Eg sluttar

Eg vil slutta for å kan starta. For å gje plass må eg slutta. Eg kan ikkje starta med noko før eg har slutta med noko anna……..

 

Eg fann det ut her om dagen. Eg sat i bil. Når ein køyrer bil kan ein finna ut mykje.

“Eg sluttar” tenkte eg.

Det er alltid enklare å slutta, i alle fall når ein ikkje er avhengig av det ein skal slutta med.

Noko eg har tenkt lenge på er tida eg brukar på data, den har eg gjort litt med……slutta å bruka så mykje tid.  Men eg må slutta å sitja så lenge oppe. Og så må eg slutta med å ete så mykje. Eg må og slutta med å være så lite ute.

Ein heil mengde lista eg opp der i bilen av det eg ville slutta med. Og etter eg hadde slutta med alt dette, da fekk eg plass til å start med nye ting.

Eit nokså sjølvsagt og enkelt reknestykke.

Så da får eg berre slutta med alt eg ikkje har godt av. For det er enklare å slutta å gå enn å starta. Da passiviserer ein berre det ein ikkje vil ha. Gjer det uønska inaktivt.

Eg vil ikkje sitja så lenge i ein stol………nei da sluttar eg berre å sitja så lenge. Og når eg sluttar med det kan eg starta med noko nytt. Kanskje eg kan starte med å leike meg med fargane.

Eg vil ikkje ha så mykje rot rundt meg. Da sluttar eg berre med det.

Enkelt……ikkje sant?

At eg ikkje har kome på dette før……….

 

 

18 kommentarer
    1. Herlig 🙂
      Det blir som når jeg strikker. Jeg må avslutte et prosjekt, før jeg tar til på et nytt, ellers blir det aldri ferdig 🙂
      Det er logikk i det du sier…man må slutte før man kan begynne igjen 🙂
      Ha en nydelig dag i dag <3 Klem <3

    2. Eva: He, he….det var det jeg fant ut…at dette var logisk, så logisk at med en slik tanke kunne jeg kanskje få til slikt jeg vil.
      Nydelig dag til deg også :))).
      Klem<3

    3. Mariann Sæther Tokle: Neida, ikke trist :), for da rydder jeg plass til noe nytt….slutter med noe….og vips….plass til det nye :D. Og jeg slutter ikke å sitte i en stol…jeg slutter bare med å gjøre det så MYE. For tanken ER positiv, fordi den gir plass til så mye som er finere og bedre. Ha en nydelig dag….akkurat nå skinner sola inn gjennom vinduet for første gang i 2016 (som jeg ser).

    4. Herlig 🙂 Jeg ble faktisk inspirert til å skrive litt selv om temaet, om å begynne med det nye, men jeg vet ikke helt hva ordene i dag blir enda, de har liksom ikke kommet enda og solen har kommet her også, nå er den her i flere timer. Det er så herlig. Takk for inspirasjon 🙂

    5. En ting er eg i alle fall slutta med i dag og det er å kjede livet av meg når eg tørkar støv og vaskar litt rundt omkring. Eg er blitt medlem av ein lydbokklubb på mobilen min, og no høyrer eg Hellemyrsfolket av Amalie Skram, opplest av ei fantastisk flott bergensstemme. Husarbeidet går av seg sjøl, mens eg følgjer spenninga i boka. Kan absolutt anbefalast. Elles tenkjer eg som deg, at eg brukar all for lang tid på nettet, det er ein skikkeleg tidtjuv.

    6. Kreativt og fint bilde…kan komme på mye lurt når en kjører bil 🙂 Høres smart ut å heller fokusere på det en skal slutte med av ting som ikke er så positivt (i allefall om det blir for mye av det ) ..og heller frigjøre tid og energi til det som gir positivt påfyll :)) Bra du er i gang med dette :)) Klem og alle gode ønsker fra meg <3

    7. Flott tanke. Bare det å tenke tanken vil gjøre noe med deg tror jeg. Hver gang vil du tenke at det slutter jeg med! Lykke til og fortell hvordan det går da! Klemsiklem 🙂

    8. Men å slutte med å gjøre noe som føles negativt…da vil jeg heller BEGYNNE å gjøre noe som føles postivt. Og ting som føles negative, kan fort bli positive om man bestemmer seg for det også. Jeg VIL begynne å gå mer ute, for DET er gøy 😀 I stedet for å slutte å sitte i sofaen 😀 Hi-hi 🙂

    9. he he så herlig du er )) lurte først på om du ville slutte og blogge,men jeg kunne vist puste letta ut )) hadde vært trist om du ville slutte med det.Men du har tenkt fornuftig,det er jo bare å slutte med ting en vil ha slutt på for så å begynne på noe nytt ))

    10. Oldemorbloggen: Lydbok var verkeleg lurt til husarbeidet. Eg høyrer ofte lydbøker når eg er i bilen, med resultat at eg kjem meg ikkje ut av den når eg er framme.

    11. annebe: Bil, buss og tog…..når naturen fyker forbi, er fin stund til tankeflyt :). Tenkte at å snu på tankene ikke skulle være uprøvd, var en morsom øvelse :)). Takk for gode ønsker. Ønsker deg fine dager. :))) <3

    12. frodith: Neida :D, ikke negativt overhode. Mye en kan slutte med som er fantastisk positivt. Og jeg kan ikke begynne med noe før jeg slutter med noe annet. Og så kan jeg fokusere på at det FANTASTISKE jeg kan gjøre når jeg har ryddet plass :D))).

    13. fruensvilje: Nei, bloggen og dere betyr for mye til at jeg sluttet med dette :). Men greier ikke være så mye til stedet, kapasiteten er liten og følelsen av at tiden flyter bort er grunnen. Det skal bli bedre, enda bedre. Etterjulsvinteren ble “too mutch” , og jeg orka ikke “piske” meg i vei og det tror jeg faktisk var lurt.
      Ha en fin tirsdag :)).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg