Allehelgensdag

 

 

 

Det er stille, på bordene blafrer talglysa. Ellers er det lave stemmer.

 

 

Dagen starta sent, lenge siden jeg har sovet så lenge.

Så dette var ingen hjelp til å få dagen lengre.

Den har bare gått.

En del ble brukt til mat; Vegetarlasagne og pestobrød. Og etterpå, etter og ha spist, ble vi alle stille og tankefull.

Godt med stillhet.

Vi er seks stykker i huset.

Det er også fint å dele stillheten sammen.

 

 

 

 

Dette skrev jeg i gårkveld.

Lengre kom jeg ikke.

 

 

I dag har dagen stått opp med nesten minus ute og blå himmel. Ser sola skinner på toppen av fjellet på andre sida.

Jeg har dusja.

Vi prøvde å løse logistikken i går, fem til skal i dusjen.

Men vi har et bad nede med egen varmtank, om det går tomt for varmtvann oppe.  

 

Tror gjengen ble sittende lenge oppe.

Eldstemann har kjøpt seg VR-briller, prøvde det så vidt og skjønner at den virtuelle verden gir mange opplevelser.

 

Bildet er tatt av Enrique Meseguer fra Pixabay

 

Sprøtt å se dem i action.

En av de sto med brillene på og fekta i lufta, mens de andre fulgte med på mobil hva den fektende så.

De prøvde å koble til tv’n min, men den er gammel som alle hauger og er ikke med på slikt nymotens greier.

Jeg skulle prøve en berg og dalbane, da jeg kom på toppen og skulle rutsje utenfor, lada brillene ut. Var nok like greit.

Mellomste ble kvalm av det hun så og “var med på”, synsinntrykka kan nok bli sterke.

 

 

Etter vi har ordna oss til dagen i dag, skal vi kjøre innover til mor og være sammen med henne.

Vi drar siden til kirka for å hedre og minnes far.

Mor har sagt i fra at hun blir ikke med, formen hennes er ikke god nok.

 

Jeg fikk satt på en maskin med klær, til tross for at det er søndag. Prøver å forholde meg til gamle regler, fordi jeg tenker at det er godt å være fri slikt arbeid en dag. Men etter jeg har vært borte så lenge, er det virkelig behov for å vaske klær.

 

Nyt søndagen din.

 

Jeg håper jeg snart har tid til å være mer tilstedeværende her også, nå blir kommentarene veldig sporadiske…og jeg liker å legge igjen en liten kommentar i mye større grad enn jeg rekker nå.

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Kanskje det var like greit at brillene lada ut, ja. DET hadde det i alle fall vært om det var jeg som skulle ha “kjørt berg-og dalbane!” Jeg kommenterer også veldig i rykk og napp. Det henger sammen med at jeg også blogger mindre enn jeg gjorde før. Det går i rykk og napp det også. 🙂

      1. He, he, det var nok like greit det lada ut. En gang var jeg veldig glad i ‘berg og dalbane’, men det gikk over :D. Prøver både å blogge og kommentere, men den siste tida har vært kravstor. Håper det går bra med deg, at det er derfor det blir i ‘rykk og napp’ for deg. <3

    2. Jeg skjønner det med å kommentere, det tar jo tid det også, og for min del også energi. Så jeg leser flere blogger enn jeg kommenterer på, selv om jeg også gjerne skulle lagt igjen kommentarer alle steder. Å blogge, det har jeg ikke restenergi til for tiden. Begynte på et innlegg for en måned siden, men det gjelder liksom ikke helt nå lenger. Så litt frustrerende 😉
      VR briller ja….Ungene mine forsøkte dette da vi var i USA for noen år siden. På et VR spillesenter. Jeg kunne være med å se på. Jeg holdt på å le meg ihjel, de så jo aldeles tussete ut der de holdt på med ting jeg ikke kunne se 😀 😀 😀
      Viktigst tenker jeg, er jo å være sammen ♥
      Ikke bry deg om hvilken dag det er så lenge det ikke forstyrrer andre det du gjør ♥
      God klem ♥

    3. Skjønner deg godt, blir litt slik for meg også. Man må ha energi, og når den er lav eller man ikke har nok til det man skal, blir det for lite igjen. Håper du får mer overskudd igjen <3.
      He, he, ja det ser rart ut når folk er i gang med noe som bare de er en del av :D.
      Godt å kunne dele tid sammen med dem en er glad i.
      God klem tilbake <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg