piiP

Så sit eg her. Vil blogga. For det er ei stund sidan. Sidan eg skreiv eit innlegg.

 

For alt er ved det same og alt er ansleis.

Slik er det alltid.

No er eg trøyt. Dagen har vore lang. Eg har vore i Trondheim. Nokon har reist høgt opp i det blå.

Medan eg sto igjen. I sol ein kald oktoberdag som likevel hadde plussgrader.

Etterpå henta eg yngste på Dragvoll. Vi fann ein stad og eta.

Vegetabilsk.

Så dro vi innom midterste, ho var på arbeid.

Og så reiste eg heim, men var framom eldstemann. Vi snakka om jula. Den blir nok som den har vore dei siste åra.

Det er godt og væra heime til tross for at det er kaldt, stille og tomt. Men det er akkurat no i kveld. Og no skal eg sova meg kvil til arbeidsdagen i morgon. Da skal eg gjera så mykje.

Tenkjer eg.

Og så vil eg tru eg kan få orden på at eg om dagen ser rødt…altså utanfrå. Eg går i rundt med eit raudt auge, og er litt lei av det.

Men alt ordner seg. Slik er det. Og aller først ei natt med søvn for å rydda bort denne dagen. I morgon kjem ein ny, og etter det enno ein.

 

 

 

14 kommentarer
    1. fruensvilje.blogg .no: Takk for fine ord. Her var jeg nok veldig utydelig, uffa meg :). Har hatt besøk som jeg kjørte til flyplassen og som tok flyet. Jeg må visst til å skjerpe meg og skrive mer direkte.
      Jeg har det rett så bra. Ønsker deg en fin dag<3

    2. Tenkte som Fruensvilje at du hadde mistet noen, men det var altså en avskjed på en litt annen måte. Ja, sånn er livet. Stadig får vi overraskelser av mange slag og stadig må vi fortsette videre på vår vei. Håper du får hjelp med øyet ditt? Sånn kan du da ikke ha det. En tur til legen er å anbefale her, øynene er viktige! Ønsker deg en fin dag videre og takk for at akkurat du blogger så fint!

    3. God bedring med øyet! Ikke godt å se rødt – verken på den ene eller den andre måten! Jula, ja…jeg tenker at jeg trolig blir her og feirer alene. Det er spennende å prøve det også! 🙂

    4. natheless: Ser jeg må prøve å være litt mer konkret, sjøl om jeg liker å antyde. Da kan det oppstå misforståelse.
      Veien må vi gå, og det er for oftest ikke så ille :))).
      Har vært i kontakt med legen flere ganger angående øyet, men er redd for at jeg reagerer på et biologisk medisin jeg tar for leddgikt. Ja, øynene er viktige!

      Håper du har en fin torsdag <3.

    5. karidansen: Takk, rødt kan være en fin farge…men ikke å se det :).
      Så spennende at du tenker å feire jula aleine. Tenker det kan være veldig fint. Og kanskje kan det komme noen følelser. Men det å bare ta vare på seg sjøl, gjøre det en sjøl syns er godt er egentlig veldig fint å kunne. <3

    6. maiken: En latter i natten er ikke det verste :))).
      Takk skal du ha, skal til øyelege om en liten uke – om det ikke blir en tur til fastlegen først.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg