Eg treng råd

 

God motivasjon er viktig for å få til forandring. Kva motiverar meg? Kva motiverar deg?

 

Forandringane eg vil ha er å verta meir fysisk aktiv. Eg har skrua ned aktivitetsnivået mitt til ein gratisbillett til rask alderdom. For tida kjem eg meg berre sporadisk ut. Eg har eit energinivå som lagar dørstokken om til Mont Blanc.

Plan ein; MOTIVASJON

Eg likar lys, skygge og former. Den bestemåten å leika med slikt er fotografering. Eit fotoapparat er ein god hjelp til å koma seg ut. Men apparatet eg hadde takka for seg i haust. Mobil er ikkje ein god nok erstatning.

Eg har funne ut at det er ei lur investering å få kjøpt seg eit igjen.

Eg vil ha spegelrefleks fordi eg kan skifta linser. Det bør ikkje vera alt for dyrt og ikkje alt for tungt, men likevel gå an å utvikla.

 

Kan du gje meg råd på typar apparat?

 

Eg har kome fram til at ei sportsklokke/armband vil vera motiverande og ein god samarbeidspartnar. Men pga. lite energi og det at eg er utbrent, skal det lite til før eg opplever hindring i å sette seg inn i teknikk. Så eg må finne meg eit produkt som er lite komplisert. Det er trur eg vil ha bruk for er steg, puls og søvnrytme………og kanskje at den kan brukast i vatn.

Eg vert veldig glad for råd om produkt.

Kva for erfaringar har du?

 

Dette er første del av motivasjonen for å koma seg i gong igjen. Håpar du som les kan gje meg gode innspel…….og så ønskjer eg deg ein riktig god kveld.

 

 

14 kommentarer
    1. Jeg har ikke noe godt kamera selv, men koser meg likevel med det lille duste-kameraet mitt..:-D Og jeg kan ikke tenke meg bedre motivasjon enn å fyke rundt å ta bilder 🙂 Men har ingen tips til kamera som du skjønner …

    2. frodith: Ikke sant…, det å komme seg ut å SE gjør noe med en. Det går bra du ikke har råd til meg, men koselig du la igjen en kommentar :)). God natt.

    3. Jeg har for lite innblikk i kameraverden, jeg kjøpte et som var lettvint å bruke og jeg er fornøyd med det. Men det er riktig , at det er god motivasjon å komme seg ut en tur, å kjøpe nytt kamera.Det har jeg erfart.
      Utenom strever jeg også med å komme i gang igjen…, men i morgen er det mandag, og da prøver jeg igjen. God kveld til deg.

    4. Ikke lett å råde andre, for vi har så forskjellige behov. Jeg har et cannon speilrefleks med en linse som heter 18-270. Da har jeg nesten macrofølelse så jeg kan ta bilder av insekter og småting og jeg kan zoome inn en fugl. Kjempefornøyd, for da har jeg alt med meg og trenger ikke bytte linse i ett sett. Jeg har macro og større linse også, men de er bare med når jeg er på biltur. Alt for tungt å dra på ellers for meg. Så har jeg et lite lommekamera og det elsker jeg. Nå har jeg en cannon Ixus med 12 ganger optisk zoom, og det er med meg overalt. Det å gå ut for å ta bilder til blogg for eksempel er jo en sport i seg selv. Det blir både knebøy og klatring, rask gange og noen ganger løper jeg også for å rekke en solnedgang for eksempel. Tenk deg om over hva du trenger for å komme opp av sofaen. Lyset vil nok også hjelpe utover tenker jeg. Ha en fin kveld 🙂

    5. Så kjekt at du har funnet det som motiverer deg. . 🙂 Mitt overskudd fant eg når eg begynte på aloe vera produkter etter langvarig syk. Det som motiverer meg er å jobbe med det og se det hjelper andre og :)) samtidig som det har gitt meg så mye annet <3 kamera tips kan eg desverre ikke hjelpe deg med:/ Er ikke så flink der nei:p

    6. god morgen ,som du hvet skaffet jeg meg et aktivitetsarmband etter nyttår,jeg er superfornøgd med den og ikke var den dyr heller 599 på elkjøp,jeg måtte ha hjelp til å instalere syncroniseringa på macen ,men det gikk fint,jentene dine kan helt sikkert hjelpe deg om du går for en slik jeg har,men min tror eg ikke tåler vann da.
      Camera er også et must for meg,det må være lett og ha godt zoom,jeg har en lumix panasonic kompaktkamera med 60 x zoom,og kunne overhode ikke tenkt meg speilrefleks ,da den er mye tyngre og for meg for mye å dra på om en må skifte linse ) men dette er en smaksak så du får bare tenke nøye gjennom hva du ønsker.Jeg bestiller cakera på nett,for det blir oftast rimeligst i innkjøp ))

    7. maiken: Går det bra med framdriften din? Jeg falt helt ut av bloggen og er ikke kommet noe lengre med det som må til. Men tror det holder på å klarne i holdet :D. Så foreløpig er verken apparat eller sportsarmband anskaffet. Men alt blir :)). En riktig fin søndag til deg.

    8. natheless: Takk for et godt innspill. Du har litt av en linse, men når den er så vid blir den vel litt tung….. Har ikke kommet lengre med å finne ut, denne uken som har gått hadde så mye annet innhold. Men skal være glad når kameraet er på plass, veit det er en veldig god motivator til å komme seg ut. Bør får ordnet det akkurat for å få med meg lyset. Hørte her om dagen at dagen har blitt 2,5 time lengre :)))).

    9. fruensvilje: Var en rimelig armband det, greit å høre at en ikke treng opp på flere tusen nivået. Ja, jentene hjelper meg nok om jeg ber de om det :).
      Du er godt fornøgd med det kameraet du har. Tenker også å kjøpe på nett….eller kanskje brukt, men det er en større risiko forbundet med det. Takk for gode råd :)).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg