Folk

 

Ein nydeleg dag har enda. Eg har hatt fri. Og hadde lyst til å gjera alt.

 

Det går ikkje. Men eg fekk meg både grøn te i sola og måla.

Er berre litt lei i kveld.

Lei av folk.

Av folk som skal meine så frykteleg mykje.

Om andre.

Om korleis andre skal være.

Når eg skriv dette fell eg i den kategorien sjølv. Eg meiner at folk ikkje skal meine så mykje. Om andre. Og da vert eg altså paradoksalt ein av dei eg er lei.

 

For eg vil så gjerne at alle skal forstå at alle har sin veg å gå. Vi treng ikkje oppdra kvarandre så frykteleg heile tida. Gje plass og rom. Alle prøve garantert sitt beste.

 

Ingen har fasiten.

 

Det er bra med mangfald. Men nokon gong er det krevjande. Dette å forstå dei som ikkje forstår. Ta imot dei som vil overbevisa deg. Dei som trur sjølve dei veit korleis alt skal være.

 

Kan ikkje folk væra litt stille og berre høyra. Høyra godt etter. Av og til.

 

No skal eg tie.

Berre legga meg for så å stå opp til ein ny dag i morgon.

 

Eg likar dei nye dagane, når dei startar er eg klar til å ta runden att. Opplagt og klar for mangfaldet. For eigentleg er eg svært glad i folka.

 

Etter eg har kvilt.

 

 

10 kommentarer
    1. Det er dessverre alltid noen som MÅ uttrykke sin mening, selv om det hadde gått veldig fint om de hadde tidd stille også 🙂 Har gjort mange erfaringer der. For meninger er en ting, men hva de mener noe om, er ikke alltid like greit å høre, synes jeg.
      Håper på en bedre dag for deg i morgen, det meste ordner seg heldigvis med litt søvn 🙂
      Klem <3

    2. Eva: Søvn er veldig god medisin :). Vet det er bra i morgen. Blir bare litt sårbar når jeg har brukt meg litt mye gjennom en dag. Slik er det nok med de fleste. Og noen ganger tåle en mye bedre ting enn andre ganger.
      Du må ha en riktig god natt.
      Klem<3

    3. eg e heilt enige med deg,noen ganger skal en si meningen sin,en skal ikke bare sitte still og ta imot,andre ganger skal en være stille for det er ikke alt andre har noe med,en må kjenne sin plass og hva en har rett til å bruke meningen sin på :=) jeg synes du er flott,du er kjempeflink til å ta vare på dine det er spennede det du er i ferd med å få til,male i eget atelie,jeg liker den personen du er så om noen kritiserer,ja så er det bare å lukke ørene sine :=) ha en fin dag

    4. Håper du får en fin dag. Jeg er ikke så opptatt av hva andre tenker. Ikke mye å gjøre med det. Jeg tenker at så lenge vi er det beste vi kan så er det bra nok.

    5. fruensvilje.blogg .no: Takk, så hyggelig sagt av deg. Men nei, det var ikke meg som var utsatt for noe kritikk – mer slik generelt en får med seg, for eksempel på sosiale medier. Når en er sliten, kan en være mer mottakelig for slikt. Ønsker nok at folk skal være snillere mot hverandre, evne mer forståelse enn negativ kritikk.
      Ønsker deg en supernydelig dag….min er også bra i dag, etter en natts søvn :D. Klem <3

    6. Siv Svanem: I dag er dagen nydelig med blå himmel på :D. Slik vanligvis bryr jeg med ikke så mye om andres meninger, vi er så mange med så mange meninger. I gårkveld var jeg nok mer nærtaken, da bør en holde seg unna ALT; nyheter, sosiale medier, aviser – bare sette seg ned å høre vakker musikk. DET gjorde jeg ikke i går kveld, altså jeg lot verden utenfor slippe inn :).
      Vakker dag til deg også, min er litt mange oppgaver og det er artig nok det.

    7. Deilig med fine dager..og slitsomt med folk som mener at de vet best for andre.. De fleste har nok lettere for å gi råd og prate enn å lytte…
      Så du dreiv med maling i “eget atelier” så gøy håper du koser deg med det :)) Klem <3

    8. annebe: Ja, det tror jeg også, lett å ville gi…og det er velmenende å gi råd. Men av og til kan en bli sliten av alle meningene. Dette handler om slikt jeg observerer rundt om. Men er sannsynlig vel “sart” for tiden.
      Det var veldig godt å ta fram malesaker igjen. Så hittil har det bare vært kos :))). Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg