Før no

 

Dei har gått så fort desse åra. Og det har ingenting å seia. For det er akkurat slik det skal være.

 

Og slik fortset det. Med alt som er bra og alt som ikkje er bra.

Kjenner eg ikkje har lyst til å tenkja. Ikkje dagen i dag. For mange gjekk ikkje vegen lengre enn til i dag.

Ein gong følte eg meg gamal fordi eg nærma meg slutten av tjue åra.


foto:jane
 

Det gjekk over det og. Var i grunn ikkje ille.

Var verre å skulle fylle fire ti år. Halvveges tenkte eg da.

 

Men eg har det tørt og varmt med alle mine.

Mett er eg og.

Kanskje eg skal laga meg ei skattekiste der eg kan samla gleda i.

Sjå på alt eg har fått.

Og så enkelt berre seia takk!

 

 

 

18 kommentarer
    1. Hørtes ikke dumt ut med den skattekista. Da jeg var 20 syntes jeg at damer på over femti var VELDIG gamle…Men – jeg føler meg ikke så gammel nå. Koselig bilde av ei ung dame med glimt i øyet! 🙂

    2. God morgen.Så vakkert du illustrerer livet,nei ikke alle fikk trå dagen lengre enn til i dag,og hvor langt vi får trå hvet ingen,men en skattekiste hørtes ikke dumt ut,det kunne være noe å tenke på ))

    3. Livet er en skattekiste syns jeg, både for gode og mindre gode minner. Man tar vare på dem og de gode minnene vil man gjerne huske og ta fram en gang i blant. Ha en god morgen :))

    4. karidansen: Ja, ikke sant – femti var forskrekkelig gammelt. Husker jeg overhørte en samtale mellom flere damer som hadde fylt femti, det hørtes ut som det var en konkurranse om hvem sin dag som var best. Så ikke var de bare gamle, de var også dumme. Syntes jeg :)).

    5. FruSnupp: Livet er en interessant reise, og det ene fører til det andre. Og både det fine og det som ikke er fint fører oss dit vi er. Og “gullklumpene” kan finnes blant det som krevde mer-.

    6. Jeg oppdaget at hvert tiår har sin sjarm og går ikke an å sammenlignes med hverandre, for det skjer så utrolig mye ulikt ….
      For et nydelig bilde av deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg