Ferie, sommar og tida

Sommar, sommar, takk for at du kommer……..eller kjem. For eg trur, eg trur eg…….på deg.

 

Eg er i eit drivhus. Bokstaveleg tala. I dag må luftfuktigheita vore svært høg. Men eigentleg er det naturleg når temperaturen stig og det regnar. Ja, ikkje no. No såg eg til og med nokre solstrålar for litt sidan.

Dagen har som vanleg rent av garde, som ein…….ja………som ein racerbil. Men eg var likevel litt betre opplagt i dag enn i går, da såg augo mine ut som nokre krønsja bær. I dag har eg prestert, sett, erkjent og følt eg styrte skuta.

Slik er greitt.

Og til slutt at ein hyggeleg tur på kaffi med ei venninne. Og heilt til slutt vart det blomsterhandel. Årets første for min del.

Eg er på etterskot med det meste i år i forhold til i fjor. I fjor hadde eg ferie. Jentene og eg var i Los Angeles. Vi hadde siste dag på eit hotell ved flyplassen etter ein dag ved bassenget. Før vi dagen etter reiste ut til Venedig beach. Ein veldig spesiell ferie der livet ekspanderte. Først møte att mellomste som hadde reist på eiga hand, tre månader i Sør Amerika. Få henne både heil og levande attende med berre ein mobil i minus og nokre kilo.

Oppleve openheita, mangfaldet, dei fæle pizzaene og dei store salatane………og verta litt meir positive for det Amerikanske.

Det var i fjor.

I år er det ein månad igjen til ferien min. Eg har nok hektiske dagar framom der eg må greia oversikta på litt for mykje for min stakkars energi…..som LIKEVEL er på veg til å betra seg.

Og så kjem ferien, forhåpentlegvis med fint vær, med dagar på setra og bading, ungdomar som skal flyttast på hyblar og organisering av det. Og noko er ikkje planlagt, berre skissert, men handlar om meg og slikt eg kan finne på.

Sjølv om eg gler meg til ferie, og får ein travel tid no – så skal likevel juli nytast.

Kva skal du bruka ferien til?

 

14 kommentarer
    1. Dette høres jo ut som en veldig god sommer! Det å bare nyte dagene 🙂
      Jeg har ferie denne uken, og nyter solen og varmen. Og så er jeg ute og går 2 ganger om dagen. Fjerde dagen i dag 🙂

    2. Mona: Ja, det er viktig – å nyte dagene :).
      Ferien din høres fantastisk fin og god ut. Og det å ta disse gåturene må gjøre så godt. Og så blir det sikkert ett og annet dukk i bassenget også. Riktig god ferie, kos deg :).

    3. Herlige bilder av døtrene dien. Ja, husker du skrev om at den mellomste opplevde ganske tøffe ting! Jeg skal jobbe i hele juli, bortsett fra en liten pause rundt den 20. I august er jeg foreløpig bare satt opp på åtte vakter. Håper jeg får noen til….men jeg vil ha litt fri også! 🙂

    4. du har sein ferie i år,godt å ha noe å se fram til da 🙂 særlig med tanke på det dårlige været vi har hatt så langt i sommer.
      Ja ikke for det,det har vært svært varmt og klamt i dag her også,og jeg har slitt med hodepine.
      I år blir det som du hvet bobilferie på oss ,og vi kommer til å bruke en tid på fjellturer 🙂 men hvor ferden går hvet vi ikke ennå :))

    5. karidansen Ja, det var en litt engstelig tid før jeg henne under håndgripelig øyesyn :).
      Du må passe på at ikke hele augusten går bort i vakter, viktig med fri også. Og at du har sammenhengende fri er også veldig greit.

    6. fruensvilje: Ja, det er godt og ha ferien i mente, men det som ikke er så god tanke er at etterpå er september i gang……men kanskje ikke en skal tenke på det…;).
      Ikke noe særlig at været fører til hodepine, men i morgen er det lovet godt, varmt vær med SOL…og da får sikkert dere det også :).
      Blir spennende å høre hvor dere velger å ta den første ferien i bobil.

    7. fruensvilje: Det er sant, sopp er godt….så egentlig skal en bare glede seg til alt. Håper bare jeg kan møte september med et energihopp og ha det supertopp :))): Ha en riktig fin dag:).

    8. Ferie ja, som uføretrygdet har en jo ikke det, vi har ikke hverdager eller helger heller. Joda, en lever jo litt etter rytmen i samfunnet rundt seg uansett.
      Her blir vel dagene som ellers, har ikke energi til de store utfordringene men det blir en liten Københavntur da, 2 netter på båten og en i land. Kan leve lenge på den jeg. Håper å se litt vakker dansk design, kanskje for dyr og unødvendig å kjøpe, men gratis å se på 😉

    9. Fantastisk å se litt av USA, og godt at det endte godt med datteren din <3
      Jeg har vært to ganger i USA, i Florida begge gangene.
      Denne sommeren blir mindre ambisiøs. Har allerede vært en tur i Praha, og skal til Oslo en tur i august. Og imellom der vet jeg ikke. Jeg tenker at jeg kanskje tar en restplasstur til Syden etterhvert. Får se hvor "snill" været blir resten av sommeren først 🙂 Jeg har funnet ut at jeg er helt avhengig av litt mer sol enn det vi har hatt denne sommeren, selv om de to siste dagene har vært nydelige 🙂
      Kos deg masse videre, håper på mye sol hos deg også <3

    10. Det er noe med det å glede seg til ferien. Her har vi endelig litt godvær nå etter en vår og tidligsommer som har regnet bort. Selv har vi ikke så mange planer nå i sommer.

    11. Inger: Er du uføretrygdede ja…….da får du vel en litt friere rytme basert på din egen helse og begrensningene.
      Danmark er et fint land det :).
      Skjønner godt det med at energien ikke tillater alt. Ferien vi hadde i fjor var jeg egentlig for sliten til. I år blir det nok mye mer hjemomkring :). Syns det er veldig greit :).

    12. Eva: Ja, det var enorm godt og ha jenta på en armslengs avstand. Jeg ble faktisk overraska over at jeg likte det amerikanske såpass som jeg gjorde…noe med friheta tror jeg.
      Oslo må kanskje jeg en tur til i løpet av sommeren, men greit og ikke ha så mange planer. Får håpe sommeren blir fantastisk….snart :).
      Kos deg du også.vi må satse på sol :). Klem<3

    13. Siv Svanem: Ja, ikke sant 🙂 riktig GLEDE seg. Det er på tide regnet blir slått av nå, men det er gode meldinger i helga….så håper de slår til :). Det er godt og ikke ha å mange planer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg