Utan punktum og komma

 

 

Er tida evig eller avgrensa? Korleis er tida…….. Mi berre går.

 


Chagall fra google

Tida flyt gjennom årene mine. Og eg flyt gjennom tida. Som ein Chagall figur i flyt.

Eg må feste meg i tida.

Men det er det store teppet av slit både i renning og i innslag som ligg over. Som rotar saman tida mi.

Men kanskje eg treng at den berre flyt. For å reparere alt eg skulle. Alt eg ville. Og så trudde eg tida og kreftene mine var uutømmeleg.

Eg trudde aldri eg ville verta eldre. Da eg var 26 år var eg gamal. Trudde eg.

I dag skulle eg til psykomotorikeren Dei kan tulle dei også. Med tida. Og med timane. ¨- Og det dei seier og det dei gjer. For det er menneskeleg.

Så i dag vart det bomtur.

I sørpa.

Men eg fekk betalt rekninga for å køyre ein bil som både er skodd og har alle dei ljosa den skal ha. No satsar eg på at den held vinteren i gjennom.

Det brenn logande og varmande på omnen. Det dryp frå taket ute. Men snøen ligg randheil enno.

Enno – fordi meldingane fortel om plussgradar.

Eg trur eg skal gå i gong med eit eller anna. Det er nok å ta fatt i. Meir ein nok, så det å finna på noko er ikkje noko problem.

Eg kjenner det er godt at ikkje klokka har noko å seie her eg sit. For klokka og eg……..klokka og eg……..vi er ikkje på parti. Men vi skal klare å bli vener tenkjer eg……..eg trur det……..

Og så får eg spekulera på veka eg er i gong med. Skal eg bry meg om å vitja to byar på slutten av veka eller er berre det dumt -. Personalmøte og juleavslutning i den eine. Invitert med ei venninne til den andre, berre for hygge. Eg kan greie begge, om eg ikkje overnattar……..men så var det kreftane og tida…….

Nei, no trur eg skal finne på dette noko…….skal eg starta med å legge saman klede eller rydde kjøkenbenken……

 

 

Disponerer du tida di effektivt eller har du erfaring med at den kan være i flyt?

Chagall fra google

16 kommentarer
    1. Du skriv så fint, nesten som ein slags lyrikk. Då eg såg teikningane, før eg la merkje til dei små bokstavane under, tenkte eg, bevaremegvel kor fantastisk ho er å male, reine kunstnaren.
      Du såg ut som ein festleg 26 åring, livat og full av energi.

    2. Har vært litt fraværende med kommentarer og innlegg noen dager…men har “fulgt med” nå skal jeg prøve å være litt mer aktiv igjen, savner fort å blogge gitt..men godt med litt lengre pauser innimellom 🙂
      Syns av en eller annen grunn at åra går fortere og fortere…før var jo et år som en evighet..
      Husker godt etableringsfasen , da vi planla alt vi skulle gjøre med huset o.l …nå vil jeg helst ha minst mulig nye ting…sånn er livet:) … da jeg var 26 år følte jeg også at jeg var i mitt ess :)…fint bilde av deg …Heldigvis er det mye fint i livet nå også…Klem <3

    3. Dumt når tida blir noe en sloss med innimellom… Jeg liker ikke når det er sånn…og prøver å roe ned selv innimellom. Gå sakte og gjøre ting i mitt tempo…enda det ligger en forventning om hurtighet 😀

    4. jeg tror nok att vi alle er litt delte,noen dager går dagens gjøremål på skinner andre dager flyter det i ring uten att noe egentlig blir gjort.
      Men å ta ut på sørpeføre uten att den du skal møte dukker opp er kjedelig da,men du er flink til å vinkle det i positiv lei,for du fikk jo unna andre gjøremål istedenfor :))
      veldig fine bilder,er det du som har malt

    5. Både og…er svar på spørsmålet, men jeg skulle likt å hatt mer tid. For meg går det for mye tid å sove. Får jeg ikke sove nok er jeg ikke brukende til noe…Men det er godt med tid som berre flyt…Det passet så godt med chagallbildene i innlegget ditt, jeg kjente omtrent tiden som bare fløt…:)
      Og fint bilde av deg. Og “gu-kor-gamle” vi var når vi var 26:)

    6. Noen dager har jeg stålkontroll på tiden, mens andre dager blir det surr for meg også. Fri flyt har jeg for eksempel når jeg maler bilder!Ha en fin kveld og nyt roen! 🙂

    7. Det bildet av deg på 26 årsdagen er så lekent og fullt av liv! Bra du har fått orden på bilen….. Jeg suser fælt for tida, og dagene flyr av garde uten at jeg synes jeg får gjort så mye fornuftig! 😛

    8. Oldemorbloggen: Eg har alltid likt måleria til Chagall, så skulle gjerne ha skapt noko slikt utan å kopiera.
      Hadde nok ein del meir energi da eg var 26 år ja :))).

    9. annebe: Av og til har vi behov for å trekke oss vekk, veit en del om det. Energi og konsentrasjonen er ikke alltid på plass.
      Åra går fortere, noe med erfaring av tid og levd liv tror jeg.
      Alle aldrer har sitt tenker jeg, som 26 åring var mye bra og mye ikke bra. Det er vel noe med å greie og se det som er bra akkurat der en er. Når en evner det er det ganske bra, uansett :).
      Godt og se deg igjen, håper du har det bedre-. Klem <3

    10. frodith: Jeg øver meg på å ikke stresse, for det har jeg vært ALT for flink til. Prøver å gjøre som deg og ta det meg ro. Men har et problem med begrepet tid.

    11. fruensvilje: Det har du rett i at gjøremål kan variere.
      Skal ut igjen i dag, dobbeltbookinga har jeg opplevd to ganger nå. Så ettertid vil jeg forsikre meg hver gang.
      Bildene er malt av en kunstner som heter Marc Chagall. Jeg har likt bildene hans siden jeg var ung, han maler musikk syns jeg :))).

    12. maiken: He, he, ikke sant, vi var “stein gamle” da vi var 26, og ikke visste vi det bare ville bli verre :D.
      Flyt av tid kan være godt, men det kan bli for mye av det gode. Jeg prøver å tilegne meg nok søvn, prøver å passe meg for at leggetiden ikke flyter vekk :).

    13. natheless: Den type fri flyt når en maler, tegner, skriver og tar bilde er en god flyt syns jeg. Stålkontroll er godt og ha inn i mellom, men det er den type kontroll jeg føler bare har smuldret bort.
      Riktig fin dag til deg :))).

    14. karidansen: Takk, vi var nok noen venner samlet på fødselsdagen min – det var sommer og vi skulle sikkert ut på byen.
      Det er VELDIG godt og ha bilen i orden :).
      Og du er nok inne en spesiell fase nå vil jeg tro, kan tenke meg du har mange tanker om hva det innebærer foran deg. En fin dag til deg :))).

    15. Mariann Sæther Tokle: Du kjenner deg igjen ja, tror jeg også kunne sovet mye mer. I dag gjorde jeg det også, greidde ikke våkne.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg