Snø og sno, vind og sol

 

Det er lyd av tidleg vår. Mildt har det vore, fuglane har fått meir lyd. I dag gjekk regn over til snø att. Vegane vart atter kvite og glatte. Sola skal ha klatra fjellet, men skyene har skjult det underet.

 

Dagane mine fyk så det ikkje er måte på. Liksom ein ikkje veit om det er att eller fram. Eg veit ikkje om det er eg som har vorte sterkare eller andre svakare.

Eg er framleis sliten.

I dag køyrde eg frå sekken min med mobil og nøklar i. Den sto igjen i butikken der eg hadde handla. Hovudet hadde tatt ferie etter dagen. Vel heime tok eg ut varene og sakna sekken. Da var det berre å setja seg inn i bilen for å køyra dei 20 minuttane turen tek attende på glatte vegar. Sekken sto i handlevogna med innhald intakt.

Slikt kan skje.

Likevel. Eg held på å “vaknar”. I takt med sola som stig og vår i emning. Akkurat som eg ikkje finn meg i tull lengre. Eg held på å gje meg plass etter årevis med knebling. Knebling av meg sjølv. Og eg skjønar det ikkje er rart at det vart som det vart. Greitt å verta forstått av seg sjølv.

Men når eg no kjenner eg greier å vera tydlegare overfor dei i rundt meg, har behovet minka for å bruka orda mine her på det som har vore innestengt. Ikkje i den tydinga at eg vil stoppe å skriva blogg.

Eg er svært glad for det som skjer, mest som eg berre må kviskra……..for eg redd for at meistringa eg kjenner på skal gå over.

No er det for meg helg. Eg har bruka akkurat det 18 timane og 45 minutta på slikt eg skal. I morgon har eg fri. Eg må i veg å kjøpa hundefor, kanskje unne meg raudvin til helga….. og så skal eg gjera ein innsats for ein reinare heim. Skal også ha ein oppfølgingssamtale for det er ni månader sidan eg var på rehabilitering på Muritunet. Og så kjem mellomste heim og da skal vi starte helga med å kosa oss med fredagen.


Gje du deg nok plass i dagen din?

8 kommentarer
    1. Så positivt og fint skrevet selv om du hadde det litt dumt med den sekken du glemte igjen. Så bra alt lå der!!!! Ja, det gjelder å finne glade ting og det har du nå. Gled deg til helga, det gjør jeg også. Klem til deg i kvelden 🙂 Flott og spennende bilde!

    2. et flott innlegg og godt å høre att du føler det går rett vei,noen ganger tar det tid andre ganger går det litt raskere ))
      jeg tok et grep om livet mitt etter nyttår og det er i ferd med å gjøre mine hverdager bedre )) Det viktigste i hverdagen er jo å gjøre dagen god for seg selv og sine ,men har en det ikke godt selv så har en ikke noe å gi andre ) ha en nydelig helg da

    3. Den rødvinen fortjener du virkelig. Det er varmende, avslappende og godt 🙂 Men det høres jo ut som du er på vei til noe som er bedre enn der du har vært 🙂 Glemsk er jeg også. Kjenner meg godt igjen. Jeg går og venter og håper på at det skal komme noen strimer med energi hos meg også nå når vi går mot våren. Men jeg føler bare jeg blir mer og mer tappet. Skjønner ikke noenting jeg.
      Ønsker deg en deilig helg. Her er det vinterferie også fra i dag av. Og temperaturene har sunket til minusgrader. Og sol og kaldt, det er et vær jeg liker.
      Klem <3

    4. Så bra!! Det gjør ingenting om man gjør noen tilbakeskritt i blant, for det er bare en påminnelse om å jobbe videre. Så flott den introduksjonen til innlegget er : “Lyd av tidlig vår….osv”!
      Jeg lot meg overrumple i tlf av en frekk og pågående Telenor-selger da jeg var på Kiwi her om dagen. Avtalte at han skulle ringe meg dagen etter. Men dagen etter var Kjerringa “på plass” igjen og sa fra at hun skulle kontakte Telenor SJØL – dersom hun fant ut at hun ville bytte fra Netcom!;)

    5. natheless: Ja, var ikke akkurat det en har lyst til etter endt dag, kjøre opp igjen en strekning…men koselig å høre på radio når en kjører. Fikk fokusere på det i stedet for å irritere seg:). Men så lenge som ingenting var borte fikk jeg være glad.
      Godt med helg, kos deg du også. Bildet er fra kveldsstellet på badet med mellomste og meg for en tid siden, la et valetinshjerte, som poppa opp på redigeringsprogrammet jeg bruker, over :). Klem

    6. fruensvilje: Takk…det er mest skummelt å skrive om at det virker så bra oppgangen min….jeg har vært så sliten i så mange år.
      Så artig at du har fått til en bedre hverdag, det er det vi trenger. Takk, kos deg skikkelig i helga :).

    7. Ja, det føles som jeg er på riktig veg. Det er snart seks år siden jeg posta første blogginnlegg. Grunnen var at jeg ville sette søkelyset på hvorfor jeg var så sliten, og om jeg ved å skrive kunne finne ut noe. På det tidspunktet var jeg mye mer sliten enn jeg forsto. Det har vært en vei.
      Livet er en snodig reise :).
      Gir du deg NOK plass i livet ditt?? Om en ikke gjør vil i hvert fall energien forsvinne. Håper du finner fram Eva, at du føler den kan begynne å vokse. Det både trenger du og ikke minst fortjener.
      Riktig god helg til deg også. Kos deg med vinterværet og sola :))).
      Klem<3

    8. karidansen: Takk…fin kommentar :))). Det er rart, etter jula falt jeg så fullstendig sammen. Men konturene av meg har blitt mye skarpere. Liksom jeg har løfta meg opp fra å tråkka meg ned. Jeg har begynt med å respektere meg sjøl mye mer.
      Dukker slike selgere på matbutikken??? Uff da….men bra du var “på plass” neste dag. Det er ikke alltid en er like godt på hogget til å vite, da er det lettere å bli overtalt. Her er det forresten bare Nercom som fungerer, har testa ut det etter jeg ble overtalt :))):

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg