Månen kom ikkje

 

Morgon stund har gull i munn. Og kaffi hjelper absolutt på.

 

Klokka var sett på ringing klokka fire. Eg vakna før.

Søster mi var også oppe. Og vi kika, kika og kika. Eg var ute oppom huset og eg var ute nedom huset. Men ingen ting å sjå. Ingen måne. Ingen raud måne.

Det var overskya, så teppet var rett og slett drege for. Vi fekk inga førestilling.

Søster mi sette seg i bilen for å køyre ut til havet for å sjå om ho kunne sjå noko der.

Eg tok meg ein kopp kaffi til. Vaska skuffa med søppelkassane og tok ut reine koppar frå vaskemaskina. No skal eg koka meg havregrynsgraut før eg set meg i bilen for å køyre i gong måndagen.

Eg ynskjer den god.

Og det ynskjer eg for alle. Ein fin måndag til alle.

14 kommentarer
    1. God morgen.Får håpe din søster som tok bilturen fikk et glimt av månen da 🙂 trasig å våkne så tidlig og så bli snytt for forestillingen ,ha en god dag alikavel da

    2. Jeg fikk se månen jeg 🙂 Jeg og datteren min sto opp, og fikk med oss det hele. Det var litt disig, så den var ikke skarp og fin. Men vi kunne likevel se den godt 🙂 Når forestillingen var midtveis, gikk vi og la oss igjen 🙂
      Ønsker deg en fortsatt fin mandag, og en strålende uke 🙂

    3. Jeg lå og sov jeg … men her var det nok måneklart.. Samboeren våknet tilfeldig kl 4, og fikk ikke sove. Men han glemte at det var rødmåne og så ikke ut 😀

    4. Men sånn er det, man har ingen garanti for å få se det. Jeg så litt da jeg var ute i femtiden, men man må jo sove også. Bilder som var brukbare fikk jeg ikke, men jeg blåste i det, for man skal vel se på fenomenet heller enn å stirre inn i et kamera! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg