Før alt startar igjen

 

I eit lite  pusterom før alt startar. Siste dagen min i første etappe. Men ut i august har eg tre veker til ende. Med ferie.

 

Dagen i dag har eg sagt ja til ei feiring. Så snart må eg i bilen for det.

På andre sida av fjorden ligg skodda langt nedover fjellet. Den er i fart ser eg. Vidare innover.

Eigentleg er eg nok venta til foreldra, der står ein tilhengar full av rask. Den får vente til neste tysdag som er tømmedag for slikt. Eg må mest være fleire, styrke er ikkje mi sterke side. Muskelstyrke.

No fekk eg telefon frå yngste, kan du ta med det og det sa ho. Eg må straks til.

Veker med arrangement og logistikk ligg framom.

“Skal vi reisa til Portugal” har vi stilt kvarandre spørsmål om, der har ingen av oss vore.

“Vil du være med til Spania” har eg fått spørsmål om.

Det kjennes fint å tenke seg ein tur. Men det spørs……….

I år fekk eg restskatt som vil svi. Verken skatteetaten eller eg følgde med at når du får nokon som passerer atten år skjer det noko. Så eg som har vore vant til å få attende fekk sjokk.

Men drøyma kan ein. Om tur.

No eg…, må rekka å kjøpa ei gåve.

Jentene er alltid hyggeleg å dela tid med, og å feira faren og møte ho som ein gong var svigermor går bra. Henne har eg forresten lova å vitja…..lenge…….må få det til også. Denne sommaren har vi sagt.

Alt blir ei råd, alltid, til slutt.

 

8 kommentarer
    1. Restskatt er kjedelig å få,jeg var spent i år siden det var nye regler på trygda,men jeg fikk heldigvis igjen,mindre en før,men det er greit )) drømme kan en gjøre,og legge litt penger til side så kanskje det kan bli tur neste sommer )) håper du fikk en fin dag i dag

    2. Bra du har ferie til gode da..så kan du glede deg til det, og selv om restskatt tømmer lommeboka..kan du sikkert få noen fine opplevelser allikevel :)) Håper du får logistikken til å gå opp på en grei måte :)) Klem <3

    3. Bra du har fått ordnet ny bil….og har ferie til gode. Håper det ordner seg med tur……Det er “Kjett” å måtte snu på krona støtt og stadig!! Om et drøyt halvår er minsten 18 her også, men jeg fikk skattesmell i år og jeg! Den er betalt, og godt er det! Jeg skal ha litt ferie i august – og i september blir det ei uke i Hellas! 🙂

    4. annebe: Hovedferien kommer i august. Ellers har jeg ennå en ferieuke igjen og to uker overtid, rekker nok ikke alt dette :)).
      Det blir nok litt trangt med tid framover, men for prøve unngå stresset. Klemmer tilbake<3

    5. frodith: Restskatt er ikke artig, aldri fått så mye noen gang og overhodet ikke forberedt. Kjenner jeg ikke orker bestemme noe feriegreier som jeg tenkte i kveld. Men har lovet å komme en tur til Oslo, så om ikke annet blir det…..tror jeg :)))

    6. karidansen: Herlig…Hellas er aldeles nydelig. Du er forberedt på fratrekket når en har noen under atten du da…jeg var det overhodet ikke. Pga. bilen og litt større lån enn den kostet skal jeg klare det…men ikke artig. Vi fant ut i kveld at denne familieturen til Portugal får vi utsette….så får jeg se. Trives hjemme også, i hvert fall når energien blusser litt slik for dårlig :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg