Tur med skodda som bakgrunn

 

Ei ny veke av livet og kalenderen. Så likt alle andre veker og likevel så unik.

 

I dag har eg hatt timen min og fekk tak i den naturlege pusten. Eg følte meg så friteke frå alt ei lita stund. Kjensla var så full av omsorg at augo mine fyltest med tårer. No er det to veker til neste gong; Til det eg skriv om her.

Da eg køyrde heim var det så vakkert, sjøen låg og gjenga alt i sin eigen ro. Eg må…….tenkte eg…….ut med fotoapparatet.

No hadde det seg slik at litt tid gjekk før eg var på veg, ut og ned til sjøen. På litt tid kan vêret finna på noko anna. Og det hadde skjedd -. Men har det så mykje å seia……..

Eg kosa meg stor og bredt. I skogen full av fukt og mose. Med trea i kaotisk orden.

Lucas labba kjent nedover vegen, vegen som er viska ut av trea her og der.

– Og motiva ropa på meg frå alle vinklar.

Mest som eit Japansk tegn -.

Sjøen, trea som speglar seg, linjene……

Greinene i silhuett mot den skodda bakgrunnen.

Ein stein som stakk så vidt oppom vassflata og laga ein “sjøblomst”.

Og så er vi på tur opp igjen. Boffen er ikkje glad i fotografering, men her rakk eg å knipsa han medan han såg mot meg…..det er sant, det er skikkeleg vanskeleg.

Og så var det dette treet……eg vart ståande ei stund å spekulera. Stammen og blada høvde først ikkje saman syntest eg.  Men så kom eg på det…..er ikke så vant til å sjå det som ein einskild stamme……

…..ser du kva tresort det er?

 

Turen gjorde godt. Og det var det å få på seg tørre klede også.

 

Kos deg i haustkvelden med mest ei heil veke framom <3.

 

 

22 kommentarer
    1. Fikk veldig sansen for det skoddebildet med de mørke, nesten bladløse greinene i forgrunnen! Og…jeg har ikke sett mange bilder av Boffen i front, det er sant. Kanskje han er litt sjenert og forsiktig.? En som ikke liker så mye styr rundt sin egen person – og som helst vil drive med sitt i fred? Jeg har en følelse av at eieren hans også kan være det – i alle fall inne i seg! Her ligger katta ved siden av datamaskina……Hun vil ofte være der jeg er……men nå ville hun ikke kose….bare ligge rett ved…! 🙂

    2. fruensvilje: Naturene er vel fin uansett vær :). Ja, kanskje det er grå or, skjønte i hvert fall plutselig det var or. Syns stammen ligna litt på osp, derfor jeg ble forvirra :)).

    3. karidansen: Så koselig a du likte det bildet, ett av mine favoritter også :). He, he, boffen er fotosky….håpløst. Det er riktig, jeg er ikke videre glad i å bli tatt bilde av. Men da jeg var yngre hadde jeg veldig lyst til å stå på scena og spille. Men trives som observatør også :).
      Kanskje du og Anastasia også har likskap :))).

    4. Fine skodde bilder. Så godt at du har utbytte av behandlingen… Huske å klemme et tre neste gang du går i skauen. Det gjør godt, tuller ikke.

    5. Bilder som gir ro til sjelen. Og sånne turer er jo virkelig gode, selv om været endret seg fort.
      Jeg er ikke så god på tresorter jeg, bortsett fra bjørk, som jo ofte er ganske karakteristisk 🙂
      Ha en fin uke fremover 🙂 Håper roen og harmonien varer 🙂
      Klem <3

    6. Å kjenne den gode pusten det er deilig det ..alt blir liksom litt enklere da 🙂 Her var det mange flotte bilder ..gøy å fotografere i naturen :)) Nå skal jeg snart sette på potetene her, lagde kjøttkaker i går så nå gleder jeg meg til middag 🙂 Klem <3

    7. maiken: Skodda er fin å fotografere i, fordi noe kan tre så fint fram.
      Behandlinga er veldig bra :).
      Skal klemme et tre…..men det bør være stort syns jeg. Har gjort det før når jeg har følt meg veldig fortvila.

    8. Eva: Håper du har hatt en fin tur.
      Turen min ned til sjøen var litt slik harmonisk, så godt og dra ut bare for å ta bilder.
      Takk, og super uke til deg også.
      Klem <3

    9. annebe: Ja, var rart å ha føling av noe grunnleggende godt gjennom pusten i går.
      Fotografering er en glede. Tror det gir deg masse av det også, det å fange komposisjonen i naturen :). Syns bildene dine vitner om det.

    10. Nydelige bilder selv om det var gråvær på turen. Med tåke og høstfarger blir det liksom så stille og rolig. Gøy å se fra din tur! Ha en fin dag!

    11. natheless: Gråvær har egentlig ikke så mye å si for bilder, spennende å se etter motiv uansett. Du må også ha en riktig fin dag :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg