Akkurat nå

 

 

 

 

 

Det er lørdag over hele fjøla. Overskya og litt mildere.

 

 

 

Klokka halv ti i går kveld tikka meldinga inn fra Helsenorge, og heldigvis var det slik jeg trodde, negativ.

En negativ som er positivt.

Det var godt å få det bekrefta.

 

Vi får også tillatelse til å besøke far på sykehjemmet. Usikkerheten er vel såpass stor, hvilken vei det går.

Så tida er krevende, men vi er heldigvis en familie som står sammen.

 

Her forsvant verdens største juletre, ut.

 

Treet ble tapa fast i taket, så det fikk være stjerna i treet jula 2020.

 

Pynten ligger gruppert og samla, skal etter hvert ta ned kassene for å få legge på plass.

Må nok ta årets første-, eller nesten første, handletur.

 

Jeg er i en rolig lomme av tilværelsen.

Akkurat nå er alt greit.

Akkurat nå kan jeg se på at lyset vender tilbake.

Ikke blåser det, ikke snør det og temperaturen er akkurat 0.

 

Jeg så på året i fjor, kom til februar og fant ut at jeg tok feil i at ingenting skjedde i fjor. I februar skriver jeg at nå håper jeg at det roe seg ned, da hadde det vært fult av hendelser med mobilnettet som var kritisk nede, jeg ble sendt i ambulanse til sykehus og i hele tatt…fullt av utfordringer. 

Jeg visste ikke hva som lå foran.

 

Kanskje en bare skal konsentrere seg om at alt er akkurat nå.

Glede seg dobbelt over gleden, vite at det triste blir historie.

 

Tenker jeg akkurat nå.

Her jeg sitter i stolen min med mye av lørdagen foran.

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Så bra at testen var negativ. Det er en god stund siden jeg var innom hos deg nå. Liker headeren din. Kanskje har du hatt den ei god stund? Ja, vi må leve mest mulig i nuet, men innimellom må vi tenke litt framover og planlegge. Ellers er det ofte like greit at vi ikke vet så mye om det som venter. Ikke kan vi leve i konstant frykt heller, for da får vi jo aldri ei god stund.

      Ja, det vanskelige blir etter hvert historie, men det kan være tøft nok når det står på. 🙂

      1. Ja, godt med negativ test. Hyggelig at du kommer innom, og takk for at du likte headeren – må kanskje tenke på en vårheader snart :). Det er sant at vi må leve i nå-tiden og ikke gå å være redd for det som kan skje. Viktig å føle på glede <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg