Snart, snart

Om å mest ikkje stunda opp. Der er eg no. Samtidig med murstein som ligg på augelokka. For eg er trøyt.

 

Eg har lyst til å eta. Eg har lyst til å væra for meg sjølv. Eg er skikkeleg i fråssande, anti sosial mood.

Og da eg kom heim skein sola. Eg gjekk rett ut på terrassen, slepte alle kleda mest rett ned og la meg i undertøyet i min badenbaden. Men så lenge gjekk det ikkje før himmelen samla skyene framom sola. Så da fekk eg berre kle på meg.

Så avhengig eg er til å ha tid for meg sjølv dukka det opp ein forskrekkeleg tanke……..korleis ville det vera å dele alt med nokon igjen. Korleis ville eg ha takla det no???

Det å væra to om å dra saman høyrest veldig greitt ut…….men det å ha nokon rundt seg alltid. Eller mest alltid.

Kan eg greia slikt igjen?

Nokon gong?

Men i dag skal eg i alle fall ikkje flytta saman med nokon, eg kan gje meg lov til sitte her som eit slakt.

Og i morgon, i morgon kan det henda……om eg er riktig flink…….at eg kan avslutta veka mi. Og da har eg ferie.

Smak på ordet FE – R – IE.

Eit ord som smelter på tunga. Som skal hjelpe å få energi på fote.

Trur eg.

14 kommentarer
    1. Vent til du er like gamal som meg, då har du tida til råvelde berre for det sjøl, om du vil. Eg syns det er vidunderleg. Me er to, men ofte er eg åleine likevel og det likar eg godt.

    2. Jeg også har slike tanker av og til, og ender alltid opp med å være glad for å være i fred og alene.. Du har gjort det helt rette i år med å vente med ferien til no, heldige deg…

    3. maiken: Når en er sliten er det nok godt å kunne disponere tida si slik en syns er best.
      Ja, kanskje det var lurt med sen ferie….i hvert fall bedremeldinger. :))))

    4. Hihihi, sånn tenkte jeg også når jeg var singel. Men når jeg møtte HAN så ville jeg være sammen med han så ofte det var mulig. Nå hender det at jeg føler for å være litt alene, og da gjør jeg det. Så om du møter den rette, så løser det seg helt av seg selv 😉

    5. Ja, jeg har mange ganger tenkt den samme tanken…så godt det er å kunne bestemme selv, og å kunne slenge seg nedpå uten å måtte tenke på andre enn seg selv 🙂 Men likevel tror jeg nok at jeg vil klare meg helt fint med å bo sammen med noen også. Men på forhånd vil jeg gjerne kartlegge mulighetene for litt alenetid innimellom 🙂
      Kos deg masse nå når du har ferie….Det er deg vel unt. Lad batteriene, og gjør akkurat hva DU vil 🙂
      God klem <3

    6. Herlige bilder av badenymfen! Det er jo som jeg nevnte her rom dagen : Det går an å være “særbo” hvis man ikke vil være “sambo”. Er vel etter hvert noen menn som også føler det slik, men jeg tror det er flere menn enn damer som vil bo sammen med kjæresten! Kjenner meg veldig igjen i det : “Gjøre som jeg vil” – behovet. Så har vi kanskje hatt noen relativt dårlige erfaringer som ikke har gitt særlig mersmak. 🙂

    7. Mona: Kan sikkert snu seg når en møter HAN :))), men slikt veit en ikke noe om når en sitter og dingler singel :D. En har aldri nok aldri noen fasit på framtida. Men det er nok litt godt for alle med litt alenetid inn i mellom. Kos deg :))).

    8. Eva: Det viktigste er nok at vi klarer å se fordelen med akkurat det vi har til en hver tid. Er en glad nok i noen så greier en kanskje det jeg ikke ser for meg. Men tid for seg sjøl er nok uansett greit og få da også.
      Jeg gleder meg så til denne ferien, og på grunn av at jeg jobber så mye mindre er det så mye mindre jeg må ha kontroll på. Det er også godt. For oftest har jeg måttet jobba de første dagene av ferien.
      Klemmer tilbake <3 🙂

    9. karidansen: He, he, det der tror jeg var en “badebompe”….hva nå enn det er….. :))).
      Ja, er avstanden ikke større er “særbo” absolutt en bra greie. Mulig flere menn vil være sambo…jeg veit ikke. Men jeg syns absolutt det er godt å bruke tida som jeg vil….men som noen har sagt, blir en glad i/ forelsket nok kan sikkert slikt forandre seg.
      Dårlige erfaringer er ikke gode, og det er vel grunnen vi har valgt som vi har. Da blir en skeptisk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg