Tida og avstanden

 

Kven ventar over blånande blånar? Kva er det som skjer? Den som lever får sjå.

 

Og leve har eg da tenkt og gjera. Her eg sit med eit hovud fult av gørr. Men fordi kan ein sveve på rosa skyer, om regnet høljar ned. Elvene fyller elveleia med frodande masse.

 

Panna er varm og tek att for den kalde sommaren. Kaldt i lufta, varmt i hjarta.

 

I morgon er fredag. I morgonkveld er det sommaravslutning og eg har meldt meg på. Må prøve og få denne forkjølinga til å forsvinna. Minka først……og vips borte. For litt sosial bør ein væra. Slik av og til.

 

I dag vart eg bedt med på ei reise som eg gjerne skulle sagt ja til. Men eg kunne ikkje, for ferien min startar ikkje før i august. Så eg får smøra meg med tolmod med tida og drømme over avstand. Det går det og. Sjølv om å drømme at sommaren skal gå mot slutten er paradoksal.

 

Eg og avstandane, dei kan eg. Dei har prega nokre epokar. Men slik er det, akkurat slik er det.

 

10 kommentarer
    1. uffa du skulle ikke være syk no,og du skulle hatt mulighet til å si ja til tur,godbedringsklem og så får vi håpe du får noen fine feriedager når den tid kommer

    2. Dumt du er forkjøla da…for det er jo hyggeligst å være i skikkelig form om en skal være med på sommeravslutninger og slikt.men kan hende er du myyye bedre i morgen 🙂
      Dumt med den turen da…men får håpe du får vært med på noe annet fint i ferien din :)) Stilig bilde 🙂
      Så du hadde kjøpt nye fine sko også 🙂 God bedring og nattaklem <3

    3. fruensvilje: Passer vel aldri å bli syk, men bruker det jeg kan for å få det bort :). Jeg ville gjerne tatt den turen, men får ta det igjen. Takk for god-bedrings-klemmen:)))):

    4. annebe: Satser på at morgendagen er alt blåst bort :).
      Ja, den turen har vært koselig, men får satse på når jeg har ferie. Blir bra da også. Takk, måtte leike meg litt med det bildet :).
      De skoa er litt tøfler, veldig gode på. Takk og nattaklem til deg også <3

    5. Er du pannevarm, har du feber og då må du stelle og stulle med deg sjøl. Bilde var tøft, det kunne gå for å vera eit spøkelse eller noko utanomjordisk. Du må ha god betring og med din optimistiske haldning, kjem du deg sikkert. :-))

    6. Oldemorbloggen: Takk, ja dette går over utan at ein ender som spøkelse :)))). No skal eg på jobb, men det som det spøker for er om eg skal væra med på somaravslutninga i kveld.
      Men du må ha ein riktig fin dag :).

    7. Åhhh nei. Å være syk med feber er aldri kjekt. Og snufsing og sånt har jo en tendens til å vare og vare. Men så lenge man blir bedre er det liksom akseptabelt. Jeg håper du blir bedre, og kan gå glad og lett på avslutningen 🙂
      Det er trist at du ikke fikk den turen. Men kjekt likevel å ha noe å se frem til i august, når de fleste er ferdige med sine ferier 🙂
      God helg klem til deg <3

    8. Eva: Det passer aldri å være syk, men er nok på bedring og det ble avslutning i går kveld. Men jeg holdt ikke veldig lenge :), plutselig ble jeg fryktelig lei….men det var trivelig en god stund før det:))).
      Den turen skulle jeg gjerne vært med på, det er sant – har nok vært veldig fint. Men kan hende den sjansen får jeg sener. Syns egentlig august er litt sen til ferie, men juli er for meg en aktiv måned på jobb – så bruker ikke ta fri da. Så da blir det enten før eller etter. I fjor var det før, da var jeg med jenten i LA….i år blir det nok enklere. Tenker at i år får jentene og jeg ta ferien på setra. Ellers blir det både hybeljakt og skolestart, og noe tid vil jeg også ta på Vestlandet. Håper du begynner og ha sommeren din i boks.
      Riktig fin helg :), klem :<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg