Vår i år

 

Våren har blå årer over fjella, og fjorden er mørk. Som den i djupt alvor super vinteren i seg.

 

Våren kom i dag. Som ein ny månad. Ein dag seinare enn til vanleg.

Etterlengta.

Eg måtte bort, sjølv om eg skulle væra heime i dag. Da eg kom heim, og etter ei stund tok eg med meg kroppen min ut. Og boffen. Kroppen var tung. Boffen var lett og ellevill. Men både boff og kropp hadde godt av ein tur ut i kvelden som heldt på å blåna. Nokre snøflak flaksa forbi, to – tre landa på kinnet som små, våte insekt.

Da eg kom inn i hus igjen var mørket kome. Litt seinare for kvar kveld. Vi er på veg.

Mot ljoset.

Det er ein slik glede i det.

Også eit vemod.

For åra og vårar som har gått og det som kjem i mot ein på vegen.

Mange har kravd meir enn eg hadde å gje. Det kjennes. Men likevel, det har skjedd noko. Det utbrente er ikkje så utbrent.

Det er rart korleis mykje er annleis. Hovudet fiksar fram informasjonen eg treng, eg hugsar meir og eg slepp å leita så mykje gøym og leit med orda. Det er som eg tek meir plass i mitt eige liv

Samtidig tek kroppen min meir plass, men det får berre våge seg. Til så lenge.

Men eg må nok ta skeia i ei anna hand……..som det heiter.

 

 

14 kommentarer
    1. eg synes det er så godt å høre att du føler deg mindre utbrent,att du har lettere for å finne orda.Kroppen må en også ta vare på ,det er tungt det også,men med lyset og våren blir det mye lettere)) Ønsker deg en skikkelig fin dag ))

    2. Så vakkert skrevet. Jeg måtte lese det flere ganger.”Våren har blå årer over fjella, og fjorden er mørk. Som den i djupt alvor super vinteren i seg.” Noe så stemningsfullt og vakkert! Ja, det går mot lysere tiden, og det merkes. Så glad du kjenner deg bedre i utbrentheten. Du skal se at når hvitveisen blomstrer har du allerede kommet mye lengre i din fine prossess. Klem fra meg 🙂

    3. Her har det snødd en del i natt og dag..sånn er det med den våren :)..fint du ikke er såååå utbrent lenger…det lover bra 🙂 Klem til deg <3

    4. Så fint innlegg, full av opptimisme <3
      Våren er en vakker tid, og det er så godt når dagene blir lengre. Dessverre ble det full vinter her igjen i dag, men likevel er det unektelig lysere dager, og knopper og spirer mange steder.
      Kjekt at du begynner å føle deg bedre. Det gir glede å vite for meg i alle fall 🙂 Godt å se deg her innimellom <3
      Klem fra meg <3

    5. Du får sagt mye med få ord….og det er rom for noen tolkninger! Jeg må nok også ta skjea i en annen hånd, og begynne å “lea” mer på meg, men vekta har ikke gått så mye opp siden min “glansperiode” i høst. Da var jeg NESTEN der jeg ville være, men nå er det nok to – tre kilo i pluss. Jeg er mer slapp og utrent også! Det blir så mye enklere utover våren, tenker jeg! Godt at du føler at hodet er blitt klarere. Ellers enig med deg….vemodig at så mange vårer har gått, men jeg føler at jeg står overfor en ny vår nå som jeg er i gang med å planlegge husbygging. Håper jeg kommer i mål med det økonomiske. Det blir spennende!! 😀 Er det forresten du som langer ut på ski på bloggprofil – bildet ditt? I så fall har du flott stil og driv! 😀 😀

    6. Så utrolig vakkert beskrevet, men du, det ser ikke ut som våren har kommet…Men på vei er den, overalt…For meg er lyset det viktigste…

    7. fruensvilje: Ja, lyset og at vi går mot en lettere årstid hjelper på så mye.
      Håper du har det fint om dagen, skal inn å lese om litt :).

    8. natheless: Så nydelig sagt av deg. Denne tida er så god, når det går mot den lette årstida. Håper jeg er enda bedre når hvitveisen blomstrer, men jeg har brukt veldig mange år på å strekke strikken, så jeg må vel belage meg på disse 3 t’ene….ting-tar-tid, men all framgang er skikkelig velkommen :). Klem til deg :)))

    9. Eva: Håper våren er mer på plass hos deg nå enn for en drøy uke siden…
      Jeg er liksom både bedre og verre, energien til å være mer på plass er bedre…men fysikken er dessverre elendig. Men håper og tror ..:)

      Klem <3

    10. karidansen: Takk, jeg bli veldig glad for kommentarene dine :).
      Du er kanskje godt i gang med et bedre liv du….her henger det nok, men…. Jeg orker liksom ikke tenke på disse kiloa, men venter på at jeg skal få bedre rutiner på å ta på meg riktig fottøy.
      Jeg skal inn å se om hvor langt du er kommet i planlegginga di….økonomi er en greie. Men fryktelig spennende med planene dine syns jeg.
      Bildet av skigå’eren er nok ikke meg :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg