Haust, sol og fotoapparat

 

I dag passa det perfekt å gå ut døra og opp i skogen med fotoapparat i handa.

Først vakna eg med tyngda av ein ny dag og kjensla av å ete godteri dagen før. Kjende meg ikkje topp. Eg måtte skunda meg for eg hadde ikkje gjeve meg god tid for dusj og køyring inn til sentrum.

Eg har time hos psykomotoriker på måndagar.

Så eg skulle til han i dag. Derfor var dagen fri etter behandling. Eg må ha operom etter eg har vore der, det tek såpass på.

Da eg kom heim somna eg og vakna etter ein times tid heilt øra…..

Yngsteberta og eg hadde avtalt fototur i dag. Fototur og fottur. Og med det strålande vêret var det ikkje noko som passa betre. Så til slutt hadde eg samla meg såpass at vi opna døra til ein herleg haustdag -.

 

Endeleg var det sjanse for å få tørka kleda.

Vi tok vegen opp langs jordet. Skogen sto inntil og baud på hausten.


Ospa skein i sola.

Yngst hadde funne seg firbeinte, ho påsto den eine var skikkeleg søt.

 

Kyrne……eller var det oksar…….eller kanskje kviger, var nysgjerrig på oss.

Ein gamal stamme sto å mintes da den var ung og var eit tre.

Yngste syntes ikkje ho fann dei gode fotomotiv, så vant som ho er til dei kvasse kontrastane i byen. Ljoset og skuggen appellert ikkje like mykje til henne som til meg.

Eg synest naturen er gavmild eit takksamt objekt.

Fleire som har funne vegen ut…..vegen ut på vegen denne vakre haustdagen.

Så var vi attende til huset, det låg i eit hav av rytme.

Høymol kan vera vakkert det og.

Stein på stein med mose.

Bringbærkjerra hadde vranga bladverket sitt.

Yngste vart mest fasinert av dei firbeinte ho kom over.

Ein skikkeleg selfie til slutt……..

Og etterpå, etter en handletur, etter bollebaking og middag. Da gjekk sola ned og fargela himmelen på eit slikt vis ein ikkje får gjengeve. Men måtte likevel ta bilete……

Ynsker alle ei god natt :)).

26 kommentarer
    1. Takk for turen. Nydelig I skogen hos deg. Eg var ute en stund men desværre var det inne I bilen som kjørte gjennom det vakreste høstlandsskap. Ryggen min tillater meg desværre ikke de lange flotte turer I skogen og fjellet.

    2. Så mange flotte bilder. Det var trolig kviger dere møtte….oksene er “grøvre” i fjeset….og får sjelden gå ute. I storfe-verdenen er det nok best å være hunkjønn…… Jeg liker best å ta naturbilder ….og bilder av levende vesener. Er jo ikke så ofte i byen, skjønt – Brumunddal har jo fått bystatus!:)

    3. karidansen: Så fint at du syns det. Du tror det var kviger ja, yngste syns i hvert fall den ene var riktig så søt :). Naturbilder er veldig greit å fotografer, naturen står såpass i ro. Levende derimot….slik som boffen, han er helt umulig å få tatt gode bilder av. Har Brumunddal bystatus….mange tettsted som har blitt by. For noen år siden fikk vi kontakt med en kar fra ditt område, han skulle skrive en bok og det var snakk om noen felles aner..eller mer kryssende, i en bit av utvandrerhistoria. Og et brev som var sendt fra Norge til Amerika dukka opp med 100 år gammel “nyheter”. Morsomt og litt spesielt.

    4. Så fin tur dere var på, og så fine bilder. En gåtur i naturen er terapi for kropp og sjel, så ikke en dum idè når man trenger å komme seg ovenpå igjen. Er enig med yngste om at kuer er fantastiske skapninger, min datter er også veldig fasinert av dyr 🙂

    5. Ja, naturen er helt topp å finne fotomotiv i 🙂 Og jammen hadde du funnet mye fint også 🙂 Nydelige bilder 🙂 Samtidig får man vært ute, og det er så deilig 🙂

    6. Så koselig å følge dere på tur. Vakre bilder. Ja, vi ser og oppdager forskjellig. Det hender jeg går tur med ei venninne og vi fotograferer sammen. Når vi kommer hjem igjen og ser på bildene til hverandre, lurer vi på om vi har vært på samme tur? Så forskjellig kan vi se naturen!

    7. Pepperkakedamen: Naturen er veldig god å befinne seg i :). Dyreinteressert datter du også ja, det er en god interesse det 🙂 .

    8. frodith: Takk….artig å gå ut bare for å se etter linjene og kontrastene, bare forsvinne inn i denne bobla. og naturen egner seg supert…men mye fint å ta bilder av i en by…f.eks av dører.

    9. natheless: Så koselig du ville være med :). Datter mi og jeg skal plukke ut tre av de bildene vi tok på turen, de vi sjøl syns var de beste. Men vi har ikke fått gjort det enda. Men gleder meg, for som du sier – vi ser så forskjellige motiv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg