Musikk som fyller rommet

Eg har skrua opp lyden, for å være i lyden. Å møta to av dei beste på ein kveld gjer noko med ein.

 

Saman med eit glas vin.

Kvitvin til laksen.

Eg snakka med veninna mi. Vi har ikkje snakka saman på ei stund. Vi har fleire positive ting å fortelja kvarandre. Dela hyggeleg hendingar gjer hendingane rikare.

Økonomi som er betre, det å finna nokon, døden og livet, barn som har fått arbeid, slikt….

 

Vi har tidsfrist, for ho vil ha med seg konserten med Sivert Høyem på tv. Eg var ikkje klar over den, men den vil eg og ha med meg.

Da eg legg på er Skavland nett ferdig, og avslutningsvis er det ein av min ungdomsfavorittar som er på vitjing. Depeche Mode.

 

 

Vi har snakka om livet.

Om folk.

Vi har snakka om kjærleiken. Om å tørre og om ikkje å vite.

Snakka om folka ein snublar i. Om dei som krev og ikkje fører det som er godt meg seg. Om det å forsvara seg mot dei som ikkje er på parti.

 

Etter å ha sagt god natt stiller eg inn riktig kanal og druknar i Sivert Høyem medan eg tek meg ein munnfull vin.

Eg kjenner på djupa i livet. Ein god og heil kjensle.

 

X_WFYLxywyc

 

Etterpå.

Kvelden nærmar seg natta.  

Det er så godt å kjenne på at ein ikkje treng å ta stilling til dei som kostar meir enn dei gje. Dei kan ein fri seg frå. Slikt er det kolossal fridom i.

 

Nyt helga.

 

 

16 kommentarer
    1. Vi har visst hatt noen likheter i dagen, ja! Og her sitter jeg og nipper til hvitvinsglasset! Har ikke hørt Sivert Høyem før, men det var en behagelig stemme å lytte til! Ja, de som koster og ikke fører med seg noe godt for oss, må vi styre unna. Kanskje de menneskene er BRA for noen andre, De fleste er jo bra for NOEN! 😀

    2. karidansen: Hvitvin hos deg også ja:))).
      Sivert Høyem spilte i en gruppe som het Madrugada før, fikk med meg konsert med de og har vært frelst siden første gangen jeg hørte stemmen hans.
      Jeg har prøvd å akseptere alle, men noen blir en bare ulykkelig av eller irritert på. Heldigvis er det slik at noen er alltid bra for noen, for noen vil også mislike den jeg liker…eller til og med mislike meg, enn så sjokkerende det er….:D.

    3. karidansen: Det er nok de som syns jeg er skikkelig håpløs :). Men det er viktig å vise respekt for hverandre uansett – tenker jeg – hva enn en mener om hverandre :).

    4. god morgen.Så hyggelig med den gode samtalen med ei venninne en føler seg trygg på )) det er godt å snakke om livet ))
      nydelig musikk,det var koselig å høre på nå til morgenkaffen

    5. Fin musikk, et glass vin og en god prat høres bra ut :)) Jeg fikk ikke med meg at det var Sivert Høyem på tv i går..sånn er det når en alltid ser på di “faste”programma i helgene :)) Bedre økonomi og barn som har fått jobb høres lovende ut for å kunne senke skuldrene et hakk det ja :)) Lørdagsklem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg