Å pakke ut dager

 

 

 

Det er så fantastisk godt når en travel uke roer seg. Der er jeg nå og jeg koser meg med det.

 

 

 

Så er kofferten pakka ut.

De hektiske dagene er over og det er helg.

Jeg var ikke så langt av lei.

Bare til Kristiansund.

De to første dagene var det en konferanse.

En ABM konferanse som står for arkiv, bibliotek og museum.

Dagen etter var det et møte med alle som jobber der jeg vil være ansatt etter nyåret, om at vi skal skrive.

Så de to første dagene var det overnatting på hotell og andre natta unngikk jeg mye kjøring med bare å overnatte hos mor.

Da jeg skal pynte meg til middagen første kvelden oppdager jeg at jeg hadde ikke pakka ned buksa jeg skulle ha med.

Det å bruke en og samme bukse alle dagene ble litt drygt, så på tur hjem stikker jeg innom en butikk og får kjøpt meg både bukse og overdel.

 

Jeg har en plan om å fornye meg, klærne jeg bruker er velbrukte. Noe er klær jeg har brukt faktisk i flere tiår, i tillegg kan de også være arvet.

At det er slik kommer av flere grunner…

Og jeg som har vært veldig opptatt av klær, av designet og utseende. Av hvilken stil en hadde-.

Grunnen til at det ble slik er nok sammensatt. For det første fikk jeg nok sjokk over at jeg plutselig fikk så masse kropp, livet fikk også mange utfordringer og økonomi var en. Etter hvert ble det helsa, jeg orka ikke butikker i noen særlig grad. I tillegg kom dette med med forbruket, helst unngå tekstiler med blant anna polyester. Og mange av plagga jeg kunne handle kom fra lavkostland og hvordan var etikken bak plagget. Summen av dette ble at det var greit å ha et minimalt innkjøpsnivå.

Men nå må det fornying til.

Så det da jeg tok fram vintertøyet.

Slik sett var det bra jeg fikk kjøpt et antrekk.

 

På møtet om skriving har jeg kommet fram til at jeg vil skrive om ei som sydde. Det gleder jeg meg til å gå i gang med. Skal lage en disposisjon over helga.

 

De to første dagene var det mange temaer som var interessant, faktisk også arkiv. Det å ta vare på for ettertida.

Men det som var mest utfordrende var maten.

Det er en stund siden sist jeg tok meg tid til å være med på konferanse, og i løpet av den tida har det nok skjedd omveltninger i kosthold mitt.

Det ble for mye mat.

Det ble for mye sukker.

Frokosten andre dagen var det nesten umulig å finne seg noe jeg hadde lyst på. Det ble frukt, en bitte liten smoothie og en bitte lite glass med byggrynsgrøt.

Nå er det godt med vannglasset med lime igjen.

Vurderer å lage meg en juice.

Enkel helg med enkle mat.

Det er likevel artig å komme bort, få nye impulser.

 

Samtidig er jeg blitt dyktigere til å skjønne mine egne grenser. Nåt jeg ble for sliten var det bare å gå på rommet.

 

Nå er det godt å være midt i helga. Etter blåst og regn i natt har været roa seg. Og det er så godt å være hjemme, gjøre de vanlige tinga.

Så her skal jeg kose meg gjennom helga.

Det håper jeg du også skal.

 

Nydelig lørdag til deg.  

 

 

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. PÅ sånne hotellopphold blir det mye søtt. Eller mye mat generelt.. Godt meg grøt og frukt i stedet 🙂 Jeg vil også gå på rommet å hvile på sånne dager. Blir sliten av mye folk..

    2. Godt at du føler du har hatt fine dager og utbytte av det.
      Nye klær må man ha innimellom. Bra at du fant noe som du både likte og passet.🤗
      Det så virkelig flott ut det hotellet!🤩
      Det er kjekt å få servert mat, men det blir jo fort mye søtt når man bor på hotell.😅
      Nyt resten av helga.🤗

      1. Tror den siste dagen er den som fanga meg mest, har faktisk jobba litt med det i helga også. Hotellet var helt greit, slik som slike hoteller er – men tror tilbudet dere har er mye mer personlig. Har tenkt jeg skal forsøke å gjøre et innkjøp for måneden framover :). Takk, helga gikk fort. <3

    3. Så bra at det var vellykkede dager! Annerledes mat på hotell – greit å få landa det når en kommer hjem! Jeg hadde mange år som jeg gikk i de samme klærne på jobb, og ellers bare turklær…. nå har jeg blitt mye flinkere! Koselig med noe nytt! Klem <3

      1. Greit å ha noen antrekk som en føler seg vel i. Men jeg har også mange ganger investert i turklær, men oppdaga at turbukse ikke holdt mål lengre. Så fikk kjøpt det for litt siden :).Klem <3

    4. Så bra at det ble interressante dager. Og flott at du fant deg noe nytt. Noen ganger bare må vi ha det også 😉
      Det er ikke enkelt med maten når man er ute på tur, men heldigvis er det blitt mer utvalg av sunnere alternativ også.
      Vi får nyte sola i dag. God søndag, og klem til deg <3

      1. Det er mye sunt, heldigvis, på slike overnattinger. Og godt å finne seg et antrekk, det gikk raskt også :). Denne helga gikk for fort, kom meg ikke ut en gang. Sender deg melding i løpet av dagen. <3

    5. Det kan lett bli mye sukker på slike steder, og det fungerer ikke alltid kroppen positivt på. Jobben min hadde en tendens til å ha kaker og sjokolade på store og lange møter, men etter hvert byttet de det ut med frukt. Reagerer ikke så godt på for mye sukker selv. Ønsker deg en fin søndag, klem 🤗

      1. Uten at jeg nesten vet det har sukkerforbruket mitt gått ned, så kan reagere på for mye søtt. Frukt er et godt alternativ. Takk, håper du også hadde en fin søndag. Klem <3

    6. Det e så godt å hør at du skjønne grensan dine bedre og tar hensyn te dæ sjøl. Og skjønne det e godt å kom heim også etter flere daga bortreist <3

    7. Så spennende med en sånn helg da. Ja, de klærne, de klærne. Jeg har også startet å gå gjennom mitt skap. Noe er faktisk like fint etter flere år på lager, men andre ting må til gjenbruk for andre. Så godt å få ryddet opp litt. For når jeg rydder i huset, så rydder jeg visst i hodet også. Ha en fin ny uke. Klemsiklem 🙂

      1. Burde nok hatt en slik gjennomgang jeg også, men som deg har jeg klær som henger og er helt ok (bare for små). Det er godt å få ryddet, plutselig var jeg i gang med gardiner og vinduskarmer her :D…gjett om jeg ble overraska 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg