Andre veka

 

Ein dag i august. Ein dag i ferien. Andre ferieveka har starta. Og eg, eg sviv i rundt i mi eiga verd.

 

I går tenkte eg opp til fleire ting……tenk det.

Litt ironi ein måndag.

Eg vakna til dagen seint, men oppdaga at dagen smaka sommar. Ute på terrassen blomstra det, og temperaturen tålte absolutt lette klede – til tross for at også skydekket var lett.

I går tenkte eg at eg skulle både ta ein tur på ei fotoutstilling og vitja naboar der vi budde før. Samtidig som eg henta yngste heim og fekk levert ein pressening som høyrde faren til. Dei hadde og så mykje kattemat med seg oppover som det var greitt å få hit til dei som skulle ha det. Slik tenkte eg.

No vart det berre til at eg henta eine jenta mi. Den andre jenta mi, den mellomste, sa: “har du lest kortet mitt no mamma?”

Ho hadde laga eit fødselsdagskort, som eg ikkje tok meg tid til å lesa da eg fekk det på dagen. Og etterpå har det berre dukka opp i små glimt i husken. Men aldri samtidig med både tid og å ha kortet i handa. Eg kjente eg vart lei meg over meg sjølv. Kva for mor var eg eigentleg?

I dag fann eg fram kortet. Saman med tid. For eg ville ha tida til å kosa meg med det når eg las det.

Eg vart rørt. Mi fine, gode mellomste.

 

Henta og all kattematen, kattmat som dei ikkje kan selja på butikken der kjærasten til sonen min arbeider. Fordi emballasjen har vorte skadd. Så ho tenkjer på oss og dyra våre. Ho er og ei fantastisk jente.

Samtidig vart eg overraska med ein pakke frå dei der sør. Ei fødselsdagsgåve. Kjempespent pakka eg opp.

Og eg vart så glad for gåva. Eg synest mat er veldig spanande. Pai er eg svært glad i. Og her var det både oppskrifter og ei lita, nett paiform. Det var og med eit krydderglas, men det er ikkje med på bilete. Tru eg må testa ein av oppskriftene i dag.

Fekk forresten ein flaske vin frå x’n, men ikkje den same flaska han fikk frå meg…ha ha.

No dukka yngste opp, ho trudde det var dårleg vær, så ho hadde tenkt ho berre kunne sove.

No ska vi kose oss med dagen, sommaren og ferien.

Ha ein riktig fin dag. Er det sommar hos deg?

18 kommentarer
    1. Mine terrasseblomster er ikke så fine lenger..har liksomikke så lyst til å stelle med dem lenger ..dine var nydelige :))
      Det kortet var koselig da..hyggelig å bli satt pris på :)) Lenge siden jeg har lagd pai…men har form så det får jeg lage snart :)) Tenk om du hadde fått tilbake samme vinflaska..hehe..
      Kos deg videre med dagen og ferien :)) Ganske ok temperatur her i dag, men er overskyet …

    2. Fine terrasseblomster! Jeg kjøpte mine først i juli, så de holder fortsatt stand. Ser ikke ordentlig teksten på kortet fra dattera di, men ser nok til at jeg skjønner at du ble rørt!
      Bytte vin er det flere som har gjort! 😉 Ja, i dag er det litt sommerfølelse her , og jeg har fri til og med torsdag! 😀

    3. Så deilig med ferie 🙂 Det er godt å ha noen slike dager ja. SÅ fint du også fant tid til å lese kortet SKIKKELIG <3 søte barn <3

    4. høres no ut for att du koser deg 🙂 en nydelig gave du fikk,pai har jeg aldrig prøvd meg på,kanskje eg og skal prøve en dag 🙂 håper dere fikk en deilig dag i dag også da

    5. annebe: Takk, jeg har nok ikke hatt blomstene så lenge….muligens kjøpte jeg de tidlig i juli eller sent i juni.
      Ja, kortet var absolutt hyggelig. Jeg er veldig glad i pai, men hadde ikke en slikliten form…..så skal bli artig å prøve oppskriftene ut. Det hadde vært komisk om jeg hadde fått tilbake den jeg hadde gitt, he, he.
      Dagen her har også vært fin. Slike dager nyyyytes :).
      Riktig god natt :))))

    6. For et nydelig kort <3 Sånt varmer mer enn allverdens gaver <3
      Men paiformen og de tingene der var jo kjekke også. Nå kan du jo virkelig kose deg med å trylle frem gode smaker 🙂
      Blomstene var også vakre. I år har jeg kjøpt en blomst selv, og fått et par andre. Har ikke orket å tenke så mye på det. Heldigvis har de gjort mye utav seg de blomstene jeg har. Så jeg har ikke savnet det så veldig 🙂
      Sommeren kunne absolutt vært bedre. Men er jo i Oslo nå, og her er det i grunnen heller ikke så bra som jeg forventet. Men men....Nå er det en måned til jeg reiser til Syden. Har bestilt tur forrige uke. Nå har jeg det å se frem til 🙂
      Ha en herlig fortsettelse av ferien 🙂 Klem <3

    7. karidansen: Jeg måtte sjekke opp når jeg kjøpte mine uteplanter og det var også først i juli, faktisk 1. juli :). Og ellers har været vært bedre i det siste…godt når en har blomster i krukker syns jeg.
      Det er fint og får gode ord fra barna :)).
      Ha, ha, du har også bytta vin…grei gave det til slikt :).
      Du må nyte fridagene dine. Var kanskje denne uka du hadde ferieuka di…..

    8. frodith: Ferie er fantastisk godt og ha, og denne ferien har jeg tatt fullstendig fri fra første dag….og kommer nok til å holde på den til siste dag :).
      Det var godt i dobbel forstand og få lest kortet :)).

    9. Eva: Veldig koselig med slike kort :).
      Vurderer å lage pai i dag…men må da ha det som må til, tror ikke jeg gidder gå i butikken.
      Håper dagene i Oslo nytes, og du får blomstre der :).
      Vurderte faktisk å ta en uke sør ett eller annet land, kan hende jeg plutselig bestemmer meg for det ennå. Får se fram mot helga.
      Takk, ha det riktig fint du også.
      Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg