Ein vårdag

 

Sola vermde i nakken. Kvitveisen blomstra i bakken. Og ein sommar låg framom….

 

Og vi skulle inn i vår første sommar i kommunen eg voks opp i og flytta frå som 16 åring. Jentene og eg hadde flytta på haustparten. Denne vårdagen er vi på besøk hos beseforeldra. Mormor og yngste på tur innover vegane, der mor sprang som lita og eg nokre år seinare. På tur inn til butikken.

Yngste balanserer i veg på steinane i sjøkanten. Attom ryggen hennar ligg garden morfaren min vaks opp, oldefaren hennar. Ringen er slutta, eg er attende til min eigen barndom med mine barn. Jenta skal snart avslutte femte klassetrinn.

Mormor og ho har sto sympati for kvarandre. Det er ein god kjensle at jentene får veksa opp saman med besteforeldre, at dei får vera ein del av ein stor familie.

Det kjenner eg på denne april dagen for sju og eit halvt år sidan. Med sommaren framom og sola i nakken.

No er butikken lagt ned og jentene har flytta vidare for å skape sine vaksenliv……

10 kommentarer
    1. Vakkert minne….beskrevet på en var og fin måte….. Høsten kan være fin….men april – som bærer bud om at sommeren snart kommer, den har en egen forventning i seg. Når sommeren først er her…så går det så fort. I april blir veiene bare, og de første vårblomstene begynner å titte fram. Jeg er litt enig med Herman Wildenvey….”Jeg velger meg april…” <3

    2. Så heldige som har fått vokse opp med sin familie i nærheten 🙂 Og ja, tiden løper helt i fra oss. Det synes så godt på barna. Det var fine bilder, og gode minner du delte her <3 Godt å se litt sånt synes jeg 🙂
      Klem <3

    3. karidansen: Det var en fin dag der i starten av april, første sommeren jeg skulle BO i hjemkommunen min på over 30 år.
      Og helt enig, april er vakker med forventninger, sjøl om alle måneder har sin sjarm.

    4. Eva: Det er noe trygt med den der storfamilien, men det som jeg tror barna syns var morsomt var at det var mange jevnaldrende og fortalte at dem var i slekt. Og da var det snakk om ledd langt uti, men koselig for de å få den responsen :)).
      Og tida går forskrekkelig fort, litt bremsemekanisme hadde ikke vært helt feil :). Klem <3

    5. Åååå så fine minner og bilder :)) Jeg husker det var mange godteributikker i Mjøndalen da jeg var barn…nå eksistere ikke noe av dem lenger…ting forandrer sg underveis..noe blir bedre og noe dårligere ….Ønsker deg en fin høstdag videre :))

    6. Rart med den utviklingen, vi må bare følge med på lasset. Ting forandrer seg så fort. Men kos deg med fine minner. Du fikk meg til å tenke på våren og alle blomstene midt på første vinterdag i oktober!!!

    7. natheless: Dette bildet er tatt i april, og april er like langt unna oss nå, om vi ser framover eller bakover. Så vi må nok gjennom en hel viner først :). Riktig god natt til deg :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg