Face og fødselsdag

Ein gong i året skjer det. Eit år blir plussa på. Og slik blir ein litt om litt eldre. Klokare seier ingen noko om -.

 

Her om dagen skulle eg feire meg sjølv. Plana var på sjølve dagen. Da eg kom heim på ettermiddagen… Men riktig slik gjekk det ikkje. For den mellomste sa au, au over tåa som fekk ein benk på seg dagen før. Derfor var det andre prioriteringar. Og vi fekk stadfesta at heil var den om ikkje anna.

Eg slo på data og facebook og tenkte at i dag ville det nok væra smått med helsingar, all den tid eg hadde vore dårlege på å senda gratulasjonar til andre. Men nokre hadde hugsa meg såg eg. Og fleire og fleire helsingar fekk eg utover dagen. Til slutt passerte det helsingane eg fekk i fjor.

 

“Kven er det?” spurte jentene, da dei såg helsingane som hadde kome inn.

Og eg fortalte og forklarte. Henne gjekk eg på skule med, ho er venninne til søstera mi han var lærer og han der kjenner henne…… og slik bortetter. Og eg kjente det som ein god følelse, at desse folka ga meg litt tid av si tid. Det gledde meg å få helsingar på dagen.

Eg fann ut at eg skulle vera flinkare året eg gjekk inn i med å senda helsingar. Ikkje sikkert andre hadde det slik som meg, men likevel. Eigentleg vart eg overraska over kor glad eg vart.


Neste dag feira vi dagen. Med bacalao, heimlaga is og kaffi og kaker. Og da va eg starta på enno eit år av mi livsreise. Så eldre blir eg stadig vekk, men klokare veit eg ikkje om det hjelper på med……

14 kommentarer
    1. Gratulerer med vel overstått bursdag <3 <3 <3
      Jeg fikk også uventet mange hilsener på facebook da jeg hadde bursdag. Mange flere enn forrige året. Og de fleste har så mange venner, at de ikke husker hvem som sender hilsen eller ikke. Men jeg har fått tilbakemelding fra flere, som sier at det er alltid så kjekt å få hilsen fra meg, for jeg har alltid en bildegratulasjon. Samme hvem det er til. Og det har etterhvert blitt lagt merke til. Og jeg ser flere og flere setter inn bildegratulasjoner også. Ikke bare meg lenger 🙂
      Det er skikkelig hyggelig å bli "husket" på den måten synes jeg, på facebook. Som du sier, hyggelig at folk tar litt av sin tid, for å sende en gratulasjon 🙂
      Det høres ut som at du hadde en hyggelig bursdagsfeiring <3 og sånn skal det også være 🙂
      God og forsinket bursdagsklem til deg <3

    2. Gratulerer så mye med dagen som var :)) Selv om man tenker at en ikke bryr seg så mye om gratulasjoner..så blir man faktisk litt glad for at noen gidder å “ta seg bryet”ja :))
      Feiringa så og hørtes hyggelig ut :)) Og litt klokere blir man nok også..iallefall på noen områder :)) Alle gode ønsker for fremtiden og stooooor klem fra meg <3

    3. Gratulerer så mye med overstått dag! Kjente det litt i samvittigheten når du sier at det var en god følelse å bli gratulert. Jeg er desverre en mester i å glemme bursdager i vår storfamilie. Tenker ofte på vedkommende , men så er det bare glemt om jeg ikke “hiver meg rundt ” og får det gjort. Har blitt flinkere med årene, men verst går det utover nevøer og nieser, som sagt, vi er mange…I dag hadde samboer til min datter bursdag, og yess, jeg husket det, har gratulert han, og har kjøpt en liten gave på reisen min… og igjen GRATULERER med overstått..

    4. Gratulerer så mye med dagen som har vært! 😀 Ja, det er hyggelig å få disse hilsenene. Det at folk man nesten ikke kjenner, tar seg tid til å skrive noen få ord. Sjølsagt er det også koselig å få hilsener fra dem man kjenner godt! Jo, jeg tror vi uansett blir litt klokere – for vi blir jo stadig rikere på erfaringer. Jeg legger merke til at de samme mønstrene gjentar seg gang på gang – helt til jeg klarer å håndtere situasjonene på en annen måte. Slik sett er det “gavepakker” sjøl om innpakningen ikke alltid er like tiltalende! 🙂

    5. Tillukka med overstått. Du har mange gode ord og utrykk, eg likte godt “livsreise”. For å få litt humor i helsingar som eg sender til folk frå 40 år og oppover, tar eg stundom med denne: “signe livskvelden”. Det blir ofte motteke med undering og lott.

    6. Gratulerer med dagen 🙂 Jeg er litt rar jeg, feirer lite sånne dager, vet ikke hvorfor. Derfor er det ingen som ser når jeg har bursdag på facebook heller 🙂 Har ikke helt kommet til bunns i hvorfor jeg vil ha det sånn 😀

    7. Eva: Takk :)))).
      Så hyggelig at du lager bildegratulasjon, for det er absolutt hyggelig å få. Det er noen som bruker det, lage gratulasjon med bilder – både personlig og ikke fullt så personlig. Koselig.
      Ja, det er hyggelig å bli husket på, jeg ble nesten overrasket over hvor glad jeg ble av disse hilsenene.
      Bursdagsfeiringa var helt grei, men jeg har nok kjørt for stramt program nå – så er nok for sliten.
      Takker for bursdagsklemmen :))). Sender klem tilbake <3

    8. annebe: Takk skal du ha :)))). Ja, det er akkurat det en blir, glad for at folk gjør det.
      Feiringa var hyggelig nok, men jeg er for mye i modus med å få ting fra meg….noe som betyr at jeg er for sliten. Bra det straks er ferie. Tusen takk for bursdagsklemmen snille deg. Klem <3

    9. maiken: Takk skal du ha :)))). Slike ting skal en ikke bruke samvittigheten sin på, for en gjør akkurat det som en føler er naturlig :). Og har en en storfamilie sier det seg selv at det kan bli for mye å huske på.
      Og så fint at du husket å gratulere samboeren til datteren din.
      Jeg fikk faktisk en gave i dag, og jeg må gjøre noe til gjengjeld…..men venter litt.
      Takk, takk :))).

    10. karidansen: Takk skal du ha. Ja, det er koselig at folk tar seg tid.
      Tror du vi blir klokere…., jeg tror jeg har blitt mer barnslig :))). Men erfaringene sine har en absolutt, og en har lært seg at alt går videre uansett om de er gode eller ikke. Men av og til har jeg funnet ut at jeg er treig….fryktelig treig til å lære og – for flink på mønstrene. Men så lenge det er liv er det håp :)))

    11. Mariann Sæther Tokle: Takk skal du ha :).
      Vi er forskjellig. Jeg er slik at jeg feirer noen ganger, men for eksempel, 50 års dagen min feira jeg aldri…..ergo ble jeg aldri 50…ha, ha.
      Men det kan være spennende å fundere på hvorfor en tar valga sine :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg