4. annebe: Ja, ikke sant – det er da de dukker opp, når en ikke leiter. Jeg henger nok på meg den sløyfa når toget drar forbi, ellers tenker jeg nok som deg at i morgen vil være en fin dag for tur :).
      Det er bra jeg får trenet opp, har latt meg forfalle….men foreløpig føles kroppen som en tømmerstokk full av støle muskler.
      Får satse på noe annet neste gang det er besøk…ha, ha. Riktig fin 17. mai til deg også. Klem <3

    5. Hehe…jeg var også veldig spent på hvem gjesten kunne være? Men ble nok litt sånn passe skuffet da det viste seg å være en vårlig gjest fra naturen 😉
      Jeg er også ekspert i å finne igjen ting der man ikke venter det. Her forleden fant jeg igjen en bilnøkkel som jeg trodde var tapt for evig og alltid. Den har vært borte i 4 år. Den lå i en veske jeg ikke hadde brukt de årene 😉
      En sløyfe har jeg også kjøpt i år. Jeg bruker vanligvis bunad på 17. mai, og da trenger man ikke sløyfe, men i år er bunaden flere størrelser for stor, og skal få henge pent i skapet. Har en ny kjole jeg heller skal bruke. Jeg kan ikke lure meg bort selv om jeg er alene hjemme. Så må nok ut og se mine håpefulle gå i tog 😉
      Ha en kjempefin 17. mai 🙂 Klem <3

    6. Ting forsvinner..og plutselig. ..dukker de opp.😀😀ingen sløyfe her…ut på tur om været er noenlunde 😀stille og rolig feiring 😀vil ikke finne slike gjester eg he he..ga en fin 17 mai..du har såå masse flotte bilder! Glad eg fant deg igjen😊

    7. Eva: Besøket var skremmende nok…helt til jeg fikk se den sedate farten. Men spennende besøk er absolutt å foretrekke :)))).
      Fire år!!!! Men vil tro du hadde ekstra nøkkel da? Ille med disse tinga som bestemmer seg for å bli borte. Så mye tid som går bort i leiting.
      De fleste jeg hører om kan ikke bruke bunaden for at den har blitt for liten, så det må føles fantastisk. Du er sikkert fin i den nye kjolen. Jeg har også pynta meg, kjolen ble kjøpt da yngste konfirmerte seg for tre år siden. Og det er førstegang jeg er aleine uten noen av barna siden de ble født. Jeg skal se på toget og så tar jeg meg nok en tur etter lunsj er tanken.
      Du må ha en fin dag, håper den blir god for deg og at dagen og våren kan føles godt inne i deg. Framtida har mye godt i ermet for deg, det VEIT jeg.
      En riktig god 17. mai klem til deg <3

    8. lindusen: Ja, disse forsvinningene kan ta på :). Jeg har bare en liten sløye, he, he, og vurderer også tur etter lunsjen.
      Jeg skjønner ikke hva som fikk av meg….du var liksom bare på fb, og så gikk det opp for meg i går at..HIMMEL…du har da blogg. Det var der det starta. Beveger meg i en slags tåke heim. Så er glad for at jeg får opp innlegga dine :).Takk for kommentaren på bildene.
      Ønsker deg en riktig fin dag.

    9. he he,du får iallefall trening :)) og jg er helt enig i att slike hårete vesner ikke er det besøket en ønsker innomhus nei 🙂 dei passer best i frukthagen hi hi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg