Å sette spor

 

 

 

Tenkt det, siste helga den vinteren her. Så nå banker våren på døra.

 

 

 

 

Jeg gikk ut døra.

Etter en rolig morgen.

For i morgen er årets gladeste fest, fastelavn.

Derfor måtte kvister inn.  

Ute møtte en mild luft meg.

Noe så deilig, mange pluss.

Sjøl om vinteren ennå har hovedrollen.

Det var nesten som bilen smilte, der den sto utenfor inngangsdøren.

 

 

Og Sibirkornellen strekker seg rød i alle retninger.

 

 

Litt småglatt, men mest råtten snø og is i veien.

Snøen som er brøyta bort er skitten.

Den ligge i hauger.

Sammenskubba.  

 

 

Den skal smelte bort.

 

 

En bjørk strekker greinen sine over veien.

 

 

Knoppene ligge godt pakket inn i påvente av varmen som skal få lokka de grønne bladene fram.

 

Jeg må trappe ut i snøen.

Ingen bæreevne der, så foten forsvinner langt ned i snømassen.

 

 

Må si jeg spekulerer på om dette er litt ambisiøst da jeg tryner.

Men det er bare og komme seg opp og bort til en perfekt bjørk.

Spm jeg får klipt grener av.

 

 

Etter en stor nok samling må jeg komme meg tilbake til veien.  

Trappe meg gjennom snøen.

 

 

Lage spor som går ganske dypt.

 

 

 

Se her, ser du at våren ligger å venter uti fjorden.

 

 

Og her er fangsten.

 

 

Etterpå angra jeg på at jeg ikke tok med noen greiner av Sibirkornellen.

Men kan ta inn noen i morgen.

 

Inne igjen koka jeg meg risengrøt, det er lenge siden jeg har laga meg.

Og så var det å sette en bolledeig.

Så da er det klart til morgenen gladeste fest.

Bjørkeris og boller.

 

 

 

Bruker du å feire fastelavn?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24 kommentarer
    1. Ser at du mener det er siste vinterhelg…. og det håper jeg virkelig! Du har mye snø, jeg har null…..! Akkurat nå…! Og du – jeg har ikke fått adressa di…. 🙂 klem

      1. He, he, jeg er veldig etterrettelig med årstidene, mars er vår uansett hvordan vi har det :D. Ble en snørik februar, har opplevd den er bar med tosifra grader også. Jeg fikk endelig sendt :). Klem <3

    2. Deilig å se at det er litt vårstemning hos ser nå. Fint å lage spor i snøen ☺️ Feirer ikke fastelavn så veldig, men kjøpte boller i dag 😀 God lørdagskveld! Klem ❤

    3. nei vi bruker ikke feire fastlaven ,men har boller i fryseren om neon har lyst på i morgen :=)liker ikke bjørkeris heller eg ,men kan godt ta inn andre grener ,er noe med allergi så jeg blir tett i nesen :=) men fy så masse snø du måtte vasse i ,i dag er det grønt igjen på Leira og det er jeg superglad for

      1. Bjørkeris fungerer nok ikke så godt med allergi, nei. Bra det finnes andre greiner, fint å se løvet sprette. Så heldig at du er fri snøen, her ble det mye ja, i år.

      1. Det høres veldig koselig ut. Ingen besøk denne helga her, så tar med meg bollene til moren min, dit også søsteren min kommer. Så da blir det krem og boller der :).

    4. Så koselig med litt kvister inne nå. Men så mye snø du har enda! Jammen godt mars og våren er på gang! Nyt dagen. Ja, blir det boller med krem. Kose oss litt trenger vi jammen nå i disse tider. Klemsiklem:)

      1. Må kose seg, inn i mellom, og absolutt nå. Tenker å få ferdig morgendagen som er full av møter og feittirsdagen, men etterpå har jeg andre planer i matveien :). Håper snøen forsvinner fort. Klem <3

    5. Ikke mye som minner om vår i bedene her om kring, men sola smelter unna mer og mer snø for hver dag 🌞
      Fastelavnsbollene ble bakt på fredagen, og jeg gleder meg til å kose meg med det senere i dag.
      Ha en fin søndag 😊

      1. Det blir i hvertfall snar nå, bart og vår. Det blir godt. Kos deg med bollen senere i dag du også, skal det jeg også :). Takk, fin søndag til deg også <3.

    6. Så koselig og vårlig innlegg 🙂 Skulle ønske jeg kunne spise fastelavnsboller. De er så gode, men jeg tåler hverken krem eller mel… 🙁

          1. I utgangspunktet forsiktig med karbohydrater, som i hvitt mel. Men har gitt mer blaffen en stund. Ikke alle tarmer som er glad i slikt.

    7. Ja, var litt vårtegn innimellom snøhaugene …Har vel pleid å spise fastelavnsboller i alle fall, men ikke i år, jeg har ikke kunnet gå på butikken eller bake, men det er ikke så viktig…

    8. Nydelig og vårlig innlegg <3 høres fint ut. Kan nesten sjå bilen smile her også! Håpe fallet gikk bra <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg