Grått og vått, mest vakkert

Så grått at det mest var vakkert,var dagen. Fredagen. Den første i år. 

 

Eg vakna med dyna på golvet. Seinare enn tenkt. Altså, ikkje at dyna var i golvet.

Men slik vert resultatet når dagen føråt vart avslutta for seint.

Dagen var godt planlagt. Jobb, telefon til legekontoret for å få time på dagen, og vart det time, hente far. Uansett skulle eg handla for dei.

Så eg hadde nokre timar ved kontorpulten, fekk ete lunsj og ønska kollegaer god helg.

Så henta eg far med god margin kva tida var, men legen hadde enda betre tid – så han sto og venta oss. Konsultasjonen gjekk fint, handleturen gjekk bra.

Etter kaffi hos foreldra mine, gjekk turen heim. Da var det mørkt.

Det var fredag og fri. Eg planla henting av ved i mørket med mobil (lommelykt) og bil.

På det tidspunktet var eg nok oppbruka og nokså sliten. Så eg kjøyrde like godt utom vegen.

Eg tok ut veden, låste bilen og gjekk inn.

Får ringe bergingsbil i morgen.

Så no sit eg slakt i ein stol og er overglad for helg etter ei halv arbeidveke.

God helg. 

4 kommentarer
    1. Det er lov å være sliten på fredagen, selv om det bare har vært halv uke. Med en gang hørtes det skummelt ut at du kjørte av veien, men jeg skjønner det ikke var så dramatisk. Håper det gikk/går greit å få bilen på veien igjen i dag ;o))

    2. Uff, det var da dumt med en tur utmed veien, men stenger du ikke for noen, så går det vel. Godt du ikke skadet deg selv. Håper dagen i dag har vært fin og at du får en rolig helg. Trøsteklem:)

    3. Vera Lynn: Nå er bilen nettopp dratt opp. Har NAF medlemskap. Rygget utfor i min egen oppkjørsel, bare ett hjul utenfor veien – så helt udramatisk, bare irriterende.

    4. Natheless: Takk for trøsteklemmen. Den gjorde godt. Ja nå ønsker jeg meg en rolig helg. Hittil har den vært litt tverkete. Bilen sperret ikke for noen, jeg var såpass parkert ved siden av veien at leieboeren nedunder fint fikk plass til sin bil ved siden av. Det går vanligvis ikke, om du står der en skal stå/kjøre :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg