Halvveges

 

Halvveges i hausten er denne helga også over. Den har gått fort og den har vore fin.

 

For dagane går fort. Så enkelt er det. Fredagskvelden dura eg over fjellet i kombinasjon av å handle og hente mellomste.

Ljoset om dagen er så heilstøypt fint. Ein skulle berre ha sett seg ned for å sjå på alt ljoset. Men slik er det ikkje så klart………….det går ikkje.

Laurdagen gjekk som dagar gjer. Fort.

Vi hadde begge våre ærend. Eg køyrde og handla og slikt. Og ho gjorde det ho skulle.

 

I dag var vi einig om å be middagsgjestar. Eg hadde både bein og kjøtt, og med all grønsaker som finnest no -, passa det godt med ei kjøttsuppe. Desserten vart panna cotta. Karamelliserte sukkeret før eg slo fløyten i. Hadde i tillegg i vaniljefrø og lime.

Eg hadde baka ei gulrotkake til kaffien, ei eg fann hos Myloveforcakes. Den vart søt nok, men absolutt god.

 

Men så måtte mellomste dra med bussen attende. Da er det vanleg prosedyre å følgje ned til vegen.

Og ljoset………..

Ja, ljoset var heilt fantastisk.

No er eg for meg sjølv att. Snart er det natt. Og i morgoen er ein ny dag.

 

Har du hatt ei fin helg?

 

 

8 kommentarer
    1. herlige bilder fra helgen din,og det var virkelig et nydelig lys ja ))
      Helgen min har vært fin ja,nå har vi hatt masse besøk og da er det som regel alltid fint hi hi

    2. Så fint vi kan ta bilder av de vakre himmelfargene,så kan vi se på det og fryde oss når vi vil! Skjønner at du har hatt en fin helg. Suppe er supergodt. Her var det middagsgjester i helga, og vi hadde svinenakke med masse sopp og godt. Koselig med høstmiddager med hyggelige mennesker og familie. Ha en vakker ny uke!

    3. Lyset er helt fantastisk nå i høstskumringen. Flotte rosarøde farger som går om hverandre.
      Vi har jo vært veldig heldig med været så lang, iallefall her på Østlandet. Varmt og solrikt, bare de siste to ukene hvor det har blitt litt kjøligere. Mmmm, kjøtt- og grønnsakssuppe er godt nå om høsten, med alle gode grønnsaker :o)) Ha en fortsatt fin mandag.

    4. Har vært en travel helg med svært menge timer hjemreise fra Israel, besøk av barn og barnebarn og kinotur med en søster. Har ikke helt kommet til hektene enda….
      Men det går å ha det travelt når det er kjekke ting som foregår….

    5. Vera Lynn: Ja, fantastiske farger. En skulle brukt dagene til å “fange” lyset :).
      Tror det ar vært bra vær over store deler av landet i lang tid. Men kaldere har det absolutt blitt.
      Grønnsakene må vi benytte oss av nå.
      Ha en nydelig søndag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg