Ei veke i vask

Eg vakna og tenkte; det er litt likar.

 

Sjølv om det høljar ned og vinden river i alt den kan rive i, kjennes denne dagen litt betre. Litt betre enn på snart ei veke.

Det verste tek ei veke, tenkte eg. I morgon kveld er det ei veke sidan eg punkterte framtida. Den framtida som låg framom da.

Eg har hatt nokre dagar som har vore så forferdeleg at eg måtte gjere-, finne på alt, sette lyd på øyra, ha fristunder frå tankane. Dagen starta med sorg og kvelden avslutta med sorg. Og eg har gjort framstøyt for å forandre den avgjersla eg tok sist fredag. Utan det var noko hjelp i det.

Så eg må vaske ut……….

PZ2gOwJmqik

https://www.youtube.com/watch?v=PZ2gOwJmqik

 

Og ute regner det. Regner. Regner og regner. Til og med naturen tek vasken.

I dag greidde eg å kjenne dette var over utan den sterke smerta.

Så framtid, hello, here I come….

Eg er på veg inn i framtida, sjølv om det er haust og forelskinga som har herja i månadsvis er slege ut med vaskevatnet.

 

No skal eg koka fårikål, for eg har nokre fritimar framom og det er haust.

14 kommentarer
    1. Bra det kjennes litt bedre idag da. IT is raining men, med weather girls er også fin. Jeg fikk ikke spilt denne av, er det samme? Fri fra tanker er viktig 🙂

    2. Enig med frodith,det er godt att ting kjennes bedre no,og det kan bare bli enda bedre bare du bestemmer deg for det :)) ha en herlige dag selv om det regner

    3. Skikkelig gladsang dette! Ting tar tid……om noen måneder ser du kanskje tilbake på det med litt vemod…ikke noe annet. DET er en mager trøst når alt kjennes tungt og tapet føles stort, men livet har lært oss at det meste blekner…etter hvert! Og så får vi leve som best vi kan – i øyeblikket! 🙂

    4. Kjærlighetssorg er fælt uansett, av og til kan det gå fort over, av og til tar det lang tid…
      Tenker det må være fint likevel å oppleve å bli forelsket, jeg savner det av og til….
      Håper det ikke tar så mye tid fra deg, for du har sikkert nok å tenke på…
      Det er i alle fall godt om det ikke er andre bekymringer i tillegg , som fordeling av hus og hjem, økonomi og barn….

    5. Fint det går den rette veien og at det føles litt lettere 🙂 Munter låt iallefall 🙂 Skal ha fårikål en dag vi også må jo ha det i løpet av høsten :)) Klem <3<3

    6. The Weather girls får det sunget de, det er helt sikkert. Og å vaske menn ut, det burde jeg også få til snart. Men jeg har visst ikke særlig karakterstyrke 🙁
      Når det gjelder alt det andre, som ikke går som det skal, så forsterker det jo bare alle følelser. Og det å bestemme seg for å gjøre noe med det, er sterkt og fint. Det er godt å se at ting kan snu litt, og gå rette veien <3 Klem <3

    7. frodith: Først er det I’m Gonna Wash That Man Right Outa My Hair og etter det tar vi alle mennene som regner ned, he, he…. Denne jeg la inn er fra musikalen Pacific Ocean fra 1958, men det var mer trøkk i The Weaher girls versjon – den passa meg bedre. Musikk er veldig fint å bruke både for frihet fra tanker, glede og sorg.

    8. fruensvilje: Tiden hjelper alltid :), og jeg har arbeidet bra den uka som er gått med å komme meg videre :).
      Ha en riktig fin værdag du også, regner meg a det regner hos deg også….fortsatt :))).

    9. karidansen: Tror faktisk den uka som nå er gått var den viktigste, for den var rimelig vond. Jeg tenker at i og med det gikk slik var dette ikke liv laga uansett. Da er det bra det endte nå. Noen knuste drømmer overlever en :))). Nå registrerer jeg at tilværelsene mine trer fram med mindre bekymringer. Så egentlig er øyeblikket mitt ganske fint, og noen tanker behøver jeg ikke dvele ved…..

    10. maiken: Denne uka har vært fæl, men jeg satte det i gang sjøl….og det verste er heldigvis over. Tror jeg :).
      Og jeg hadde en fantastisk tid mens jeg trodde på dette i knapt det halve året dette var noe, så følelsene kan i alle fall absolutt bli sterke om en er voksen.
      Nå er det ca. 10 år siden jeg var gjennom slikt, å splitte alt……det er en helt annen prosess og heldigvis handlet dette ikke om den type endinger.

    11. annebe: Ja, gjett om jeg er glad det gården riktige veien :). Det var den låta som dukka opp i hodet mitt.. “i håret” mitt skulle jeg til å skrive :)))).
      Håper fårikålen din ble god, i går var jeg heldig med min….ikke alltid jeg syns jeg får den til god nok.
      Klem:)

    12. Eva: Handler ikke om karakterstyrke dette, handler om følelser. Jeg ville ut av det som jeg opplevde som smerte fortest mulig, ikke pga. styrke….men mer som en automatisk overlevelsesgreie. Er ikke sikker på hvor mye vi bestemmer over reaksjonsmønstrene våre.
      Men det er godt å kjenne at det holder på å slippe taket. Fokuserer på det som er bra med at det ble slik det er. Og ikke minst, jeg har fullstendig frihet igjen :)))).
      Ha en super dag. Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg