Over halve

 

Så er halve tida gått. Over det. Tredje veka er i gong av dei fire.

 

Valldal presenterte ein grå dag i dag. Litt kaldt, og eg skulle gjerne unngått sandalane. “Du ser så sommarleg ut” sa sjukepleier eg var framom her om dagen.

 

Det er tid for føter. Før eg kom hit starta hunden og halta, katta halta og eg fekk eit kne som fekk meg til å halte. Mest som ei smitteeffekt heile greia. Så kom eg hit og eg fekk vekk haltinga på knefoten. Da fekk eg ein gnagsårfot, så haltinga vart forflytta til den andre foten. Men så grodde gnagåret og alt var på rett veg.

Trudde eg.

 

Ei natt vakna eg mange gong av stikkande og brennande smerte på gnagsårfoten. Det viste seg det hadde kome ei stor blemme ved sidan av der gnagsåret var. Og sko er ikkje til å bruka. Eg måtte fram med krykkjene igjen og i dag var det berre å gå i gong med antibiotika. Så ikkje heilt etter plana.

 

Men tenkjer det eigentlege arbeidet startar når eg kjem heim.

 

I tillegg har eg levert bil og fekk telefon i dag om at det var myke meir arbeid enn det eg hadde fått pris på. For så nokre timar etter at dei hadde funne ut noko og at det den var innlevert for ikkje var naudsynt. I tillegg var prisen ned på ein fjerdedel. Så her er det overraskingar alle vegar.

 

I kveld droppar eg kveldsmaten, og finn senga. Trur berre eg velje å sove meg betre.

 

18 kommentarer
    1. neimen uffda,så uheldige som du vart da,et gnagsår som krever antibiotika hørtes ikke godt ut nei.Sko er viktig,så det lønner seg att dei virkelig er gode på foten,håper du kommer deg fort så du får være mer i aktivitet igjen :))
      Men det var no noen godt da når bilen ble rimligere en først antatt

    2. fruensvilje: Ja, dette var veldig kjedelig…og har gode sko, men en av de aller første turene gikk jeg uten sokker….fryktelig dumt. Men håper sterkt at jeg allerede i morgen kjenner forskjell.
      Og bilen var en veldig gledelig nyhet :).

    3. Godt at prisen på bilreparasjonen ikke ble så stor som først antatt, ja!. Får håpe “undersottene” holder seg i skinnet i tida framover! 😉

    4. Det var mye haldning ja..gnagsår kan være fryktelig plagsomt…håper det bedrer seg fort 🙂
      Men at man får mindre utgifter enn mann har regnet med er jo alltid deilig da :))
      Så koselig ut med fin utsikt i det rommet der 🙂 Håper du har det trivelig der utenom vondtene da 🙂 Sov godt og stor klem :))

    5. Uff, dette høres fryktelig vondt ut, og når du må få antibiotika for gnagsåret da tenker jeg det er både dypt og sårt! Håper det raskt blir bedre, sånn at du kan få fullt utbytte de siste dagene av oppholdet ditt 🙂
      Så godt at bilkostnadene ble mindre enn anntatt. Sånne nyheter er jo alltid oppløftende!
      Ha en god kveld <3

    6. karidansen: Nå går det framover både på hjul og “undersotter” :). Bilen er henta og verdien på betennelsen er på tur ned. 🙂

    7. annebe: Har egentlig ikke tenkt at gnagsår kunne bli så ille, men aldri mer bare føtter i joggesko :).
      Ja, gjett…var fornøgd med resultatet av bilen.
      Hytta jeg bor i er både stor og fin med masse lys, og jeg vil absolutt si jeg har det bra…fine folk, trivelig personal….så vondtene er bare en overgang :).
      Klemmer tilbake :))).

    8. Fruemmel: Det har vært vondt, men HELDIGVIS på bedring. Neste uke satser jeg på et liv i skoa og full rulle :).
      Fornøgd med resultatet av bilen :)))).
      Ha en riktig fin dag :).

    9. Huff…gnagsår og andre sår, ingenting er godt når det gjelder føttene. For de er vi så avhengige av. Men gode nyheter er alltid kjekt, så godt at det med bilen ordner seg i alle fall. Ikke så galt at det ikke er godt for noe 😉
      Jeg skal selv inn med min bil i neste uke, og skifte frontrute. Det går på forsikringen, men vil jo koste en god slump i egenandel likevel. Huff og huff. Men men…sånn er det bare 🙂
      Håper du har fått sovet litt. Mye ordner seg med god søvn. Selv sliter jeg fryktelig for tiden. Men…håper på en endring snart 🙂
      Ha et fortsatt fint opphold 🙂 Klemmer godt <3

    10. Eva: Det har du rett i. Sår på føtter er til ubehag. Men nå kan jeg gå uten sko her, vurderer å prøve meg i morgen. Håper jeg slipper bandasjeskift i morgen.
      Kjedelig med alle disse kostnadene på bil. Men bil må en ha…så da er det ikke det store valget.
      Jeg HAR sovet mye i det siste. Og er på bedring. Det er godt :).
      Du må ha en riktig god natt. Klem <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg