Himlane og fargane

 

Hausten med alle dei fine himlane.  Alle dei fine fargane.

Naturen er så roleg. På ein måte. Visst kan stormane rasa. Men denne veka har vore som eit vakkert fargeskrin.

Det godt berre å sjå. Å sjå. Å sjå og sjå.







Dagane går så fort. No er vi alt straks i midten av oktober.

 

I dag gjekk eg ein tur ned til sjøen for å sjå om eg fann sveiva eg mista i sjøen. Sveiva frå fiskestonga. Eg klatra bortover berget, og skjøna at sveiva var ikkje viktig at eg skulle ramle i sjøen. Akkurat da trudde eg at eg satt fast. Men eg greidde å koma meg attende.

Helga har vore stille og roleg. I dag fann vi ut at vi skulle gå ut å eta. Søster, mor og far.

No er søplet trilla ned til vegen. I omnen står det eit brød til steiking. Eit surdeigsbrød. Dei er så gode.

 

Og i morgon er ein ny veke i farta.

 

 

12 kommentarer
    1. Ja, tenke nå er det en ny uke igjen, og det nærmer seg vinterkulde og mer mørke. Fine bilder du viste. Kos deg med brødet. Surdeigsbrød er godt det! 🙂 Ha en fin dag.

    2. natheless: …..vinterkulde, mørke….og en ny vår :D.

      Takk.
      Nå ha jeg spist surdeigsbrød til frokost.
      Riktig fin dag til deg også:).

    3. den likte eg ) att naturen var som et vakkert fargeskrin,jeg liker så utrolig godt fargene som er ute nå ,herlige bilder hos deg og du har jammen en fantastisk flott utsikt uten å gå høgt til fjells .
      Nei en sveiv er ikke noe å gå i sjøen for nå som det er høst,du får ta med stangen til butikken og kjøpe en ny sveiv ))
      Kos deg med dagen ,jeg har satt bokhvete til fermentering hvordan det brødet blir i morgen blir spennende å se,har ikke prøvd det før iallefall )

    4. fruensvilje: Naturen er svært vakker om dagen. Jeg bor nokså bratt (alt er relativt), men stedet heter Bakk…og bakkete er det :).
      Ja, håper det går greit å kjøpe en ny sveiv.
      Hva er fermentering?? Skal søke, finner det sikkert på nett :))).

    5. fruensvilje: Så du skreiv at bokhvete kommer fra nøtter det visste jeg ikke. Men baker for tiden surdeigs brød. De er uten gjær.

    6. bokhvete kommer ikke fra nøtter,bokhvete er en nøtt )) iallefall om en skal tro det en leser.Jeg hadde et ønske om å prøve et brød min svoger kan spise da han ikke tåler gluten og kommer på besøk i morgen,men jammen godt jeg kjøpte noen vakumpakka småbrød på butikken hi hi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg