Nord eller sør

Ute skin sola. Eg må taka ei avgjerd. Framtida ventar og eg skal inn i den.

Eg ser ut av vindauge der sola auser strålane sine utover. Vindauga står ope. Og eg må ut i den verda. I dag og i morgon. For eg må finne ut kvar vegen går.

Eg har hatt nokre fine dagar. No er det ei veke sidan eg sloss med det som skulle i kofferten og usikkerheit. Og etter ein strabasiøs tur var eg framme med open retur.

I eit gamalt hus med ei trapp som eg syntes var vakker i sin elde, har eg levd, tenkt og vore heilt utanfor mi vanlege verd.

Mange turar tenkte eg å ta. Men det vart mindre av dei. Dei får eg ta når eg er heime.

Eg fekk nokre teikneynskje.

“Eg skal teikne når eg er heime” sa eg. Da vert det ikkje var svaret eg fekk, og så vart det kjøpt inn teiknesaker. Nokre skjønar meir enn ein trur.

Så etter teiknefattige år har eg teikna. Og det gjer godt. Forsvinna inn i streken. Men den er stiv og rusta, ikkje rart etter så lang pause. Enno har eg eit ynskje å oppfylle og det gjer eg meir enn gjerne.

Etterpå må eg dra. I morgon, eller kanskje søndag formiddag….

Kor skal eg dra?

Tanken var å reise til Oslo, men veit ikkje om det er rette tida no. Sjølv om eg er glad i byen. Kanskje eg skal ta meg ein tur seinare………

Eg snur og snur på tankane.

Gruer meg for den lange turen heim. Men trur eg har lyst dit, til boffen, blomane på terrassen, væra i verda mi der. Summera veka eg har levd i.

Summera, sakna og sjå -.

Om ei veke er ferien over. Da skal eg måla overskote eg har samla. Da skal eg fortsetja med det eg veit og det eg trur på. For da er eg i framtida, ei framtid eg alt har tatt første steget inn i.

Men skal eg reise nord eller sør?

Det må eg finne ut straks, og eg veit det kanskje………….

 

16 kommentarer
    1. Det er godt med ferie, å være på tur, få nye inntrykk og impulser. Veldig kjekt at du har funnet frem tegnegleden. Du er jo mektig flink jo, selv om du sier du er rusten i streken. Jeg har også tegnet en del, men det faller ikke like naturlig for meg, så ser jo at vi ikke helt kan måle styrke der. Jeg er ikke så flink. Og det er nok derfor jeg heller ikke har vedlikeholdt den hobbyen 🙂
      Alt til sin tid. Og om du drar sør eller nord, det valget kommer når tiden er inne 🙂
      God tur nord eller sør…Og god ferie videre 🙂
      Klem <3

    2. Fin ferie videre samme hva du bestemmer deg for …håper vi får vite hva det ble/blir til da 🙂
      Du er jo kjempeflink å tegne..bra du tenker å drive litt mer med det…kan være fin “terapi” å sitte med noe slikt …også blir det jo fine bilder av det :))
      Vi har akkurat vært på en liten badetur med gutta…må utnytte de fine sommerdagene :)) Klem <3

    3. Veldig bra du fikk fram tegnesakene, for den streken din kan ikke vente!!!!!!!! Helt nydelig var det. Ja, veien blir til mens man går heter det jo, så du får kaste krone og mynt om sør eller nord! Lykke til med fortsettelsen. Jeg likte bildet ditt av trappa også. Om den trappa kunne fortelle du!!!! Nyt turen videre, samme hvor det blir!

    4. Vet ikke om du har bestemt deg ennå 🙂 Men at noen ba deg tegne var jammen lurt <3 FOr du er så flink atte <3 Og drar du hjem, kan du vel kose deg med tegning og avslapning likevel? Hvis du har mer ferie :-)?

    5. Så bra at du fikk tegnesaker, for dette KAN du. Jeg legger jo ut mine barnslige små paint – streker , og koser meg med det, sjøl om jeg ikke er i nærheten av dine ferdigheter! 😀 Ser ut til å være en trivelig plass du er på …… med mye historie i veggene! 😀

    6. det høres no ut som att du koser deg på tur :)) men å reise alene til Oslo er en lang reise.
      Så vakre tegninger du tegna,såg ikke noe rustent med dei eg da

    7. For noen flotte tegninger!, Dette må du gjøre mer av…
      Du får la intuisjonen styre deg på din reisevei, dra der du kjenner du vil mest…, og nyt de siste sommerdagene…

    8. Eva: Skal prøve ta med meg tegnegleden hjem, kjente det gjorde svært godt. Jeg har lært tegning i mange år, egentlig er jeg utdannet designer. Men det er mange som er mye flinkere uten de har gått og lært…..og sikker på du er mye flinkere enn hva du sier :). Men vi må øve, både du og jeg.
      Og ellers har jeg bestemt meg for veien, men skriver om det siden.
      Ellers takk…..og en riktig fin lørdagskveld til deg. Er litt begrensa tiden jeg kan bruke her foreløpig:). Klem.

    9. annebe: Takk….skal fortelle :).
      Ja, det er skikkelig godt å forsvinne inn i strekene.
      Så herlig det høres ut med badetur :). Ja, dagene må utnyttes.
      Klem<3

    10. natheless: Takk, veldig hyggelig å høre :)-
      Veien videre er bestemt og starter i morgen :). Og takk igjen.
      Trappa er nydelig, og ellers gangen i rundt den. Tror det er husets fineste rom.
      Gruer meg nesten litt for turen videre :).

    11. frodith: Ja, jeg er glad or at jeg ble litt pressa til å tegne, nok det som må til:). Takk for at du syns det, og jeg å prøve å ta fram tegnesakene mine når jeg er hjemme. Har faktisk en uke ferie igjen i denne omgang, hurra :))))

    12. fruensvilje: Jeg koser meg absolutt :))). Har kjørt mange ganger til Oslo, så det er ikke det….men…
      Takk, du så ikke rusten nei, hi, hi….bra det, men bør nok trene en del :).

    13. karidansen: Uff, beklager….så plutselig at jeg ikke hadde svart…og det var absolutt ikke meininga. Jeg syns painttegningene dine er fine, så tydelige :). Plassen jeg var på var veldig trivelig, litt slik abstinens nå i etterkant :)))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg