To igjen

Like før midnatt sit eg her. Sjansen er rimeleg stor at eg gjer det om to månader også. I mellom må fleire ting på plass.

 

Eg har tenkt fleire enn ein gong at dette er da eg skulle starta. Med å vaska, baka og gjera det ein gjerne vil få til. Om eg starta no rakk eg kanskje det meste. Enno er det ikkje for seint. Men i kveld vert det ikkje.

For i kveld er dagen ferdig og natta skrapar på døra. “Eg vil inn” seier ho, og slik vert det.

Straks.

Men ei lita stund vil eg sitja her å høyra på at elden knitrar i omnen. At kropp og sinn møtest i fredeleg sameksistens. For eg er heime i eige selskap etter ein dag borte.

I morgon kan eg starta planlegginga. I morgon, i morgon, men ikkje i dag…..

Eg har hatt ein fin dag. Sjølv om køyring med sommardekk ikkje gje dei gode kjenslene. – Når ein ser gradestokken dukkar ned i det blå. Da var det berre å ta verda skikkeleg roleg og sleppa forbi alt attom.

Men nokre planar har kvelden vorte bruka til.

Slik og slik og fordeling -.

Til helga skal vi feira mor og far. Den 3. november har ekteskapet vart i 60 år. Det bør feirast. Så vi tek dei med oss til Trondheim der alle, både vi borna og det neste leddet, vil være med å feira dei.

“Eg skulle vore innom butikken for klede”, sa mor mi.

“Har du ikkje noko da” sa eg -, jau, ho hadde det. Men ein ny overdel ville ho gjerne finna. Og det synest eg mest ho må få, sjølv om eg synest ho har mykje klede. Det er liksom eit lite ynskje på ein så stor dag. Så får leggja det inn i morgondagen. 

Dagen skal både duppast i bassenget og køyrast hit og dit.

Men no dett augo straks att, så natti natt, eg håpar du har hatt ein vedunderleg dag.

 

 

10 kommentarer
    1. klart din mor må få seg ny topp,det fortener hun ) kjekt att dere tar dem med på tur da når en stor dag skal feirast.
      Jula ja ,no styrer ikke jeg så veldig i forkant av den høytiden,men noe skal gjørast.Jeg er i gang med julegavene og i uka som var fikk vi levert gavene som skal være i Trøndelag,veldig ok å slippe en dyr porto hi hi
      Ønsker deg en fin dag,og så får vi nyte det gode været for det truer med regn i morgen )

    2. Koselig bilde av juletre :)) Jeg gjør ikke så mye til jul lenger, så det holder å starte i Desember, tror ikke jeg bakte noe forrige jul, bare brød som vi pleier ellers også :)) Kos deg med varme fra ovnen og feiring til helga <3

    3. Så koselig å feire så mange års ekteskap. Det er jammen godt gjort å være gift så lenge 🙂
      Jeg unner nok moren din en ny topp ja. Det er jo en spesiell anledning 🙂
      Julen har allerede begynt å de store butikkene, som Ikea og enkelte andre. Men her i huset begynner den ikke før 1. advent. Og jeg har ikke tenkt å stresse med den i år heller. Blir nok enda mindre i år enn i fjor. Men jul blir det jo likevel 🙂
      Kos deg masse nå i kveld. Det må vi konsentrere oss om, å lage kos og varme for oss selv når vi nå går inn i den kjølige årstiden.
      God klem <3

    4. fruensvilje: Det ble faktisk kjole :). Må feire en såpass rund begivenhet.
      Du bruker være tidlig med forberedelsene. Veldig greit å få levere direkte :).
      Regn hos dere ja. Tror faktisk det blir overskya her i morgen, etter uker med sol. Og da skal jeg på båttur…ja, ja :D.

    5. annebe: Takk. Nesten ille å legge ut et juletre i oktober :).
      Bakte ikke så mye i fjor jeg heller, men blir vi like mange som vi har vært i senere år er det greit å starte slik at en ikke blir helt tappa når jula er her.
      Ha en riktig fin kveld <3.

    6. Eva: I dag er det nesten godt gjort, dvs. den generasjonen som får gamle ekteskap var nok flinkere til å holde sammen. Det kunne nok være positivt og negativt. Mine foreldre er av de som har lyktes med et godt samliv.
      Det ble både en kjole og topp, regner med det blir kjole på dagen :).
      Jula som jul får nok vente her også. Men det er lurt å begynne med det som gjøres, slik at jeg unngår stresset tenkte jeg :).
      Det er viktig at vi lager kos for oss sjøl. Ønsker deg en riktig fin og koselig kveld. Klem <3 :).

    7. Jeg syntes jeg planlegger jula og høytiden i god tid hvert eneste år, men allikevel så strekker ikke tiden ordentlig til, sukk! En ting har jeg nå innført, og det er at jula – juletreet, flytter inn til 1 advent. Da blir det ikke så stressende dagene før.
      Mine foreldre opplevde 50 års bryllupsdag, og jeg husker godt at min egen mor også gjerne ville ha noe nytt og fint til anledningen :o))

    8. Vera Lynn: Skjønner egentlig at de ønsker å pynte seg på bryllups dagen, i hvert fall de runde.
      Det er noe med den tiden…..ble ikke lagt en plan her i hvert fall. Så får se om jeg kan få gjort noe i morgen, men tviler :).

    9. Så koselig det bildet var. Som tatt ut av en drøm. Ja, det er mye vi skal forholde oss tili livet. Gratulerer til dine foreldre og klart hun må ha seg noe nytt i anledning dagen. Men dumt det sikket blir du igjen som må ut og handle. Først vinterdekk på bilen kanskje? Her kom mine på forrige uke og det er jeg glad for. Med rimfrost på veien om morgenen er det ikke gøy med sommerdekk. Dagen min i går var finfin og nå håper jeg at både du og jeg får en herlig onsdag også. 🙂

    10. natheless: Onsdagen min ble fin, håper din også ble:).
      Takk, kunne ikke legge inn et realistisk bilde av jula ennå.
      Og takk for gratulasjonen for foreldra mine.
      Nå er klærne handlet inn, og mor fikk nyte oppmerksomheta fra personalet og sprudla. Unner henne slikt :).
      Får prøve å få på vinterdekk før kjøreturen til Trondheim kanskje, har vært noen vel spennende kjøreturer. Rim her også, en kveld viste temperaturene i bilen ned mot -1.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg