Ut av det

 

Når det ljosnar etter mørke kan ljoset verta skarpt. Så må ein mysa seg framover.

Eg veit ikkje. Eg tenkjer på alt ein ikkje veit og alt ein trur. Trur ein veit. For det må nok være slik. Alt vert mykje enklare da. Når ein trur ein veit. Når mange nok trur dei veit.

Eg veit ikkje -.

Det er vår og frå før det ljosnar held fuglane konsert. Det er som ein brus av forventningar.

Eg held på å krype ut av det siste halve året. Eit halvt år med utfordringar.

Er dei over?

Ei god samanblanding av folke ein er glad i som har det vanskeleg, gamle bilar, helseproblem og restskatt.

Blir ein lei?

Ja, det blir ein.

Korleis skal ein koma seg ut av tvangstrøya av problem tenkjer eg utan å ha svar. Utan å få svar.

For eg og trur. Tru på noko anna.

Og så spekulerer eg på kva eg gjer feil-.

For eg prøver å gjera mitt beste. Slik alle gjer.

Eller……har dei rett dei som set to strek under det dei gjer………

Slik kan ein tenkja.

Hjelper det?

Nei, eigentleg ikkje.

For ein må berre prøve vidare. På det ein trur på. Ta kampane og vera menneske.

 

6 kommentarer
    1. Jeg tenkte på deg senest i går : “Hvor har det blitt av BforB?” Koselig at du er tilbake. Skjønner at det er en del utfordringer hos deg! Jeg får også restskatt nå, men heldigvis er jeg ikke i den situasjonen at det er krise denne gangen. Jeg har kvittet meg med både gard og gjeldsbyrde! Jeg er takknemlig for at at jeg hadde kommet dit at det var mulig! Det begynte å røyne på for meg på flere vis den siste tida jeg satt med ansvaret……..så jeg føler en stor lettelse nå! Håper du også finner løsninger på det som sliter på deg. Av og til må en veie for og i mot :
      “Hva tapper meg mest – bli i det samme……. eller forlate det?” Nisser kan sjølsagt følge med på lasset – det gjelder også for meg, men nå endres de fysiske omgivelsene, og da er jeg overbevist om at det blir lettere å legge det vonde bak seg…for godt! 😀

    2. Så utrolig godt beskrevet …krype ut av det siste halvåret.”
      Og det var en salig blanding av utfordringer ja.
      Men snart reiser du deg opp og løper vekk fra det siste halvåret…

    3. De tinga en selv har kontroll over er det greit å få gjort noe med…selv om det kan ta tid….bekymring for andre er det ikke like enkelt å gjøre noe med, men en må prøve å være flink til å nyte små fine ting uansett 🙂 Alle gode ønsker for våren og sommeren 🙂 Klem <3

    4. karidansen: Så trivelig kommentar :). Jeg har savnet deg og dere, for bloggvennskap er også et vennskap.
      Dette innlegget skreiv jeg faktisk for noen uker siden, men fikk aldri somla meg til å poste det. Det har skjedd en del ting som går på det å ordne opp. Samtidig er en del slik det var. Gamle biler for eksempel. Men jobber hardt med akkurat det om dagen.
      Det finnes heldigvis alltid løsning. Og så ser jeg klarere hvilken rovdrift jeg har bedrevet og som gjør at jeg gir mer slipp på all den dårlig samvittigheten.
      Jeg gleder meg til å følge deg videre i ditt nye liv. Forandring er alltid veldig spennende.
      Vi “snakkes” :).
      Riktig god pinshelg og alt slik.

    5. maiken: Takk….ja, men det føles slik – som det siste halvåret har vært et tungt dekke.
      Og jeg føler jeg har retta meg opp, klar til å skritte i vei :))).

    6. annebe: Det føles absolutt at ting er på bedring. Ikke minst at jeg klarer mer og mer ta kontroll over de tinga jeg bør ta kontroll over.
      Skal se at denne våren og sommeren blir den beste ever :)))….for oss alle.
      Riktig god pinse og dager av alle slag framover til deg også :). Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg