Kvar gjekk vegen?

Med “sjøgang” under føtene og ei aning hovudpine er eg framme dit eg fann ut var best og reise.

 

Ein heil dag i bil er i meste laget. Men eg fann ut det var best. Ta alle timane og reise dit eg følte mest for.

Reise nordover. Reise heim.

Ei heil veke med inntrykk på fordøyast.

Og så hadde eg lyst til å få noko av finvêret heime også. I tillegg hadde eg time hos psykomotoriker i dag.

Så klokka ti i går sat eg i bilen, utrusta med matpakke og vatn. Papiret med vegane eg hadde notert ned  låg att, men da eg oppdaga det var eg på veg, så det fekk stå til.

Tok ein stopp for å fotografera Furubergfossen med ordentleg kamera.

Tanken var å ta mange stopp. Vøringsfossen var ein av dei. Men det var mykje trafikk, og nokon køyrde så roleg at når eg hadde kome meg forbi ein gong ville eg ikkje utsetta meg for å måtte forbi ein gong til.

Så ingen stopp for Vøringsfossen.

Ikkje i Hardangerfjorden heller. Men du får tru meg på at ljoset var fantastisk av ei sol på tur oppover himmelen.

Om du ser godt etter er det strikka strømper til trea her.

Eg reiste over fleire fjellplatå; Hardangervidda, Valdres flya, Rondane og Dovre. Heilt, heilt enormt. Syna må eg samla inni meg for å ta fram når vinteren herjar.



På Fagernes unna eg meg ein ispause og ein kopp kaffi.

Denne gongen køyrde eg ikkje feil. Eg fekk mobilen til å lade såpass at det heldt og eg kunne bruka gps.

I Trøndelag gjekk sola ned og da eg var på tur gjennom Hosten oppdaga eg ein bleik måne over vatnet. Så eg måtte stoppa for å ta bilete.

Da eg såg utover min eigen fjord i tussmørket, med ein så blank og blid himmel, måtte eg forsøka å fanga den også. Men da vart blendingsopninga for lang.

Så no er eg heime til seinsommar i sol og varme.

Det er godt. Og det er sakn.

18 kommentarer
    1. Kan være greit å komme seg hjem ja ..og du fikk jo kost deg med is og kaffe på turen også..viktig med pauser 🙂
      Masse flotte bilder av naturen her…og mye blå himmel 🙂 Håper du koser deg hjemme nå og har senka skuldrene litt i ferien <3<3

    2. Utrolig vakker natur i dette landet. Det er helt unikt <3
      Skjønner godt at du ikke orket å ta ekstrastopp, når du risikerte å få forbi dem som kjørte sakte.
      Jeg har selv fotografert trær med strikkeklær på seg i dag 🙂 Så det er visst en populær ting akkurat det 🙂
      Borte bra men hjemme best sies det. Og det stemmer nok ganske godt <3

    3. Valdresflye er fantastiske,kunne tenkt meg å campe der en natt i bobilen :)) det var mange flotte bilder og eg håper du får en god veke hjemme nå før jobben kaller:)

    4. Herlig tur da, og trenger vel ikke fotografere Vøringsfossen når man får alt dett her i stedet for 🙂 Godt å komme hjem igjen? 🙂

    5. Furubergfossen var en mektig foss, gitt. Jeg klarer ikke sånne fosser som Vøringsfossen. Jeg har kjent på den fæle følelsen av lysten til å hoppe de to gangene jeg har vært der. Ikke fordi jeg har ønsket å avslutte min livsreise, men fordi det blir et sånt sug…følelsen av at jeg kan fly hvis jeg hopper! Jeg har jo egentlig høydeskrekk, så det er helt merkelig…. Fagernes er ikke mer enn to timers kjøretur herfra, det. Jeg fartet mye dit i noen år, for jeg hadde kjæreste i Valdres. Godt at vi har fått med oss litt sol og varme på tampen av sommeren! 🙂

    6. Du kan kose deg lenge over en slik tur. Nesten det beste med å reise bort, at man lever litt på det i ettertid, og at det er så godt å komme hjemigjen…
      Og lykke til med timene hos psykomotoriker.

    7. annebe: Ble nok for lite pauser, må “betale” for det i ettertid. Enda i dag våkna jeg med hodepine.
      Tenk, hele veien fra Hardanger til Nordmøre var det svært pent vær. Den siste uka skal også nytes :). Klem <3

    8. Eva: Det er så mye vakkert å se at en nesten mister pusten.
      Hadde lyst til å komme meg hjem, men det var forbausende mange som lå i 70 der det var 80.
      Ha, ha, har du også fotografert klær med strikk. Skal inn å se…kanskje du også har skrevet om det…, har ikke hadde kapasitet til lesing av blogger de siste dagene.
      Det var skikkelig godt å komme hjem, men er litt rastløs enda :). <3

    9. fruensvilje: Dere må ta turen til Valdresflya med bobilen, det er vakkert der. Men det er så mye vakker natur å se over alt.
      Det er godt og ha denne uka før jeg skal tilbake, men jeg har faktisk flere uker avspasering igjen også :)).

    10. frodith: Trur Vøringsfossen bare er blitt en tynn stråle vann, var der som lita med foreldra mine.
      Det var skikkelig godt å være hjemme, så nå må jeg vel til å lande for å planlegge høsten :).

    11. karidansen: Slik høgdesug kjenner jeg til også, men veit det går over etter litt Hadde en tur dagen før jeg dro, der var det høgt, torde ikke se….men på turen tilbake var det ikke så skummelt, så da greidde jeg å det.
      Bor du så nærme Fagernes….og har hatt kjæreste derifra…, da er du kjent der skjønner jeg :). Den veien jeg skulle kjøre videre derifra var stengt, men fant riktig vei etter isen og kaffen :)).
      Denne varme avslutninga på sommeren har jeg ikke lyst skal ta slutt….mye vil ha mer….., og jeg er nok der :).

    12. maiken: Godt å få lov til å oppleve…og nyte både da og i etterkant :). Og det å være hjemme igjen er fantastisk :).
      Og takk, interessant dette med psykomotoriker, har hatt to timer nå – skal etter hvert lage et innlegg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg