For full musikk

Å blogge to gong på ein dag skjer omtrentleg aldri, men i dag gjer eg det. Berre fordi eg har lyst……..trur eg……..

 

Boffen pustar og pesar. Eg har slitt han heilt ut. For i dag måtte eg ut på laaaaang tur. Og med musikk på øyra gjekk det rimeleg fort unna.



I dag tok eg meg på tak å opna slikt som skulle vore opna ei stund. Verda går ikkje under, men eg synest det er somt som er urettferdig. Med tanke på avgrensingar som det å være utbrent fører med seg. Eg fekk lyst til å samla meg om eit skriv, men i dag fekk eg aller mest lyst til å gå denne turen. I fukt, i kuskitdunst og med mygg gjekk eg som ein maskin.


Da eg kom heim var middagen godt ferdig. Laksen fekk stå på svak varme i omnen den ein og halve timen turen cirka tok. Søtpoteten, mandelpoteten og persillerota var grei å lage purre av. Og det smaka skikkeleg godt.

No spekulerer på om eg skal vaske badet før eg dusjar………eller er det å overdrive………?

 

12 kommentarer
    1. Det er godt når dagene ikke er forutsigbare, er det man må nyte i ferietid…Du er jammen flink å komme deg ut, får nok mye overskudd med det. jeg har fått sjøluft og solen har til ogmed gitt meg farge i dag. Kjenner det gjør godt, og tenker at det blir tidlig sengetid for meg i kveld.

    2. maiken: Jeg har ikke begynt ferien, men hadde to fridager etter hverandre….dager uten planer….kjempegodt. Men jeg har faktisk ganske mye overtid, ferien begynner i august.
      Du er heldig som har sol og kan kjenne at du har fått farge :). Skal straks legge meg her også. Du må ha en riktig god natt :).

    3. Ikke verst med formen ….når du sliter ut Boffen! Jeg har gått tur på jobben i dag. Det er en fin avveksling når noen av dem jeg jobber med skal ha turfølge. Ikke så lange turen, men bedre enn ingenting. Ja, det føles veldig urettferdig noen ganger. Da jeg gikk på arbeidsavklaringspenger, kom jeg veldig dårlig ut fordi jeg bare hadde 65% stilling da jeg ble dårlig…. Nå må jeg holde meg frisk, for jeg ville nok ikke komme noe bedre ut med det jeg har tjent det siste året…. 😉 Sunn middag hos deg i dag! Overskudd til å TENKE på å vaske dusjen lover godt! 😀

    4. Å være utbrent er ikke noe å spøke med, da må kreftene porsjoneres ut. Den vaskinga av badet er noe som kunne ha venta. Du kan ikke forvente å få tilbake energien når du har så mye du MÅ alltid. Jeg har måtte innse at energien aldri kommer tilbake som før og lære meg å leve med det, det er noe av det beste en kan gjøre for seg selv. Synes jo du høres utrolig sprek ut som greier slike lange turer, ta vare på dem.
      Kanskje er vi ikke flinke nok til å senke skuldrene i tide, innse at vi ikke kan være alt for alle og at verden tross alt går videre om ikke vi er pådriveren i en hver situasjon?

    5. Lang tur høres vidunderlig ut. Jeg har selv gått et par turer de siste dagene, men ikke i dag. De turene føltes veldig lange, men var ikke egentlig det. Det er bare at nå er jeg så sliten at jeg såvidt klarer å løfte bena fra bakken. Jeg sleper dem mer enn jeg går. Det er fryktelig tungt.
      Og når jeg har gått tur nå, så trenger jeg ikke tenke på å gjøre noe mer den dagen. Sånn er mine dager nå. Men det kommer bedre tider. Det er en periode som er ekstra tung. Men snart får jeg vel hjelp, håper jeg 🙂
      Håper energioppturen din varer en stund i det minste. Og selv om badet sikkert kunne vente, så gir det en god følelse når man har gjort den jobben likevel. Hvis du gjorde det da 😉
      Ha en fortsatt fin uke <3

    6. karidansen: Kanskje formen til boffen er verre enn min,he, he… Men det er godt å komme seg ut uansett lengde.
      En får absolutt håpe at en både blir “frisk” og holder seg frisk. Verken å komme- eller være i AAP er en ønsket situasjon. Og dette med at en må være frisk når en er dårlig er virkelig en sannhet. Når hodet ikke vil fungere lengre er en ute på en farefull seilas er min erfaring. Og 65% stilling var nok ikke noe godt grunnlag for utregning.
      Jeg var så oppgitt/frustrert at det ga energi her om dagen…..ikke verst det :))).

    7. Inger: Jeg har nok mye mindre må’er i livet mitt nå enn jeg hadde. Og så må jeg teste ut om det er blitt bedre, og i hvert fall ser jeg at evnen min til kommunikasjon i den virkelige verden er blitt bedre – den var nesten helt borte en stund. Og så tror jeg med å øke den fysiske aktiviteten vil hjelpe på energinivået mitt. Jeg er glad for det jeg får til, men jeg ønsker å få til mye, mye mer.
      Sine nærmeste vil en gjerne hjelpe, og det er ikke lett å slutte når så lenge en har krefter. Men alt det andre er likevel letter å legge i fra seg. Også lærer en vel underveis, hele tiden, håper jeg :))).

    8. Eva: Uff, du er i en krevende periode nå. Men fint du kommer deg ut. Håper de gode tidene kommer snart for deg.
      Veit ikke om jeg har en energitopp, men jeg var fryktelig oppgitt og litt sint her om dagen…og det måtte både brukes og fortæres.
      Badet ble vasket ja, soverommet og soveroms gangen også…og ja…vaskerommet. Men da jeg vurderte kjøkkenet greidde jeg å stoppe :).
      Du må ha en fin fredag :)).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg