Feiring, ferie og arrangement

 

Eg er over på søndagskveld og meir inn i natta. Ei veke att før ferie. Det skal bli godt.

 

Dagane mine fyk i veg enno. Denne veka skal dei gå inn for landing. Gled meg på å lande, senke skuldrer og vifte med tær.

I morgon fyller mor mi år.

Den feira vi på laurdag, med pizza og kaker. Masse av både pizza og kaker.

Skal ein tur innom henne og far i morgon på dagen også.

85 år.

I dag har det vore arrangement. Musikk og foredrag. Da eg skulle takke var eg så rørt at eg måtte tørke tårane. Det handla om kvinner som hadde levd tøffe liv for meir enn hundre år sidan. Foredragshaldar var Leo Oterhals.

Det var godt med besøk. Det er artig når ein har eit arrangement.

Etter eg var heime sovna eg på sofaen. Eg hadde skikkeleg bruka meg opp.

Men sommar og snart ferie er ein riktig så bra kombinasjon. Sjølv om eg har funne ut at eg nok vel ein ferie utan det store innhaldet.

 

6 kommentarer
    1. Ååå, da håper eg det er litt sol igjen til deg. Elers må du love å rømme landet! For dette er sen feriestart….
      Tror du ligner på din mor….og hun ser sprek ut for sin alder…
      Tenker på når jeg leser at jeg ikke vet riktig hva du jobber med….

    2. Jeg det er viktig å begynne innflyvingen til ferien en uke i forveien, sånn at man lander i slutten av uken med hvilepuls og lave skuldre. På den måten kan man begynne å nyte ferien med en gang :o)) For en flott mor du har, ser slettes ikke ut som en 85 åring hun :o))

    3. maiken: Ja, er litt sent – men august kan være veldig vakker.
      Både mor og far er heldige at de har hverandre og stort sett greier seg sjøl.
      Jeg bor i en liten kommune og jobber med kultur, dvs. avd.leder på et lite museum, noen timer bibliotek for uka, kulturminner, kulturelle spaserstokken….tidligere var det flere felt men nå jobber jeg bare50%.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg