Pinseaftan

Veret på pinseaftan  seier noko om veret til sommaren har eg høyrdt. Men eg hugsar ikkje korleis dette var….

 

Her bles det. I natt regna det så eg spekulerte på om det var syndefloda som var i gong att. Og så er det surkaldt. Til frukost viste gradestokken 4 grader.

 

Og her kjem fleire talopplysningar. Har lært at CRP’n skal være ca. 8. No synest eg at sjukdomsting er nokså kjedeleg – men altså dette er eit mål i blodet når alt er tilnærma normalt. Min var her om dagen 18, det er fortsatt ikkje noko å bekymra seg for, dagen etter var den hoppa opp i rundt 70 …… det var da penicillin kom fram. Dagen etter var det nede på 62……..og i dag 33. Så her er eg på tur attende til normalen……i allefall slik blod- og betennelse mål. Resten kan eg ikkje gå god for J. Og i dag har krykkene fått fri.
 

Men attende til pinsa……..ei kald pinseaftan spår enten om ein kald- eller ein varm sommar. Eg satsar på at det var det siste. Uansett kan det ha snudd seg til slik no. Absolutt.

 

Eg har støvsuga og smårydda. Kanskje eg skal ta inn nokre heggkvistar eller noko slikt blomstrande med lukt…….

 

Eg har snakka med yngste på FaceTime. Det var morsamt. Så no har eg vore heime ein tur, sett dyra og sett det hadde vorte grønare der også i uteverda.

 

Elles har eg monter saman ein genser.

ENDELEG!!!!

Og i ettermiddag, eller i kveld skal eg ta fram eit strikketøy har eg tenkt……til GrandPrix. Kanskje eg kan lese litt meir i boka mi også…….i kveld på senga.

 

Så berre foten tåler meir trykk no skal siste veke BRUKAST så til dei grader.

 

Og akkurat no flimrar solstrålar glitrande gjennom lauvverk utanfor vindauga.

 

Det er pinsaftan og vi skal få servert brennsnut til middag. Har eg ikkje hatt to tanter frå sunnmøre har eg ikkje hatt peiling kva det var, men det er kjøttsupe. I dag presterte eg å seia “er det så longt”, så no er det nok på tide eg kjem meg heim snart. For eg seier  “langt”  og ikkje “longt”.

 

Eg er ikkje så pakka ned i den slitne følelsen, eg har ikkje så vondt verken i kne eller i gnagsår. Så eigentleg er alt skikkeleg på rett veg. Skikkeleg, skikkeleg på rett veg.

 

God pinse.

 

10 kommentarer
    1. Så godt å høre at nå er det på skikkelig rett veg for deg, det fortjener du nå!!
      Om det er sånn du sier at været på pinseaften viser hvordan sommerværet blir, så håper jeg at sol på pinseaften betyr en sommer full av sol. Her har nemlig solen skint i hele dag 😀
      Lykke til videre med oppholdet ditt <3

    2. så bra att ting går den rette veien,men å få en slik betendelse ut av et gnagsår hørtes mer en vondt ut,nei sokker må være på i sko det har jeg iallefall skjønt hi hi.
      Kos deg i kveld,vi har pizza på menyen i kveld,er maaaaaange uker siden sist 🙂 så det gleder eg meg til.

    3. Så utrolig kjekt å lese at ting er på rett veg 🙂 Jeg skulle ønske jeg kunne si det samme. Men blir i godt humør av å høre om fremgangen din 🙂
      Og genseren var kjempefin. Kjenner på den gode følelsen når man endelig får ferdig et plagg som kanskje har ligget en stund 🙂
      Det var jammen godt plastret det såret ditt. Må ha vært ille greier ja :/
      Og CRP’en blir jeg aldri klok på, fordi det er tall, og jeg er ikke særlig venn med tall 😉 Men du forklarte det i grunnen ganske greit. Så kanskje jeg vil klare å huske det nå 🙂
      Vi har hatt sol og fint vær i dag. Og over 10 grader. Helt fantastisk. Og veldig sjeldent denne mai’en 😉 Satser på en flott sommer 🙂
      Ha det fortsatt bra, kos deg med Grand Prix. Det skal vi gjøre her i huset også 🙂
      Gode klemmer til deg <3

    4. Kjedelig at du skulle få infeksjon, men godt at blodprøvene viser bedring.(Sjøl om du ikke kan gå god for resten. ;)) Det virker som om du har hatt det veldig bra på Muritunet, og det er vel noen dager til du skal hjem. Ønsker deg fortsatt god pinse! 😀

    5. Fruemmel: Takk. Kjenner jeg er veldig opptatt av tiden etter dette.
      Heldig dere var med været på pinseaften da, det er godt.
      Takk, har en uke igjen nå, var og trente litt i kveld. Må bruke denne uken godt :))).
      Lykke til med opplegget ditt du også <3.

    6. fruensvilje: He, he, etter denne opplevelsen aldri joggesko uten sokker. Trodde ikke det kunne bli så ille.
      Pizzaen smakte sikkert :)))). Skjønner du gledde deg etter uker uten.
      Riktig fin søndagskveld til deg :).

    7. Eva: Så bra at det kan hjelpe litt Eva. Jeg starta å lese et innlegg av deg, og skjønte vemodet i det – men fikk ikke lest ferdig. Skal det.
      Ja, det var skikkelig godt å få genseren ferdig.
      Såret blir tatt på alvor. Måtte skifte igjen i dag, men tror det går mot sko-tider nå :))).
      Har ikke festet meg ved dette CRP greiene jeg, men greit om jeg husker det nå.
      Du er heldig som har hatt fint vær. Får håpe det blir en fantastisk sommer over hele landet :).
      Ble du fornøgd med GP….litt langdrygt :). Men jeg holdt ut :D.
      Klemmer <3 <3

    8. karidansen: Ja, det var veldig kjedelig at det skulle gå slik – men nå sal det bli BRA :).
      Jeg vil absolutt si det er et bra opplegg her, og jeg har igjen en uke før hjemreise. Den må utnyttes :D.
      Takk, god pinse til deg også.

    9. Ja, håper på en knallfin sommer i år også 🙂 Men har en venn hvor foreldrene har leilighet på Kreta, og han har lovet meg at vi kan ta en tur dit en gang. Og det løftet klamrer jeg meg til 😉 Sånn i nøden liksom. Men tror en tur dit ville være kjekk uansett. Så kan hende jeg takker ja til det 🙂 Blir jo bare flybilletten å betale da 😉 Og jeg trenger mye sol for å komme meg gjennom vinteren.
      Ja, jeg ble fornøyd med resultatet i MGP 🙂 Det var svensken som var min favoritt 😉 Jeg led meg igjennom selv, men hadde selskap i datteren min 🙂

    10. Eva: Du må bli med på Kreta. Heldige du :))). Fin øy. Og du fortjener en slik tur nå.
      Det var nok godt med selskap under GP :))). Det var flere jeg likte, hadde sansen for både den Tyske og Østeriske (0 poeng), og den fra Belgia :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg