Å kopiere

 

 

Å svare på spørsmål kan være morsomt. Konsentrere seg om akkurat disse spørsmåla.

 

 

 

 

I dag er det min tur til å kopiere noe mange allerede har foretatt seg. Jeg var inne hos Happy som hadde vært inne hos Vestkantfrøken.

OK, tenkte jeg – skal jeg prøve da. Jeg er ikke så flink til å kaste meg ut i fellesskapet slik.

Men syns det kan være morsom å lese at andre deler. Så hvorfor skal ikke jeg liksom…

So here we goes.

 

 

 

Hvor var du for 3 timer siden?

Tror jeg satt på do, ha, ha…

 

 

Hvilke(t) ord bruker du igjen og igjen?

Ble arrestert her om dagen av ene datteren, “skal du bruke det ordet der”, sa hun. Og hun sa det ganske mange ganger over en kort tid, slik at jeg sjøl begynte å lytte og fant ut at det var nok ofte i bruk. Og til overmål brukt feil i mye av bruken. Ordet, eller ordene, var “i forhold til“. Liker å bli luka ugress i, slik. Så prøver å skjerpe meg.

 

Hva er din favorittby?

Tror jeg må si Oslo, der jeg fikk leke meg i som ung. Men faktisk er Trondheim på tur oppover skalaen. Liker generelt byer, store byer, større enn hva en finner innom våre grenser. 

 

 

 

Hva klarer du ikke å la være?

Sjekke mobilen, ett eller annet. Spørs om jeg må gjennomgå noe avvenning.

 

Hva er det første du legger merke til når du møter en ny person? 

Utstråling, altså vesenet, og øynene. Da man kunne hilse, håndtrykket. 

 

Hva hører du på akkurat nå?

Radioen, det vil si “hobben” som er bluetoohta til mobilen.

 

 

Siste sangen du hørte på?

Og det er en sang som sendes nå….må prøve å få tak i tittelen…Kim Rysstad – Der var du.

Har jeg valgt musikken sjøl, har jeg nok valgt andre.

 

Hva irriterer deg mest?

Ting som gnager om det er seg mennesker, tøy, sko, lyder… og i gnagebegrepet kan det ligge utvida mye.

 

 

 

Har du noen rare vaner?

Jeg kan bli helt tullete om jeg snakker med mennesker som er veldig begrensa i måten de er på. Så jeg kan ta helt av og bli helt rar, helt tullete, helt idiot. Tror det er en type ventilering, og så klart går det ikke ut over de det gjelder. De syns nok bare at det er  jeg som er rar.

 

Har du på deg sokker akkurat nå?

Nei, sommeren er nesten sokke-fri. 

 

Føler du deg ung eller gammel for alderen?

Inni meg er jeg den jeg alltid har vært, uansett alder. Tror det er slik det er for de fleste. Og i og med at dem som begynner bli mer voksen fortsatt har den følelsen er det den følelsen man har, altså ung. Tror jeg. Jeg kan være både veldig seriøs og veldig burlesk. Og alt i mellom. Prøver ikke å begrense meg ut i fra åra jeg har levd. Nyt nå’et, plant et tre og glede seg over handlinga, ikke tenke på resultatet.

 

foto:magnbjørg

 

 

Det var det.

Morsomt, men tok mer tid enn jeg trodde.

Så nå må jeg klappe sammen, både data og meg-sjøl-tanken, brette meg ut og gå fort ut i dagen…

 

 

 

 

 

 

24 kommentarer
    1. HERLIG INNLEGG 😀 !!! Morsomt med bildene til også 🙂
      Jeg tok også den for noen dager siden, fra frodith – som tok den fra Vestfrøken 🙂

      1. He, he, takk :). Ja, så innlegget du hadde, som jeg ikke kommenterte. Du hadde fine svar. Vurderte om jeg skulle kopiere hos deg, men ble ikke da. <3

    2. Artig 😀 Har sett flere som har prøvd seg på den der 🙂 Litt morsom måte å få et innblikk i mennesker på 😀 Kanskje jeg må prøve meg på den når vi kommer hjem 🙂

    3. Så kjekt at du svarte på spørsmålene. 🙂 Måtte smile flere ganger her. Artige bilder. Interessant det du skrev under rare vaner. Ja, innlegg kan ta litt tid. 🙂

      1. Artig at du legger ut slik at jeg kunne bruke spørsmåla. Likte å svare. Så bra at du smilte :). Den er rar den reaksjonen, ikke så ofte det skjer, men når det gjør blir jeg helt tullete, tar av, he, he. Føler av og til jeg bruker mye tid her inne, men så er det også så trivelig :).

      1. Takk :). Ja, var å så, men spørs om det kanskje kan bli vanskelig å svare. Mye jeg ikke har helt oversikt over. Men kanskje det blir slik som denne gangen :).

    4. Helt herlig! Nå følte jeg at ble jeg mer kjent med deg. Visste jo at du var ei humoristisk dame, og her kommer det godt fram! Jeg er heller ikke så flink til å delta på “fellesprosjekter” her på blogg mer. Jeg var mer aktiv før. Egentlig er det jo veldig sosialt og artig, så jeg kan med fordel delta på slikt litt oftere! 🙂

      1. Takk :). Bruker nok en slags humor ofte, men kommer nok ikke så godt fram. Jeg tror aldri jeg har vært så flink til å delta på fellesaktiviteter, men akkurat nå greier å blogge mye oftere enn tidligere. Da henger jeg mer med hva som skjer her inne, og det er egentlig veldig fint :).

    5. Du fikk meg til å smile mye. He he. Så artige bilder og svar. Herlig. Vi må gjøre slike innlegg fremover. Det er bare lekkert:)

      1. Så artig :). Det liker jeg å høre. Takk. Ja, greit å svare på og absolutt greit når andre legger ut, for et inntrykk av de som svarer :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg